09:18 , 1401/12/11
کد خبر: 000021168
بازدید: 1516
افزایش  30 درصدی حقوق کارمندان صحت دارد؟

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: پیشنهادمن این است که حقوق شاغلان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری برای سال آینده ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایونا، علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیشنهاد دولت بر این است که سقف معافیت مالیاتی سالانه ۸۴ میلیون تومان و ماهانه هفت میلیون تومان باشد که با مصوبه مجلس این اعداد افزایش یافت. با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی حقوق ماهانه تا ۱۰ میلیون تومان معاف از مالیات شد که قبلاً حدود ۷ میلیون تومان بود.

بابایی یادآور شد: این مصوبه پیامدهای مثبت زیادی دارد و زمانی که عدالت مالیاتی ایجاد می‌شود، به عدالت اجتماعی هم کمک می‌کند. افزایش حقوق و دستمزد سریعاً شوکی را در قیمت‌ها و بازار ایجاد می‌کند اما کاهش مالیات شوک ایجاد نمی‌کند. ما لازم دانستیم تا از کسانی که حقوق دریافتی انها به صورت ماهیانه کمتر از ۱۰ میلیون تومان است، حمایت کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه در ارتباط با احتمال افزایش حقوق کارمندان گفت: نمایندگان پیشنهادات زیادی در این زمینه دارند و احتمال دارد حقوق کارکنان دولت بیش از ۲۰ درصد در سال آینده افزایش پیدا کند. پیشنهاد بنده آن است که حقوق شاغلان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری باید برای سال آینده ۳۰ درصد افزایش پیدا کند و باید دید این موضوع در صحن مجلس به کجا می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

جنجال بر سر گرانی و حقوق هفت میلیونی در مجلس/ میکروفون نماینده معترض قطع شد

مالیات بر حقوق 1402 کارگران و کارمندان چقدر است؟

انتقاد یک نماینده از میزان افزایش حقوق 1402

در سال 1402 حقوق کارگران 10 میلیونی می شود؟

شرایط گرفتن مرخصی بدون حقوق فرهنگیان

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار