21:22 , 1402/12/13
کد خبر: 000042585
بازدید: 1609
میزان حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سال ۱۴۰۳

براساس جدول رسیده، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی رو به رو بوده است و حداقل حقوق در سال آینده برای خانواده‌های بدون فرزند به میزان ۸۷,۶۹۹,۴۰۸ تومان تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، براساس جدول رسیده، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی رو به رو بوده است و حداقل حقوق در سال آینده برای خانواده‌های بدون فرزند به میزان ۸۷,۶۹۹,۴۰۸ تومان تعیین شده است.

 افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ آنگونه که اعلام شده است ۲۰ درصد خواهد بود، این رقم ابتدا ۱۸ درصد بود که بعد از بررسی ۲ درصد به آن اضافه شد؛ به این ترتیب افزایش حقوق ۱۴۰۳ کارمندان معادل ۲۰ درصد است، به این ترتیب رقم حقوق کارمندان به ۶۳,۶۹۹,۴۰۸ ریال رسیده است که با مزایا و اضافات آن حداقل حقوق دریافتی ۱۰ میلیون تومان است. از سویی دیگر افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ برای کارگران نیز ۲۰ درصد خواهد بود و حداقل حقوق آن‌ها ۹ میلیون تومان [۹,۰۰۰,۰۰۰] خواهد بود.

علاوه بر مشخص شدن عیدی سال ۱۴۰۳، حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی همراه است.

با توجه به اینکه تا دقیقه ۹۰ بحث و گمانه زنی درباره افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ ادامه دارد، پیش بینی شده است که افزایش حقوق سال جدید کارمندان برای افراد متاهل بدون فرزند در ماه‌های ۳۰ روزه، ۹ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان خواهد بود و برای افراد متاهل با فرزند و دارای حداقل یکسال سابقه کار، پایه سنوات روزانه و حق اولاد نیز اضافه می‌شود.

جمعیت کارمند در کشور ما کم نیست و همه ما هم این روزها شاهد افزایش قیمت ۳۴ درصدی اینترنت، افزایش اجاره مسکن، حرکت دلار به سمت کانال ۶۰ و ۷۰ تومانی و خیلی چیزهای دیگر هستیم که افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندها در آن گم شده است.

رقم نهایی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

هیات عالی نظارت در ادامه رسیدگی به موارد مغایرت بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با سیاست‌های کل نظام در جلسه ای که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل شد، بند (س) تبصره ۶ بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مصوب مجلس را مغایر سیاست‌های کلی نظام ندانست و با متناسب سازی حقوق بازنشستگان موافقت کرد.

براساس اعلام مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت، کار بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ از امروز در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور اعضا و نمایندگان روسای سه قوه، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی آغاز شد و به بررسی کلیات بودجه مصوب مجلس و برخی مفاد آن پرداخت.

میزان حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سال ۱۴۰۳

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که حکم بازنشستگی بیش از یکهزار نفر از بازنشستگان سازمان آموزش و پرورش استثنایی مشمول، صادر شده و در پایان بهمن‌ماه «حقوق» بازنشستگی، «معوقات» و «عیدی» پایان سال به صورت یکجا به حساب این افراد واریز می‌شود.

رضا فیضی نژاد اظهار کرد: به موجب تبصره پنج ماده واحده قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی مصوب ۲۱ آذرماه سال ۱۳۶۹ مجلس شورای اسلامی، پنج سال خدمت دولتی رضایت‌بخش در سازمان از هر نظر از جمله بازنشستگی، ۶ سال محسوب می‌شود و سازمان مذکور مکلف است پس از صدور حکم احتساب یک سال سنوات ارفاقی مزبور، کسور بازنشستگی مقرر را براساس حقوق و فوق‌العاده‌های همان حکم محاسبه و به صندوق بازنشستگی کشوری واریز کند.

حداقل حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ بنا به پیش بینی‌های اعلام شده افزایش ۲۵ درصدی داشته و افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ شامل مزایای زیر می‌باشد:

دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۳ بنا به پیش بینی‌ها: ۲,۲۱۰,۰۰۰ ریال

دستمزد ماهیانه در ماه‌های ۳۰ روزه: ۶۶,۳۳۰,۰۰۰ ریال

بن مسکن: ۱۱,۲۵۰,۰۰۰ ریال

بن کارگری: ۱۳,۷۵۰,۰۰۰ ریال

پایه سنوات روزانه: ۸۷,۰۰۰ ریال

حق اولاد: ۱۰ درصد حقوق پایه

با توجه به پیش بینی‌ها و محاسبات انجام شده، حقوق ۱۴۰۳ برای افراد متاهل بدون فرزند که سابقه کاری ندارند، در ماه‌های ۳۰ روزه، ۹ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان خواهد بود و برای افراد متاهل با فرزند و دارای حداقل ۱ سال سابقه کار، پایه سنوات روزانه و حق اولاد نیز افزوده خواهد شد. ناگفته نماند که تمامی این موارد فعلا در حد پیش بینی می‌باشد و هنوز به تصویب نرسیده است.

مقایسه حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد روبه رو بوده‌ایم، که این درصد در سال ۱۴۰۳ به ۲۵ درصد رسیده است. در سال ۱۴۰۲ حداقل حقوق روزانه کارگر ۱,۷۶۹,۴۲۸ ریال بوده و در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲,۱۲۳,۳۱۳ ریال خواهد بود. در قسمت بعدی مقاله در یک جدول تمامی مزایای حقوق را در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بررسی خواهیم کرد.

همانطور که گفتیم تمامی موارد حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ قطعی نشده و به تصویب نهایی نرسیده‌اند؛ طبق گفته ها و شنیده‌ها شما را در جریان موارد گذاشته و پس از تصویب مجددا اعلام خواهد شد.

جدول مقایسه حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ تا سال ۱۴۰۳

گفته‌هایمان را در قالب یک جدول درآورده‌ایم، تا مطالب برایتان آسان تر باشد. جدول مقایسه حقوق کارگران در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به شرح جدول زیر می‌باشد:

 
ردیف اقلام (به ریال) سال ۱۴۰۲ سال ۱۴۰۳
۱ حداقل حقوق (بدون فرزند) ۷۳,۰۸۲,۸۴۰ ۸۷,۶۹۹,۴۰۸
۲ حداقل حقوق (دارای دو فرزند) ۸۵,۷۹۹,۴۰۸ ۱۰۲,۹۵۹,۲۸۹
۳ حداقل حقوق (دارای یک فرزند) ۸۰,۱۹۱,۱۲۴ ۹۶,۲۲۹,۳۴۸
۴ حق مسکن ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰,۸۰۰,۰۰۰
۵ حق بن ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳,۲۰۰,۰۰۰
۶ پایه سنوات ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۵۲۰,۰۰۰
۷ حق اولاد ۵,۳۰۸,۲۸۴ ۶,۳۶۹,۹۴۰
۸ حداقل دستمزد ماهانه ۵۳,۰۸۲,۸۴۰ ۶۳,۶۹۹,۴۰۸
۹ حداقل دستمزد روزانه ۱,۷۶۹,۴۲۸ ۲,۱۲۳,۳۱۳
۱۰ حداقل دستمزد ساعتی ۲۴۱,۳۹۵ ۲۸۹,۶۷۴
۱۱ دستمزد اضافه کاری به ازای هر ساعت ۳۳۷,۸۰۰ ۴۰۵,۳۶۰
۱۲ حداقل دریافتی افراد مجرد بدون سابقه کار

۷۳,۰۸۲,۸۴۰ 

۸۷,۶۹۹,۴۰۸
۱۳ حداقل دریافتی افراد مجرد با حداقل ۱ سال سابقه کار ۷۵,۱۸۲,۸۴۰ ۹۰,۲۱۹,۴۰۸
۱۴ حداقل دریافتی افراد متاهل با ۱ فرزند (بدون سابقه کار) ۷۸,۳۹۱,۱۲۴ ۹۴,۰۶۹,۳۴۸
۱۵ حداقل دریافتی افراد متاهل با ۱ فرزند (با حداقل ۱ سال سابقه کار) ۸۰,۵۶۳,۱۲۴ ۹۶,۶۷۵,۷۴۸
منبع: نبض بازار

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید