11:28 , 1401/11/10
کد خبر: 000019495
بازدید: 3822
آیفون 14 فیک بخریم یا نخریم؟+قیمت

گوشی های آیفون با بالا رفتن نرخ ارز قیمتی نزدیک به 100 میلیون تومان پیدا کرده اند و خرید آنها بسیار دشوارتر شده، اما آیا آیفون های فیک یا همان ها که عنوان کپی برابر اصل دارند برای اپل دوستان مناسب است؟

به گزارش خبرنگار فناوری ایونا، تبلیغات آیفون های فیک از قدیم بوده و حالا هم بازار این دسته گوشی ها برای مدل جدید این برند یعنی آیفون 14 داغ است اما کارشناسان بازار موبایل تاکید دارند که مردم از خرید این گوشی ها اجتناب کنند.

گوشی های فیک آیفون 14

اخیرا مدتی است انواع گوشی های فیک آیفون 14 در بازار ایران عرضه شده که البته عرضه این گوشی ها در کشورهای دیگر نیز رایج است.این گوشی ها اگرچه از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نمونه های اصلی ندارند اما بطور طبیعی کارکردی بسیار متفاوت دارند.

با توجه به مقرراتی که در زمینه رجیستری گوشی های تلفن همراه وجود دارد خرید این گوشی ها ریسک زیادی برای خریداران این گوشی ها محسوب می شود.   

بیشتر بخوانید:

فناوری ماهواره ای آیفون 14 چیست و چگونه کار می کند؟

رجیستری آیفون 14

آیفون های فیک ساخت کدام کشور هستند؟

این مدل گوشی ها به طور غالب در کشورهای زیر ساخته و تولید می شوند:

  1. تایلند
  2. چین
  3.  فیلیپین

درباره نحوه ورود آنها به کشور نیز باید گفت اگرچه این موضوع کاملا مشخص نیست اما با توجه به حجم بالای این گوشی ها در بازار می توان گفت تمام این گوشی ها به شیوه مسافری وارد کشور نشده و به نظر می رسد بخش مهمی از آنها قاچاق باشند.

چرا نباید آیفون های کپی برابر اصل بخریم؟

مهدی محبی- رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی استان تهران – در این باره اظهار کرد: معمولا این گوشی ها به شکل قاچاق وارد شده و سریال آنها جعل شده و بر همین اساس فروش این گوشی ها غیر قانونی است.

وی ادامه داد: به همین دلیل اگر فردی پس از خرید این گوشی ها دچار مشکلی شده و به اتحادیه مراجعه کند حکم ما این است که قطعا فروش این گوشی ها تخلف است. واردات این گوشی ها قاچاقی و بر همین اساس رجیستر آنها نیز جعلی است وبه همین دلیل ممکن است این گوشی ها قطع شده و دیگر قادر به ارائه سرویس نباشند. اگر زمانی اتفاقی برای این گوشی ها رخ دهد چون قانونی وارد کشور نشده اند نمی توان موضوع را پیگیری کرد.

بیشتر بخوانید:

آیفون 14 چند؟+قیمت محصولات جدید اپل

کلیه فروشی جوانان تایلندی برای خرید آیفون 14

روش استعلام اصل بودن گوشی

وی تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که هر گوشی را خریداری می کنند حتما از طریق کد دستوری *7777# استعلام آن را بگیرند تا اطلاعاتی مانند مدل گوشی و وارد کننده آن مشخص شود.

قیمت آیفون 14 فیک

از نظر قیمت نیز در موارد متعدد هزینه آیفون های فیک رقمی حدود یک پنجم یا 20 درصد نمونه های اصلی آنها می شود.

واردات آیفون 14

رجیستری آیفون 14 در ایران از ابتدای عرضه این گوشی با ابهاماتی همراه بود تا اینکه دی ماه سال جاری سخنگوی وزارت صمت تاکید کرد واردات رسمی در زمینه آیفون 14 صورت نخواهد گرفت و برای گوشی هایی که به شکل مسافری نیز وارد شده اند هنوز تصمیم گیری صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس/ قیمت + زمان ورود به بازار ایران

قیمت آیفون 14 و آیفون 14 پلاس در بازار ایران + جزئیات کامل

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید