12:16 , 1401/9/16
کد خبر: 000017017
بازدید: 1278

مروری بر نظرات مخالفان در مجلس؛

بذرپاش نمی تواند شق القمر کند/ سکوت بذرپاش در حوادث اخیر سئوال برانگیز است

جلسه رای اعتماد وزیر راه و شهرسازی در حالی برگزار شد که اکثریت نمایندگان موافق و مخالف گزینه پیشنهادی دولت بر لزوم اجرایی شدن وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال تاکید داشتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، جلسه رای اعتماد مهرداد بذرپاش گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت راه و شهرسازی صبح امروز (چهارشنبه، 16 آذر) در حالی برگزار شد که ابراهیم رئیسی غایب بزرگ این جلسه بوده و برای سخنرانی مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران حضور داشت.

با این وجود گزینه پیشنهادی دولت توانست رای مثبت بهارستان نشینان را اخذ کرده و به طور رسمی بر کرسی وزارت راه و شهرسازی تکیه کند. اما معمولا در جلسات رای اعتماد آنچه نمایندگان مخالف بیان می کنند مواردی است که جا دارد مورد توجه قرار گیرد تا در حوزه مربوطه از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

در ارتباط با وزارت مهرداد بذرپاش نیز تنی چند از نمایندگان مجلس در توضیحاتی دلایل مخالفت خود با این گزینه دولت را تشریح کردند که در ادامه آمده است.

تجربه رستم قاسمی کافی نیست تا دیگر بیت المال را هدر ندهیم؟

نماینده مردم تهران در مجلس از جمله مخالفان وزارت بذرپاش بود که در صحبت های خود تاکید کرد: این گزینه در حوزه مسکن فاقد تخصص و تجربه است و نمی دانم در خود چه دیده که پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی را قبول کرده است.

مجتبی توانگر همچنین اظهار کرد: بذرپاش در زمینه جنبش دانشجویی سابقه خوبی دارد. بااین انتخاب نگذارید جنبش دانشجویی ناامید شود. برای تحقق وعده بزرگ دولت سیزدهم در زمینه ساخت سالانه یک میلیون مسکن وزارت راه وظیفه مهمی دارد و حال با گذشت بیش از یک سال از عمر دولت نتیجه ملموسی دراین بخش نداشته ایم.

وی همچنین به تجربه فعالیت رستم قاسمی در این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: آیا همین تجربه کافی نیست که دوباره بیت المال را هدر ندهیم و وزیری کارآمد و باتجربه انتخاب کنیم؟

وی تاکید کرد: در جلسات متعددی که با وزیر پیشنهادی داشتیم وی در نهایت هم حاضر نشد واضح و شفاف بگوید آیا در پایان چهار سال می تواند وعده تامین چهار میلیون مسکن را محقق کند یا نه؟ ما در کشور حدود یک میلیون مهندس در حوزه های عمران و شهرسازی داریم اما چرا با انتخاب این نوع گزینه ها به علم و دانش پشت پا می زنیم؟

سکوت بذرپاش در حوادث اخیر سئوال برانگیز است

این نماینده مجلس در بخش دیگری از صحبت های خود به حوادث اخیر کشور اشاره کرد و گفت: ما با عده قلیلی که اغتشاش می کنند مرزبندی داریم و مقابل جماعت داعش صفت خواهیم ایستاد اما معترضان برای ما محترم هستند. نظرسنجی ها نشان می دهد درصد بالایی از مردم به شیوه حکمرانی دولت سیزدهم معترض هستند. با این انتخاب ها چه جوابی برای آنها داریم؟

این نماینده در عین حال از علی نیکزاد به عنوان گزینه پیشنهادی مجلسی ها برای تصدی وزارت راه اشاره کرد و گفت: ایشان به دلایل مختلف از جمله عدم همراهی نظام بانکی در پرداخت تسهیلات مسکن این مسئولیت را نپذیرفتند. حال سئوال است که آقای بذرپاش با توجه به اینکه تجربه و تخصص آقای نیکزاد را هم ندارند چگونه می خواهند در این حوزه فعالیت کنند؟

مملکت قحط الرجال نیست

این نماینده همچنین اظهار کرد: شما در گذشته برای فعالیت در دیوان محاسبات همه کار کردید تا سابقه خود را به 20 سال برسانید و به هر شکل که شده رئیس دیوان محاسبات شوید. حال چطور به رای اعتماد نمایندگان برای ریاست دیوان پشت پا می زنید؟ سکوت شما در آشوب ها و اغتشاشات اخیر سئوال برانگیز است.بعد از اینهمه اتفاق ایشان تنها برای حادثه شاهچراغ یک تسلیت نیم خطی در توئیتر منتشر کردند. آقای رئیسی که از سکوت خواص گله کردند آیا از سکوت آقای بذرپاش خبر نداشتند؟

این نماینده در پایان گفت: مملکت قحط الرجال نیست. جریان انقلابی نیروهای با تجربه و متخصص متعدد دارد اما گزینه انتخابی در این زمینه هیچ تخصص و تجربه ای ندارد.

قطعا بذرپاش از رستم قاسمی مدیرتر نیست

مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس از دیگر نمایندگانی بود که در جلسه امروز در مخالفت با وزارت مهرداد بذرپاش به صحبت پرداخت.

وی در این خصوص گفت: آقای بذرپاش مدیر است اما قطعا از رستم قاسمی مدیرتر نیست. ما در حوزه عمران و شهرسازی حدود یک میلیون متخصص داریم. آیا از میان این افراد یک نفر نبود که برای این وزارتخانه پیشنهاد شود؟

یوسفی ادامه داد: فردی که برای وزارت انتخاب می شود باید سه شاخصه تخصص، تجربه و برنامه را داشته باشد اما ایشان هیچ کدام را ندارد.

نماینده مردم اهواز همچنین متذکر شد: همچنان بحث ساخت سالانه یک میلیون مسکن قابل پایش نیست و در حوزه حمل و نقل نیز در حالی 20 هزار میلیارد تومان بودجه داریم که نیاز این بخش حداقل 1100 میلیارد تومان است.

وی در پایان گفت: آقای بذرپاش فرد شریفی است اما قطعا از آقای قاسمی مدیرتر نیست. در دولت با ایشان هم همراهی نشد و سیستم بانکی همواره تاکید کرد که پرداخت تسهیلات در بخش مسکن تورم زا است. آقای بذرپاش در این حوزه نمی تواند شق القمر کند.

 

بیشتر بخوانید: بذرپاش وزیر شد

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید