08:30 , 1402/2/9
کد خبر: 000023881
بازدید: 1263
یارانه چه کسانی در سال 1402 زیاد می شود؟

قرار است در سال 1402 رقم یارانه برای پنج دهک پائین جامعه در اردیبهشت ماه سال جاری افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، اقتصاد آنلاین با اعلام این خبر چنین یادآور شده که زمان برداشت یارانه نیز برای این افراد کاهش خواهد یافت.

اما چگونه می توان برای دریافت این مبلغ مضاعف به ثبت درخواست پرداخت؟

در این باره باید گفت طرح کالابرگ الکترونیک از اواسط اسفند ماه سراسر کشور به اجرا درآمده است و بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده گویا مورد استقبال نیز قرار گرفته است بر همین اساس مسئولان وزارت کار به این تصمیم رسیده اند که مبلغ یارانه ای که از این طریق ارائه می شود را افزایش دهند.

چه کسانی مشمول افزایش یارانه نقدی 1402 می شوند؟

به استناد قانون بودحه 1402، وزارتخانه های مربوطه موظف شده اند تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری آئین نامه ای در ارتباط طرح های تشویقی یارانه که در این مرحله به کالابرگ الکترونیک مربوط می شود تدوین کنند. حال نیز مسئولان وزارت کار چنین عنوان کرده اند که برای این افزایش یارانه پنج دهک پائین در اولویت قرار دارند.

بر این اساس حتی ممکن است در واریز یارانه اردیبهشت ماه فاز اول این طرح تشویقی به اجرا درآید.

یارانه های سال 1402 چقدر زیاد می شود؟

اما درارتباط با اینکه میزان این افزایش چقدر است تاکنون توضیح دقیقی داده نشده و چنین اعلام شده که هنوز رقم مشخصی برای افزایش یارانه 1402 در نظر گرفته نشده و بر سر این عدد کش و قوس هایی وجود دارد. با این حال چنانچه فردی اکنون یارانه 400 تومانی دریافت می کند با اجرای این طرح در صورت استفاده از کالابرگ الکترونیک از مبلغ بالاتری برخوردار خواهد شد.

جزییات ثبت نام افزایش یارانه نقدی ۱۴۰۲

برای بهره مندی از افزایش رقم یارانه ها، سرپرست خانواده هایی که جزو پنج دهک پائین هستند می توانند به نشانی اینترنتی https://shoma.sfara.ir/ مراجعه کرده و با نصب اپلیکیشن شما اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنند تا در زمان اجرای طرح تشویقی میزان یارانه شما نیز افزایش یابد. البته تاکید می شود که این افزایش مختص افرادی است که از کالابرگ الکترونیک استفاده کرده و آن را جایگزین دریافت یارانه نقدی کرده باشند.

دریافت یارانه زودتر از موعد مقرر

نکته دیگری که در ارتباط با استفاده از کالابرگ وجود دارد این است که پیش از رسیدن زمان واریز یارانه ها نیز افراد می توانند به این طریق یارانه خود را برداشت کنند. بطور مثال شما می توانید یارانه خرداد ماه خود را یک ماه زودتر و در اردیبهشت ماه دریافت کنید.

بدین ترتیب شما می توانید یک ماه زودتر از موعد مقرر از طریق کالابرگ یارانه خود را دریافت کرده و کالاهای مدنظر را از فروشگاه های در نظر گرفته شده خریداری کنید.

زمان واریز یارانه 1402

زمان برداشت یارانه نقدی اردیبهشت ماه نیز مانند ماه های گذشته وروال مرسوم ساعت 24 روز چهارشنبه، 20 اردیبشهت ماه است.

همان طور که اشاره شد افرادی که بجای مبلغ نقد از کالابرگ برای یارانه استفاده می کنند می توانند این رقم را یک ماه زودتر برداشت کنند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید