14:08 , 1402/7/5
کد خبر: 000033904
بازدید: 1362
کدام کشور  رکورد فوتی‌های روزانه کرونا را شکست؟

به گزارش جهانی "ورلداُمتر"، تعداد کل مبتلایان به کووید-۱۹ در کشورهای مختلف به بیش از ۶۹۵ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۴۲۶ نفر افزایش یافته است، و تاکنون مرگ شش میلیون و ۹۲۰ هزار و ۳۳۷ بیمار تأیید شده است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، در روز گذشته ۳۸ هزار و ۳۱۹ مورد ابتلا جدید به کووید-۱۹ ثبت شده و ۹۵ بیمار دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین، کشور رومانی با گزارش ۲۷ مورد فوتی جدید و بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ مورد ابتلا، بالاترین تعداد مرگ و میر و مبتلایان را در جهان در روز گذشته داشته است.

پایگاه داده‌های جهانی ورلداُمتر، از تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۲۰ به ثبت رسمی آمارهای مرتبط با کووید-۱۹ پرداخته است.

در میان ده کشوری که در بالای جدول ورلداُمتر قرار دارند، آمریکا با بیش از ۱۰۸ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار مورد فوت، رکورد ابتلا و مرگ و میر کرونا در دنیا را در اختیار دارد.

پس از آمریکا، هند و فرانسه به ترتیب با عبور از ۴۰ میلیون مورد ابتلا جایگاه دوم و سوم را در آمار کل مبتلایان به دست آورده‌اند. همچنین، این دو کشور هم از نظر تعداد فوتی‌ها بعد از آمریکا رکورد دارند، به طوری که برزیل با بیش از ۷۰۰ هزار مورد و هند با بیش از ۵۰۰ هزار مورد فوتی، بیشترین مرگ‌ها را به ثبت رسانده‌اند.

در اروپا نیز روسیه با ثبت بیش از ۴۰۰ هزار فوتی، بالاترین آمار مرگ‌های کرونایی در این قاره را تاکنون گزارش کرده است.

تازه‌ترین آمار کرونا در نقاط مختلف دنیا به تفکیک کشورها و با تقسیم‌بندی‌های قاره‌ای، زمانی و موضوعی در جدول جهانی ورلداُمتر به‌روزرسانی می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

منبع: ایسنا

نظر شما






نظرات