06:14 , 1401/5/5
کد خبر: 000014633
بازدید: 1482
وام بازنشستگان چقدر است و چطور باید آن را گرفت؟

در سال جاری میزان وام بازنشستگان تامین اجتماعی 12 میلیون تومان اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، دریافت وام یکی از مطالبات مهم بازنشستگان است که با توجه به سالهایی که آنها فعالیت کرده و تحت بیمه بوده اند پس از بازنشستگی نیز می توانند از طریق سازمان تامین اجتماعی برای دریافت این وام اقدام کنند.

وام بازنشستگان تامین اجتماعی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

طبق آنچه اعلام شده برای دریافت این وام شرایط ویژه ای مد نظر قرار نمی گیرد و تمامی بازنشستگان تامین اجتماعی می توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

بر همین اساس درسال گذشته حدود ۳۰۰ هزار بازنشسته از این تسهیلات با مبلغ هفت میلیون تومان استفاده کرده اند. در سال 99 نیز بیش از 600 هزار  مستمری بگیر موفق به دریافت این وام شده اند.

برای سال جاری نیز اینگونه اعلام شده که 416 هزار نفر از بازنشستگان می توانند ازاین وام استفاده کنند.

البته برخی شروط نیز باید در مورد شما صدق کند که برخی از آنها به شرح زیر است:

-شما باید حقوق خود را از یکی از شعب بانک رفاه تهران دریافت کنید.

-لازم است حتما عضو کانون بازنشستگان تامین اجتماعی باشید.حتی اگر تاریخ عضویت شما تمام شده باید نسبت به تمدید آن اقدام کنید.

-سن فرد بازنشسته کمتر از 77 باشد.

-فرد بازنشسته نباید دارای بدهی بانکی، چک برگشتی یا اقساط معوقه باشد.

-طی سه سال گذشته نباید از تسهیلات بانک رفاه استفاده کرده باشید.

-باید سیم کارتی به نام خودتان داشته باشید.

بیشتر بخوانید:جزئیات قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری

مبلغ وام بازنشستگان چقدر است؟

مسئولان سازمان تامین اجتماعی برای سال جاری از  افزایش 70 درصدی مبلغ وام در نظر گرفته شده برای بازنشستگان خبر داده اند و اینگونه اعلام شده که رقم این وام از هفت میلیون تومان در سال 1400 به 12 میلیون تومان در سال 1401 رسیده است.

بازپرداخت این تسهیلات نیز به شکل 24 ماهه و با سود چهار درصد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نوبت چهارم وام ضروری بازنشستگان کشوری امروز واریز شد

ثبت نام وام بازنشستگان در سال 1401

اما روند ثبت درخواست برای این وام کاملا الکترونیکی بوده و هیچ نیازی به مراجعه حضوری ندارد. برای این کار کافی است شما از طریق سامانه و سایت ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی به آدرس الکترونیکی vaam.kabta.ir مراجعه کنید.

اولویت در دریافت این تسهیلات نیز با افرادی است که پیش از این و در سالهای گذشته از وام مذکور استفاده نکرده باشند و در حال حاضر نیز قسطی بابت این وام نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: افزایش منصفانه حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱

نحوه ثبت نام برای دریافت وام بازنشستگان

برای دریافت این وام شما باید به سایت vaam.kabta.ir مراجعه کنید. شما می توانید این آدرس را در گوگل جستجو کنید تا دسترسی راحت تری داشته باشید. برای این کار می توانید به شکل زیر عمل کنید:

بعد از مراجعه به این سایت تصویر زیر برای شما باز خواهد شد و شما باید احراز هویت شوید.

شما باید وارد قسمت آبی رنگ بالای صفحه که روی آن عبارت ثبت نام وام آمده، شوید.

در مرحله بعد شما با صفحه زیر مواجه  می شوید و لازم است اطلاعات خود را به درستی وارد کنید.

بیشتر بخوانید: واریز «وام ازدواج» ۲۵ میلیونی فرزندان بازنشستگان کشوری

در این مرحله از شما شماره مستمری نیز خواسته شده که می توانید آن را از طریق دفترچه بیمه یا کارت عضویت کانون کارگران بازنشسته پیدا کرده و در این بخش وارد کنید.

بعد از اعلام تمامی این اطلاعات شعبه بانک رفاهی که حقوق خود را از آن دریافت می کنید، ثبت شود که اتفاقا این کد هم روی کارت عضویت کانون کارگران بازنشسته شما موجود است.

بعد از انجام این مرحله چنانچه شما شرایط لازم برای دریافت این وام را داشته باشید موضوع به شما اطلاع رسانی خواهد شد و به شکل پیامکی در تلفن همراه خود در جریان این موضوع قرار می گیرید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی بزودی

زمان ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1401

این وام در سال جاری طی چند نوبت به بازنشستگان اعطا شده و تا پایان سال نیز در چند نوبت دیگر واریز خواهد شد. پس می توانید برای ثبت نام به سامانه مربوطه مراجعه کنید.

وام بازنشستگان 1401 در چند مرحله واریز می شود؟

طبق اعلام دکتر احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری و در مرحله اول این طرح بیش از 50 هزار و 730 نفر از بازنشستگان موفق به استفاده از این تسهیلات شده اند.

بنا بر اعلام این مسئول، بازنشستگان تامین اجتماعی امسال در شش مرحله موفق به دریافت تسهیلات مذکور خواهند شد و در مجموع 416 هزار بازنشسته از وام 12 میلیون تومانی امسال استفاده می کنند. اقساط این وام ها نیز طی 24 ماه از حقوق این افراد کسر خواهد شد.

 


           

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید