09:46 , 1401/6/14
کد خبر: 000015139
بازدید: 1285
7 نکته موثر برای داشتن موهایی سالم

داشتن موهایی سالم و براق برای اینکه ظاهری آراسته و درخشان داشته باشید، بسیار مهم است. برای داشتن موهایی براق، باید به عوامل زیادی توجه کنید، از محصولات مراقبت از مو گرفته تا عادات غذایی خود.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، محصولات مراقبت از موی مناسب، برس مو مناسب با نوع موی شما، رژیم غذایی مناسب و متعادل از جمله عواملی هستند که شما را برای داشتن موهایی سالم حمایت می کنند. در اینجا ۷ نکته ساده و موثر برای داشتن موهایی سالم و درخشان در هر شرایطی وجود دارد…

7 نکته موثر برای داشتن موهایی سالم

چند روش ساده برای مراقبت از مو

1.  مراقبت از مو با رژیم غذایی 

یک رژیم غذایی متعادل نه تنها برای سلامت بدن، بلکه برای مراقبت از مو نیز ضروری است. بنابراین، برای سلامت مو باید به چه نوع غذاهایی توجه کرد؟

بتاکاروتن که در قارچ، سبزیجات و میوه ها به وفور یافت می شود، برای سلامت مو اهمیت زیادی دارد. زیرا بتاکاروتن به ویتامین A تبدیل می شود که بر سلامت پوست و مو تاثیر می گذارد. ویتامین A برای ساختن سبوم ضروری است. سبوم یک مراقبت طبیعی را برای پوست سر فراهم می کند و اهمیت مصرف غذاهای غنی از ویتامین A آشکار می شود.

به یاد داشته باشید، کمبود سبوم می تواند منجر به شوره سر و مشکلات خشکی مو شود. بنابراین غذاهایی مانند هویج، اسفناج، ماهی و تخم مرغ را از سفره خود حذف نکنید!

*سبوم: ترشحی که توسط غدد چربی تشکیل می شود و وظیفه محافظت از پوست را بر عهده می گیرد.

7 نکته موثر برای داشتن موهایی سالم

2. مراقبت از مو با انتخاب شامپوی مناسب

پاسخ به این سوال که چگونه مراقبت از مو را در خانه انجام دهیم با انتخاب شامپو شروع می شود. شامپوی خود را می توانید با توجه به فاکتورهای زیادی مانند رنگ مو، رنگ شده یا نبودن مو و ساختار مو انتخاب کنید. اما نکته دیگری نیز وجود دارد که نباید فراموش کرد; باید هفته ای یکبار موهای خود را با شامپوی شفاف کننده بشویید.

شامپو شفاف کننده برای از بین بردن چربی و سایر رسوباتی که می توانند به مرور زمان موهای شما را کدر کرده و باعث از بین رفتن درخشندگی آن شوند، عمل می کند. حتی می توانید به شامپوی پاک کننده به عنوان راهی برای خلاص شدن از شر بقایای محصولاتی مانند اسپری ها و محصولات حالت دهنده ای که در طول هفته روی موهای خود استفاده می کنید، فکر کنید. بنابراین، موهای شما می توانند مانند شما هفته را با ورق زدن یک صفحه جدید شروع کنند.

3. مراقبت از مو با چربی های طبیعی 

مراقبت از مو را می توان در خانه با روش های طبیعی انجام داد. روغن های طبیعی مانند روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن بادام که از جمله توصیه های مراقبت از مو هستند را نادیده نگیرید.

به عنوان مثال، روغن نارگیل به ترمیم تارهای آسیب دیده مو کمک می کند، به موها شادابی می بخشد و درخشندگی مو را افزایش می دهد. روغن زیتون به لطف ویتامین E موجود در آن، موهای شما را سالم تر و درخشان تر نشان می دهد. 

از طرف دیگر، هنگام انتخاب محصولات مراقبت از مو، می توانید به محصولاتی با محتوای روغن روی بیاورید که برای موهای شما مفید هستند. همچنین باید از محصولات حاوی سولفات، پارابن و الکل دوری کنید که روغن های طبیعی را از موهای شما پاک می کند.

7 نکته موثر برای داشتن موهایی سالم

4. شستشو با آب سرد برای سلامت مو

کاربردی ترین پیشنهاد برای براق شدن موها ممکن است تکمیل حمام با آب سرد باشد. شستن موها با آب سرد به مدت 10 تا 30 ثانیه در پایان هر دوش، به موهای شما درخشندگی می بخشد. تبدیل آب از گرم به سرد در زمستان می تواند کمی مشکل باشد، اما در روزهای گرم تابستان ایده بدی نیست. علاوه بر این، پس از مدتی، می توانید به این روش عادت کنید. ضمناً شستن موها با آب سرد نیز موخوره را کاهش می دهد.

5. انتخاب برس مناسب برای مو

موهای مجعد، صاف، مجعد، موج دار... اگر برس مناسب برای نوع موهای خود پیدا نمی کنید، شانه کردن موهایتان می تواند دردسرساز شود. با این حال، انتخاب برس مو و شانه ارتباط نزدیکی با این سوال دارد که چگونه از مو مراقبت کنیم.

مثلا؛ برای تارهای مو ضعیف و به راحتی شکسته می شود، می توانید برس های مو با موهای طبیعی را امتحان کنید که بدون آسیب رساندن به مو، روغن طبیعی را در بین رشته ها پخش می کند. اگر موهای مجعد دارید، می‌توانید نگاهی به برس‌هایی با رشته‌های قوی اما انعطاف‌پذیر بیندازید که می‌توانید بدون شکستن تارها آن‌ها را شانه کنید.

7 نکته موثر برای داشتن موهایی سالم

6. موهای خود را به درستی خشک کنید

یکی از پاسخ ها به این سوال که مراقبت از مو چگونه باید باشد، روش خشک کردن است. هنگام استفاده از سشوار، باید به تنظیم دما توجه کنید. هوای بسیار گرم می تواند باعث آسیب مو شود. می توانید از پنکه سرد برای سشوار کردن مو یا حالت دادن به مو در منزل استفاده کنید.

فراموش نکنید که پس از حالت دادن به موهای خود با اتو مو یا بابلیس، می توانید با هوای سرد حالت را اصلاح کنید. علاوه بر این، بالا نگه داشتن سشوار و خشک کردن موها به سمت پایین نیز ظاهری صاف و براق را تضمین می کند.

7. بالش خود را با دقت انتخاب کنید

آیا می دانید حتی در خواب هم می توانید از موهای خود مراقبت کنید؟ به عنوان مثال، روبالشی ابریشمی یا ساتن که رطوبت را جذب نمی کند به درخشندگی موهای شما کمک می کند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید