15:58 , 1402/12/8
کد خبر: 000042303
بازدید: 1585
نوروز ۱۴۰۳ را در بم، شهر ارگ، به یاد ماندنی کنید

کرمان یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین استان‌های کشور ماست که جاذبه‌های دیدنی فراوانی برای تماشا دارد؛ ازاین‌رو می‌تواند مقصد مناسبی برای سفرهای نوروزی باشد. اگر می‌خواهید برای نوروز ۱۴۰۳ سفر متفاوتی را تجربه کنید، پیشنهاد ما شهر بم استان کرمان است.

اگرچه شنیدن نام این شهر حادثه تلخ زلزله بم را در ذهن تداعی می‌کند، اما هنوز هم ارگ زیبای بم یکی از زیباترین جاهایی است که می‌توانید از آن بازدید کنید. در این مقاله ضمن معرفی این شهر،‌ شما را با چند هتل بم نیز آشنا خواهیم کرد.

نوروز ۱۴۰۳ را در بم، شهر ارگ، به یاد ماندنی کنید

بم کجاست و چگونه می‌توان به این شهر سفر کرد؟

شهر بم را می‌توان یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای ایران دانست که به لحاظ تاریخی اهمیت ویژه‌ای دارد. این شهر در استان کرمان در جنوب شرقی کشور واقع شده و ۱۹۵ کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد. اگر بخواهیم درباره اهمیت این شهر صحبت کنیم، باید پیش از هر چیز به ارگ بم بپردازیم. این ارگ بزرگترین بنای خشتی جهان است و از نظر عظمت با دیوار چین مقایسه می‌شود.

شهرت جهانی همین ارگ توانسته محبوبیت فراوانی را برای شهر بم به ارمغان بیاورد. از سوی دیگر، محصولات زراعی متعدد این شهر نیز سبب معروفیت آن شده‌اند. همه ما بارها عبارت رطب مضافتی بم را روی بسته‌بندی این محصول دیده‌ایم.

جالب است بدانید که کرمان در اواخر پادشاهی لطفعلی خان زند، به‌عنوان پایتخت ایران منصوب گردید. همین موضوع نقش به‌سزایی در پیشرفت و توسعه کرمان داشت. در آن دوره یکی از مهم‌ترین دلایل معروفیت بم، تولید پارچه‌های نخی بود که حتی به مصر نیز صادر می‌شدند. مجموعه این موارد به انضمام دانستنی‌های متعدد دیگر درباره شهر بم، این شهر زیبا را به مقصد گردشگری ارزشمندی برای سفر تبدیل می‌کنند. اگر علاقمند به تاریخ و بازدید از جاذبه‌های باستانی، هستید به‌هیچ‌عنوان سفر به بم را از دست ندهید.

نحوه سفر به شهر بم

برای سفر به شهر بم از پایتخت، مسافتی طولانی پیش رو خواهید داشت. فاصله این دو شهر از یکدیگر، ۱۱۶۹ کیلومتر است که البته با انتخاب وسیله نقلیه مناسب، می‌توانید آن را به‌راحتی طی کنید. اگر می‌خواهید با خودروی شخصی یا اتوبوس به بم سفر کنید، چیزی نزدیک به ۱۲ ساعت در راه خواهید بود.

اگر بخواهید با قطار از تهران به شهر بم سفر کنید، باید بدانید که ایستگاه قطار بم در فاصله ۱۵۴۵ کیلومتری از تهران واقع شده است. در واقع طول مسیر ریلی میان تهران و بم برابر با ۱۵۴۵ کیلومتر است و برای طی کردن آن به ۱۸-۲۰ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. در نهایت سریع‌ترین روش دسترسی به بم، سفر با هواپیما است که ظرف مدت ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه شما را به مقصد می‌رساند.

آب و هوای بم در نوروز

شهر بم در ناحیه‌ای گرم و خشک واقع شده است و به طور کلی میانگین بارش سالیانه آن بسیار کم است. با این حال به علت قرارگیری در مجاورت ناحیه کویری، تغییرات آب و هوایی در آن به فراوانی اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال با پیگیری اخبار خواهید دید که این شهر در تابستان‌ها به عنوان گرم‌ترین شهر و در زمستان به عنوان سردترین شهر ایران معرفی می‌شود.

به همین خاطر بسیار مهم است که زمان مناسبی را برای سفر به بم انتخاب کنید. اگر می‌خواهید در سفر به بم از آب و هوایی معتدل و مطلوب بهره‌مند شوید، می‌بایست فصل بهار را انتخاب کنید. از ابتدای این فصل تا اواخر اردیبهشت ماه، دمای هوای بم خیلی گرم یا خیلی سرد نیست. سفر به شهر بم در نوروز می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی این شهر باشد. کافیست رزرو هتل بم را انجام دهید و با تهیه یک بلیط، خودتان را به این شهر برسانید.

نوروز ۱۴۰۳ را در بم، شهر ارگ، به یاد ماندنی کنید

با جاذبه‌های دیدنی شهر بم آشنا شوید

اگرچه اغلب ما شهر بم را تنها با نام ارگ قدیمی آن می‌شناسیم، اما این شهر جاذبه‌های دیدنی متعددی دارد که در سفر به بم می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. بسیاری از این جاذبه‌های دیدنی جنبه تاریخی دارند و از سالیان دور بر جای مانده‌اند. برخی از آن‌ها نیز به لحاظ طبیعی حائز اهمیت هستند. علی‌رغم گرم و خشک بودن این ناحیه، می‌توان روستاهای خوش آب و هوایی را مشاهده کرد که برای استراحت و رفع خستگی بی‌نظیرند. چند مورد از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری بم را در ادامه نام می‌بریم:

  1. ارگ بم

  2. قنات قاسم‌آباد بم

  3. قنات اکبرآباد

  4. تل آتشین دارستان

  5. ارگ جدید

  6. روستای دهبکری

  7. رودخانه آدوری

  8. آبشار تنگ تاهران

  9. بازار سنتی بم

  10. آتشکده میرآباد

  11. قلعه برج معاذ

بهترین هتل‌های شهر بم

برای اقامت در شهر بم چندین انتخاب پیش رو دارید. البته تعدد هتل‌ها در بم به اندازه شهرهای بزرگ نیست؛ اما می‌توانید اقامتگاه‌های سنتی بی‌نظیری را در این شهر پیدا کنید. از سوی دیگر هزینه اقامت در شهر بم چندان زیاد نیست و با کمترین هزینه می‌توان اقامتگاهی مطلوب و ایده‌آل را رزرو کرد. همه این موارد اثبات می‌کنند که بم برای داشتن سفری خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی مناسب است. اگر می‌خواهید بهترین هتل بم را برای اقامت انتخاب کنید، بد نیست نگاهی به هتل‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، داشته باشید. این اقامتگاه‌ها در فهرست بهترین هتل‌های بم جای می‌گیرند:

  1. هتل پارسیان

  2. هتل ارگ جدید بم

  3. هتل جهانگردی

  4. بومگردی نخلستان بم

  5. بومگردی ترنج

صفر تا صد سفر به بم را با فلای تودی پیش ببرید

آن چه در این مقاله به آن اشاره شد، تنها گوشه‌ای از شگفتی‌های شهر دیدنی بم بود. اگر می‌خواهید با جاذبه‌های این شهر بیشتر آشنا شوید، باید به بم سفر کرده و از نزدیک زیبایی‌های آن را لمس کنید. برای این کار وب سایت فلای تودی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این وب سایت برای انجام اقدامات پیش از سفر انتخاب بی‌نظیری است و بالاترین کیفیت خدمات را با کمترین هزینه به شما ارائه می‌کند.

وبسایت فلای تودی انواع خدمات نظیر فروش آنلاین بلیط هواپیما و بلیط قطار، رزرو آنلاین هتل بم، رزرو تور گردشگری، اخذ ویزای توریستی و … را به مشتریان خود ارائه کرده و آن‌ها را در سفرها همراهی می‌کند. به هر جای دنیا که سفر می‌کنید، فلای تودی می‌تواند بهترین همراه شما باشد. همین حالا سری به سایت فلای تودی بزنید.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید