16:47 , 1401/10/11
کد خبر: 000018056
بازدید: 1925
فناوری ماهواره ای آیفون 14 چیست و چگونه کار می کند؟

فناوری ماهواره ای آیفون 14 باعث نجات افراد می شود؟ آیا اینترنت ماهواره ای به آیفون 14 متصل میشود؟ تمام مواردی که باید در مورد فناوری ماهواره ای آیفون 14 بدانید در این مطلب وجود دارد.

استارلینک در ایران با آیفون 14 چگونه کار می کند؟ انواع آیفون 14 چه رنگ هایی دارد؟ خرید استارلینک با آیفون 14 چگونه است؟ خرید دیش استارلینک دیجی کالا قابل انجام است؟ نحوه استفاده از اینترنت استارلینک با آیفون 14 چگونه است؟ تجهیزات استارلینک را چگونه باید تهیه کرد؟ سایت استارلینک و نشانی آن چیست؟ خرید اینترنت استارلینک را چطور انجام دهیم؟ ثبت نام استارلینک چگونه است؟

استارلینک چیست؟

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایونا، برای کسانی که آشنایی ندارند، استارلینک پروژه ماهواره ای است که توسط اسپیس ایکس (SpaceX) اداره می شود. تنها چند روز قبل از معرفی آیفون 14، اسپیس ایکس و T-Mobile با یکدیگر همکاری کردند تا شراکت جدیدی را اعلام کنند. از طریق این همکاری، T-Mobile امیدوار است که بتواند طیف PCS باند میانی خود را در ماهواره های استارلینک V2 که در سال آینده پرتاب می شوند، ادغام کند. این ویژگی به مشتریان T-Mobile این امکان را می‌دهد که مستقیماً به ماهواره‌های استارلینک متصل شوند، زمانی که شبکه تلفن همراه یا WiFi در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید: شهر نئوم کجاست؟

آیفون 14 و آیفون 14 پرو به استارلینک متصل می شود؟

آیفون 14 و آیفون 14 پرو از طریق نسخه جدید حالت اضطراری (Emergency SOS) پشتیبانی از اتصال ماهواره ای را اضافه می کنند. این ویژگی در نوامبر 2022 در ایالات متحده و کانادا راه اندازی شد و برای دو سال اول رایگان خواهد بود.

در کنار این خبر، اپل اعلام کرد که 450 میلیون دلار از صندوق تولید پیشرفته خود را برای توسعه زیرساخت های ماهواره ای هزینه خواهد کرد. گلوبالاستار سهم بالایی از این بودجه را دریافت خواهد کرد.

ماسک 2022 در پستی در توییتر گفت که اسپیس ایکس «مکالمات امیدوارکننده‌ای» با اپل درباره اتصال استارلینک (Starlink) داشته است. او در مورد جزئیات این گفتگوها توضیح بیشتری نداد، فقط معتقد است تیم آیفون "فوق العاده باهوش" است.

مطمئناً اگر نرم‌افزار و سخت‌افزار تلفن با سیگنال‌های مبتنی بر فضا در مقایسه با برج‌های سلولی صرفاً شبیه‌سازی استارلینک (Starlink) سازگار شوند، ارتباط رادیویی از فضا به تلفن همراه قابل انجام است.

آیفون به اینترنت ماهواره ای استارلینک وصل نمی شود؟

قابلیت جدید آیفون‌های سری 14 که به‌نام اینترنت ماهواره ای آیفون که شناخته شده است، هیچ ارتباطی با اینترنت ماهواره‌ای ندارد و این یک باور غلط است. پس این قابلیت جدید چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ تصور کنید که در یک موقعیت جغرافیایی قرار گرفته‌اید که نه دسترسی به وای‌فای وجود دارد و نه دیتای خط برای کمک گرفتن باید چه کاری انجام دهید؟ در این مناطق به دلیل نبود سیگنال شما نمی‌توانید هیچ پیامی ارسال کرده و درخواست کمک کنید و اینجا قابلیت جدید وارد عمل خواهد شد. طبق قابلیت جدید آیفون‌های سری 14 (ارتباط ماهواره ای آیفون) شما می‌توانید پیام اضطراری خود را به کمک ماهواره ارسال کرده و درخواست کمک کنید. یعنی مثلا در مناطق دور افتاده قطب جنوب هم شما می‌‌توانید از طریق این قابلیت درخواست کمک کنید و پیام خود را بفرستید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره متاورس/ چرا باید متاورس را آموخت؟

استارلینک آیفون چگونه کار می کند؟ 

برای استفاده از این قابلیت نیاز نیست هیچ کار خاصی انجام دهید؛ چرا که در صورت نبود سیگنال خود آیفون این موضوع را تشخیص داده و به شما پیشنهاد می‌دهد تا پیام‌های خود را از طریق ماهواره و ارتباط ماهواره‌ای ارسال کنید. زمانی که به روی این گزینه کیک کنید آیفون به شما جهت ماهواره را نمایش می‌دهد و از شما می‌خواهد که گوشی خود را به طور ثابت در همان جهت نگه داشته و پیام خود را ارسال کنید. به گفته اپل هنگام استفاده از این قابلیت باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

  1. هنگام ارسال پیام از طریق ماهواره نباید گوشی را درون جیب خود قرار دهید.
  2. باید روبروی شما یک فضای باز باشد و به خوبی بتوانید آسمان و افق را مشاهده کنید.
  3. اگر در منطقه با تراکم زیاد درخت باشید ارتباط برقرار می‌شود اما مدت زمان ارسال پیام طولانی‌تر خواهد شد.
  4. وجود کوه در نزدیکی ممکن است ارتباط را مختل کند.
  5. زمان ارسال پیام زمانی که آسمان به خوبی قابل مشاهده باشد حدود 15 ثانیه است و اگر اطراف شما درخت‌های بلند وجود داشته باشد این زمان ممکن است تا بیشتر از یک دقیقه نیز افزایش پیدا کند.
  6. پیشنهاد می‌شود اگر در جنگل هستید به بالاترین ارتفاع ممکن بروید تا پیام بهتر و سریع‌تر ارسال شود.

پس همان‌طور که مطالعه کردید در واقع این قابلیت ارتباط با اینترنت ماهواره‌ای وجود ندارد؛ چراکه در بحث اینترنت ما هم ارسال اطلاعات داریم و هم دریافت اطلاعات، این در حالیست که در این قابلیت فقط می‌توان پیام‌های اضطراری را از طریق ماهواره ارسال کرد و به نوعی دریافت اطلاعات وجود ندارد.

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید