15:43 , 1403/1/8
کد خبر: 000044019
بازدید: 1171
ترس عاملی که در یک قدمی موفقیت انسان را فلج می کند

به قلم دکتر مهدی کریمی تفرشی

بزرگترین مانعی که سر راه موفقیت قرار دارد، ترس است. ترس از آن موانعی‌ است که نباید دست‌ کم گرفته شود.

 ترس ممکن است به‌شدت مانع رشد شود. ترس ما را محدود می‌کند، باعث ‌می‌شود معمولی بودن را بپذیریم و مانع می‌شود محدودیت‌های‌مان را کنار بزنیم. ترس  ممکن است ما را از دنبال کردن رؤیاهای‌مان بازدارد. اگر هر رخداد یا چالشی به نظرمان خیلی خطرناک باشد، ساکن و منفعل خواهیم ماند و عادت‌هایی را برمی‌گزینیم که مانع انجام کارهای ضروری می‌شوند، فقط به دلیل‌ اینکه از مواجه‌شدن با ترس‌های‌مان هراس داریم.

ترس به طرق گوناگون مانع موفقیت می‌شود. در برخی موارد صرفا از شکست خوردن می‌ترسیم، گاهی از جواب رد شنیدن و بعضی‌ وقت‌ها نمی‌خواهیم با چیزی ناشناخته‌ مواجه شویم. در هر شکلی که باشد، ترس مانع موفقیت است.

برای دنبال کردن رؤیاهای‌تان باید خطر کنید. اگر همیشه همان کار قبلی را تکرار کنید، همان نتایج قبلی را می‌گیرید.

به‌طور کلی، ترس پیشرفت‌مان را محدود می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین موانع موفقیت است. ترس، شوقی را که برای گذر کردن از محدودیت‌ها لازم است در نطفه خفه می کند و اجازه حرکت به انسان نمی دهد.

ترس می‌توانید بین شما و موفقیت فاصله بیندازد. اگر تاکنون یاد نگرفته‌اید که با ترس‌هایتان مواجه شوید و با آنها مقابله کنید، باید بدانید این یک ضعف جدی است.

ترس از شکست بسیاری از افراد را در یک قدمی موفقیت فلج می کند.

شکست مرحله‌ای ضروری در مسیر یادگیری است. شکست چالشی است تا برای موفقیت در کارتان باز هم بیشتر تلاش کنید. پس سعی کنید از تک‌تک شکست‌هایتان بیشترین استفاده را ببرید. زمین خوردن ممکن است دردناک باشد، اما در درازمدت بسیار مفید است، البته اگر از شکست‌هایتان به‌عنوان نردبانی برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید.

 

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید