10:01 , 1401/5/8
کد خبر: 000014666
بازدید: 1637
همه چیز درباره اسمارت هوم/ چگونه خانه هوشمند داشته باشیم؟

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده است که خانه خود را هوشمند کنید،باید اطلاعات کافی درباره سیستم های اسمارت هوم چیست داشته باشید.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، سیستم‌های خانه هوشمند به یک راه‌اندازی اسمارت هوم اشاره می‌کنند که در آن دستگاه‌های تکنولوژیکی می‌توانند با اتصال آنها از طریق تلفن کنترل شوند. دستگاه‌های فناوری در یک اسمارت هوم از طریق اینترنت به یکدیگر متصل می‌شوند و به کاربر این امکان را می‌دهند تا از راه دور عملکردهایی مانند دسترسی به امنیت خانه، کنترل گاز طبیعی، دما، روشنایی و سیستم سینمای خانگی را کنترل کند.

یک اسمارت هوم به صاحبان خانه این امکان را می دهد تا با استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت، وسایل، ترموستات، چراغ ها و سایر دستگاه ها را از راه دور کنترل کنند.

خانه های هوشمند را می توان از طریق سیستم های بی سیم یا سیمی راه اندازی کرد.

فناوری اسمارت هوم راحتی و صرفه جویی در هزینه را برای صاحبان خانه به ارمغان می آورد.

دستگاه‌های یک اسمارت هوم از یک نقطه مرکزی به هم متصل و قابل دسترسی هستند - دستگاه‌هایی مانند تلفن هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ یا کنسول بازی، قفل در، تلویزیون، ترموستات، نمایشگر خانگی، دوربین‌ها، چراغ‌ها و حتی یخچال‌ها را می‌توان از طریق یک واحد کنترل کرد. سیستم اتوماسیون خانگی قابل انجام است. این سیستم بر روی یک تلفن همراه یا سایر دستگاه های شبکه نصب شده است و کاربر می تواند برای اعمال تغییرات خاص جدول زمانی ایجاد کند.

اسمارت هوم چیست؟

این سوال به ظاهر ساده، بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، پاسخ های مختلفی دارد. به طور خلاصه، «اسمارت هوم» خانه‌ای است مجهز به مجموعه‌ای از دستگاه‌ها که وظایفی را که معمولاً توسط انسان انجام می‌شود خودکار می‌کنند. برخی در ساختار تعبیه شده اند و برخی بعداً اضافه می شوند و صاحبان خانه آنها را با برنامه ها، دستورات صوتی، اتوماسیون یا با استفاده از هوش مصنوعی کار می کنند.

با سیستم های اسمارت هوم، می توانید بیشتر کارهای مربوط به خانه خود را به روشی برنامه ریزی شده و آسان بدون بازدید از خانه انجام دهید. با سیستم های اسمارت هوم می توانید به راحتی مناطقی مانند امنیت، نور، سرگرمی و موسیقی را از جایی که نشسته اید کنترل کنید، این فناوری ها نه تنها در زمان شما صرفه جویی می کنند، بلکه راحتی را نیز فراهم می کنند.

سیستم های اسمارت هوم چگونه کار می کنند؟

سیستم‌های اسمارت هوم از طریق شبکه‌ای از دستگاه‌های متصل به اینترنت از طریق پلتفرم‌های ارتباطی مختلف مانند Wi-Fi، بلوتوث، ZigBee و غیره کار می‌کنند. از طریق رابط های الکترونیکی، دستگاه ها را می توان از راه دور از طریق دستیار صوتی مانند الکسا یا دستیار گوگل یا یک برنامه مدیریت کرد. اکثر این دستگاه‌های اینترنت اشیا دارای حسگرهایی هستند که تغییرات حرکت، دما و نور را کنترل می‌کنند تا کاربر بتواند اطلاعاتی در مورد محیط اطراف دستگاه به دست آورد. برای ایجاد تغییرات فیزیکی در دستگاه، کاربر مکانیسم‌های فیزیکی مانند کلیدهای چراغ، سوپاپ‌های موتوردار یا موتورهایی را فعال می‌کند که امکان کنترل دستگاه‌ها از راه دور را فراهم می‌کند.

لوازم جانبی که می تواند خانه شما را هوشمند کند؟

کلیدهای هوشمند 

اگر سوئیچ چراغ هوشمند دارای قابلیت شبکه باشد، دستگاه اسمارت هوم به شما امکان می دهد چراغ های سیمی، پنکه های سقفی و حتی شومینه ها را با برنامه ای که می توانید در دستگاه تلفن همراه خود دانلود کنید، کنترل کنید. سوئیچ های هوشمند ویژگی های اسمارت هوم را به هر چیزی که با زدن سوئیچ روشن یا خاموش می کنید اضافه می کند.

لامپ های هوشمند

وقتی نوبت به نورپردازی خانه شما می رسد، آزادی و انعطاف بیشتری را ارائه می دهد. صاحبان خانه می توانند لامپ ها را به یک شبکه بی سیم متصل کنند، که سپس می توان از آن برای تنظیم روشنایی از یک دستگاه تلفن همراه استفاده کرد. اکثر لامپ‌های هوشمند با استفاده از یک اپلیکیشن می‌توانند کم‌نور، تغییر رنگ داده و با عادت‌های خواب سازگار شوند. با اتصال آنلاین، چراغ‌های اسمارت هوم می‌توانند امنیت خانه را بهینه کنند، با چراغ‌های دیگر هماهنگ شوند و حتی زمانی که در خانه نیستید، کارایی انرژی را افزایش دهند.

سیستم های هشدار هوشمند

دزدگیر هوشمند یک نسخه بی سیم از دزدگیر سنتی است که از شبکه وای فای خانگی شما برای کنترل از راه دور اجزای مختلف دزدگیر به جای سیم استفاده می کند. این شامل یک آژیر است که با فعال شدن هر یک از سنسورها فعال می شود.

دوربین های هوشمند

دوربین های هوشمند متفاوت هستند زیرا دارای قابلیت های ذخیره سازی و پردازش درون شاسی دوربین هستند. یک دوربین استاندارد یک تصویر می گیرد و سپس آن را برای ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل به دستگاه دیگری می فرستد، که یک دوربین هوشمند نیازی به انجام آن ندارد. از سوی دیگر دوربین‌های هوشمند وظیفه ذخیره‌سازی را بر عهده می‌گیرند و سهولت استفاده را فراهم می‌کنند. دوربین های هوشمند اغلب در خانه ها و اتومبیل ها استفاده می شوند. همچنین می توانید با بردن دوربین هوشمند به خانه خود، خانه خود را زیر نظر بگیرید و در صورت بروز موقعیت احتمالی از قبل مداخله کنید.

سیستم های گرمایش و انرژی هوشمند

سیستم های انرژی هوشمند روشی ساده و در عین حال موثر برای کنترل دمای خانه شما هستند. با کنترل از راه دور به شما امکان می دهد دمای هر اتاق را به صورت جداگانه تنظیم کنید و همچنین گرمایش را روشن و خاموش کنید و آب گرم را کنترل کنید. این سیستم ها همچنین به شما امکان می دهند یک برنامه گرمایشی ایجاد کنید که برای سبک زندگی و خانه شما مناسب باشد. بزرگترین مزیت سیستم های هوشمند انرژی و گرما صرفه جویی است.

لوازم آشپزخانه هوشمند

برخلاف لوازم آشپزخانه استاندارد، کالاهای سفید هوشمند با گزینه کنترل از راه دور مزایای بزرگی را برای کاربران فراهم می‌کنند، در حالی که اکثر کارها را می‌توان بدون رفتن به خانه با ارائه گزینه‌های متعدد مانند تغییر تنظیمات یخچال در هر زمان، گرم کردن فر قبل از بازگشت به خانه، انجام داد. و ماشین ظرفشویی را روشن کرد.

محبوب ترین لوازم جانبی خانه های هوشمند

لوازم جانبی اسمارت هوم روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند و بر تعداد کاربران این حوزه افزوده می شود. این لوازم جانبی از نظر زمان و راحتی ضروری شده اند. اگر مثالی از این لوازم جانبی اسمارت هوم بزنیم؛

اسپیکر هوشمند

روشنایی هوشمند

دوربین های امنیتی هوشمند

ترموستات هوشمند

جاروبرقی های هوشمند

سوکت ها و سوئیچ های هوشمند

فر هوشمند و قهوه ساز

قفل های هوشمند،

Smart-home Technology Puts Homeowners in Full Control — Wherever They Are -  BusinessWest

شما می توانید خانه خود را هوشمند کنید

این امکان وجود دارد که بسیاری از سیستم های اسمارت هوم را به تنهایی در خانه خود بدون نیاز به شرکت های فناور پیاده سازی کنید.

اکثر لوازم جانبی اسمارت هوم هم به صورت آنلاین و هم در فروشگاه ها فروخته می شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آیتم اسمارت هوم را بردارید و آن را به اپلیکیشن موبایل و شبکه موبایل آن کالا متصل کنید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید