08:55 , 1401/12/11
کد خبر: 000021162
بازدید: 1259

خبرگزاری دولت مطرح کرد

بعضی مسمومیت ها شیطنت دانش آموزان برای فرار از امتحان است

خبرگزاری دولت چنین نوشته که به گفته مدیران مدارس برخی مسمومیت ها بر اثر شیطنت دانش آموزان بوده که با پرتاب بمب بدبو تلاش کرده اند کلاس را تعطیل کرده و از امتحان خلاص شوند.

به گزارش خبرنگار آموزش ایونا، به گفته برخی نمایندگان مجلس بیش از 900 دانش آموز در بیش از 10 شهر کشور مسموم شده اند و گاه حتی گمانه زنی هایی درباره فعالیت هزاره گراها یاد شد و وزیر بهداشت نیز استفاده از سمی خفیف در این مسمومیت ها را یاد کرد اما با این وجود خبرگزاری دولت یا همان ایرنا گزارشی نوشته و در آن به نقل از مدیران برخی مدارس چنین مطرح کرده که در برخی موارد این مسمومیت ها شیطنت دانش آموزان برای فرار و خلاصی از کلاس درس و امتحانات است.

این خبرگزاری گزارشی تفصیلی در این باره نوشته و در بخش هایی از آن آورده است:

«نخستین حادثه، نهم آذرماه امسال در هنرستان دولتی پرجمعیت «نور» در قم رخ داد و به مسمومیت ۱۸ دانش‌آموز دختر منجر شد که همگی با حضور عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند. از آن روز تا کنون، شبیه این حادثه در چند مدرسه دخترانه دیگر قم هم رخ داده و در شهرهای بروجرد، اردبیل و کرمانشاه نیز دیده شده و به‌تازگی در پردیس و تهران نیز مواردی مشاهده شده است.»

«طبق سناریویی که بیشتر از سوی مدیران مدارس بیان می‌شود، از یک سو به روانی‌بودن موضوع، بعد از اخبار منفی و از سوی دیگر به شیطنت دانش‌آموزان برای فرار از مدرسه و امتحانات اشاره دارد.»

«طبق این نگاه، در مواردی بچه‌ها با استفاده از بمب بدبو (چیزی شبیه ترقه که بوی بد تولید می‌کند) تلاش دارند کلاس را با توجه به فضای موجود به تعطیلی بکشانند و مثلا از امتحان خلاص شوند. یا در مواردی فضای ایجادشده باعث حساسیت شدید روانی‌شده که گاه با تلقین باعث بدحالی واقعی افراد هم می‌شود. ممکن است در مواردی، شیطنت دانش‌آموزان یا ترس روانی آنان زمینه حوادثی شده باشد اما این موارد در صورت صحت، درصد بسیار کمی در حوادث دارند.»

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید