12:02 , 1401/8/8
کد خبر: 000016278
بازدید: 1327

به دنبال تصویب مجلس؛

حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری چقدر و از کِی اضافه می شود؟

موضوع افزایش حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری صبح امروز در مجلس به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار مجلس ایونا، لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 و ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشگری و کشوری که پیش از این با عنوان متناسب سازی حقوق از آن یاد می شد امروز (یکشنبه، 8 آبان) در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و با 198 رای موافق، 9 رای مخالف و 8 رای ممتنع به تصویب رسید.

بر اساس این لایحه که پیش از این به شکل دو فوریتی از سوی دولت به مجلس ارسال شده بود، مقرر شده است:

«2-1- حقوق مشمولین جزء (۲) بند «الف» تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی، مبلغ نه میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۹) ریال افزایش می‌یابد.
تبصره - افرادی که پس از اجرای این قانون بازنشسته می‌شوند، در صورتی که در محاسبه حقوق بازنشستگی آنان، تاثیر میزان ریالی افزایش مذکور در بند (۱) این قانون کمتر از افزایش ناشی از این جزء برای بازنشسته هم طبقه و دستگاه مشابه به علاوه افزایش سنواتی گردد، تا سقف مذکور مبلغ ترمیم را دریافت می‌نمایند.

۲-۲- علاوه بر مبلغ افزایش مندرج در جزء ۱-۲ این قانون، حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه های اجرایی، پنج درصد(۵%) نسبت به حکم حقوقی شهریور ۱۴۰۱ افزایش می یابد.

‌۳- در اجرای ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۰، حق عائله‌مندی وکمک هزینه اولاد تمامی گروههای مختلف حقوق‌بگیر در دستگاههای مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، به ترتیب به میزان پنجاه درصد (۵۰%) وصددرصد (۱۰۰%) افزایش می‌یابد.

مبلغ ریالی حق عائله مندی و حق اولاد مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت همسان با مشمولین قانون خدمات کشوری افزایش و تعیین می گردد.»

همچنین اعلام شده است که زمان محاسبه این افزایش حقوق ها از ابتدای مهر ماه سال جاری خواهد بود.


           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید