12:07 , 1401/7/27
کد خبر: 000016044
بازدید: 1335
صولت مرتضوی وزیر کار شد/ مخالفان وزیر کار پیشنهادی دولت چه گفتند؟

جلسه بررسی صلاحیت سید صولت مرتضوی، گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت کار برگزار شده و وی با 176 رای مثبت به عنوان وزیر کار انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، صبح امروز (چهارشنبه، 27 مهر) مجلس نشینان به بررسی صلاحیت نماینده پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت راه پرداختند و بر این اساس با 176 رای موافق، 64 رای مخالف و 13 رای ممتنع و پنج رای باطله مورد اعتماد نمایندگان مجلس قرار گرفت.

چه کسانی برای جلسه اعتماد وزیر کار به مجلس رفتند؟

اما یکی از نکات مهم برگزاری این جلسه این بود که ابراهیم رئیسی برای این جلسه صولت مرتضوی را همراهی نکرده و در این جلسه حضور نداشت اما از میان دولتمردان افراد زیر در مجلس حضور یافتند:

-محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری
-غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری
-سیدمسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه
-محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهوری
-یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش
- محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 
-سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور

مخالفان صولت مرتضوی در مجلس چه گفتند؟

اما به رسم تمامی جلسات بررسی و تائید صلاحیت وزرا در این جلسه نیز موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی دولت به صحبت درباره این موضوع پرداختند که از میان آنها نمایندگان منتقد موارد متعددی چون عدم تناسب او با وزارت کار را مطرح کردند.
در ادامه گزیده ای از صحبت های منتقدان وی آمده است:

مرتضوی هیچ کتاب و مقاله ای ندارد
نباید به این نگاه کنیم که آیا اطرافیان ما با وزارت او به جایی خواهند رسید

مهدی طغیانی، نماینده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از جمله مخالفان وزارت مرتضوی بود که در این باره اظهار کرد: ما باید بررسی کنیم آیا این فرد برای گرفتن این امانت اهلیت لازم را دارد یا خیر؟ نمایندگان دقت داشته باشند که امروز به چه توجه دارند؟ آیا تحت فشار و لابی و جوسازی رای می دهند یا تعهد و تخصص و تحول گرایی را مد نظر دارند.
وی با اشاره به سوابق تحصیلی وزیر پیشنهادی دولت چنین تاکید کرد که این فرد هیچ مقاله و کتابی ندارد و باید توجه داشت که انتخاب چنین فردی برای وزارت چه پیامی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد؟

این نماینده همچنین به فعالیت قبلی مرتضوی یعنی هماهنگی سفرهای استانی دولت اشاره کرد و گفت: کدام نماینده از اتفاقاتی که در این بخش رخ داده رضایت دارد؟

نماینده اصفهان همچنین به مشکلاتی که ممکن است در فعالیت های وی در حیطه های تخصصی ایجاد شود اشاره کرد و خطاب به نمایندگان گفت: ما نباید به این فکر کنیم که آیا با رای آوردن او اطرافیان ما به جایی می رسند یا نه، ما باید در آن دنیا جواب بدهیم.

ریشه بخشی از اعتراضات خیابانی در وزارت کار است

نماینده زابل دیگر نماینده ای بود که در مخالفت با وزیر پیشنهادی دولت بر عدم تناسب او برای این جایگاه تاکید کرد و گفت: شکی در خوب بودن او نیست. او دوست درجه  یک من است و کاملا او را میشناسم و در دولت احمدی نژاد زمانی که استاندار شدم او هم استاندار بود.

حبیب الله دهمرده افزود: اگر این روزها مشکلاتی داریم و عده زیادی به خیابان می آیند درصد زیادی از موضوع به وزارت کار مربوط است.

چیزهایی شنیده ام که نگرانم

نماینده تهران نیز از دیگر منتقدانی بود که تاکید کرد با توجه به تحقیقاتی که انجام داده و صحبت هایی که شنیده نگران است شاهد حاکمیت رفیق بازی و لابی گری بر وزارت کار باشیم.

روح الله ایزدخواه همچنین اظهار کرد: سالها پیش رهبر انقلاب فرمودند به دنبال دولت جوان و انقلابی بروید. دولت فعلی انقلابی است اما آیا جوان هم شده است؟ متوسط سن وزرای کابینه چقدر است و چند نفر آنها از وزیران جوان زیر 45 ساله هستند؟

نیامدن رئیس جمهور به مجلس شائبه ایجاد کرده است

محمد سرگزی نماینده زابل نیز در اظهارات خود در مخالفت با وزارت صولت مرتضوی به عدم حضور رئیس جمهور در مجلس اشاره کرد و چنین عنوان کرد که این عدم حضور شائبه ایجاد می کند که وزیر جدید مورد پذیرش جدی او نیست.

چه کسانی موافق وزارت صولت مرتضوی بودند؟

در بخش هایی از این جلسه نیز موافقان وزارت صولت مرتضوی به صحبت پرداختند و سید حمزه امینی نماینده هشترود و عضو کمیسیون اجتماعی، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس و حسین بامیری عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها و نماینده لردگان نیز نمایندگانی بودند که در دفاع از وزارت وی به صحبت پرداختند.

 


           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید