19:45 , 1403/2/10
کد خبر: 000046636
بازدید: 1151
قیمت و مشخصات هاوال h6

جدیدترین خودروی چینی بازار ایران، کراس‌اور هاوال H6 است. در ادامه به بررسی توانایی‌های فنی، آپشن‌های رفاهی، امکانات فنی و مقایسه‌ی هاوال H2 با هیوندای توسان، جک S5 ، چری تیگو ۷ و خودروهای هم‌رده می‌پردازیم.

امروزه بسیاری از برندهای تازه‌کار در صنعت خودروسازی چین، مدل‌هایی جذاب و چشم‌گیر تولید می‌کنند که برتری قابل ملاحظه‌ای نسبت به گذشته دارند. شرکتی نظیر گریت‌وال چین، از جمله کارخانه‌های قدیمی و باسابقه‌ی این کشور محسوب می‌شود؛ اما برندهای جدیدی در زیرمجوعه‌ی خود تأسیس کرده است که قدمت چندانی ندارند. نکته‌ی مهم، رشد بسیار سریع کمی و کیفی در تولید خودرو توسط برندهای جدید چینی است که به پشتوانه‌ی سرمایه‌گذاری و مدیریت شرکت مادر، به سمت جهانی‌شدن و صادرات گسترده به سراسر دنیا حرکت می‌کنند.

قیمت هاوال H6

از 2013 تا 2016
قیمت روز
اتوماتیک
 (2016)
1,200,000,000تومان

قیمت دیگر سال‌ها

به روز رسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۱۰

 گریت وال هاوال H6 2016
اتوماتیک
1,200,000,000
تومان
گریت وال هاوال H6 2015
اتوماتیک
1,140,000,000
تومان
گریت وال هاوال H6 2014
اتوماتیک
1,040,000,000
تومان
گریت وال هاوال H6 2013
اتوماتیک
990,000,000
تومان

منبع: همراه مکانیک

هاوال، در سال ۱۳۹۲ (۲۰۱۳) توسط گروه خودروسازی گریت‌وال چین، بنیان نهاده شد و تا امروز ۱۱ محصول معرفی کرده است. هاوال، از ابتدا بر تولید وانت و مدتی بعد کراس‌اور متمرکز شد؛ ضمن اینکه برای رسیدن به استانداردهای جهانی، تلاش کرد. برند WEY، دیگر زیرمجموعه‌ی گریت‌وال از پلت‌فرم و تجهیزات فنی مشترک با محصولات هاوال استفاده می‌کند؛ با این تفاوت که خودروهای WEY برای حضور در بازار اروپا و امریکا آماده می‌شوند.

گریت وال، حدود ۳۴ سال قدمت دارد و معمولا در رتبه‌ی هفتم تا دهم بزرگ‌ترین خودروسازان چین قرار می‌گیرد؛ این گروه خودروسازی، بیشترین رشد فروش چین در سال گذشته را ثبت کرده است و بنا به ادعای رسانه‌های چینی، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی خودروهای کلاس وانت و کراس‌اور در این کشور محسوب می‌شود. آمار فروش گریت‌وال در سال ۱۳۹۶ (۲۰۱۷) با ۲۵ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار دستگاه بوده که بخش عمده‌ی آن، مربوط به عرضه‌ی جهانی در تایلند، مالزی، روسیه، برزیل و شمال آفریقا است.

مجموعه محصولات هاوال در سال ۱۳۹۷ (۲۰۱۸)، شامل مدل‌های H8، H6، H2 و H9 می‌شود. سال‌ گذشته، کراس‌اور کامپکت H2 توسط بهمن خودرو در ایران عرضه شد که مورد استقبال عموم قرار گرفت. محصول بعدی هاوال که به‌زودی در کشور ما پیش‌فروش خواهد شد، کراس‌اور سایز متوسط H6 خواهد بود. این خودرو، نه‌تنها سایز بدنه‌ی بزرگ‌تری نسبت به H2 دارد، بلکه از نظر کیفیت فنی و امکانات هم در کلاس بالاتری قرار می‌گیرد. هاوال H6 یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اورهای چینی در سال‌های گذشته محسوب می‌شود و سال ۱۳۹۶ (۲۰۱۷)، ششمین شاسی‌بلند پرفروش جهان شد. این خودرو علاوه‌ بر کشورهای عربی، آفریقایی و آمریکای جنوبی، در استرالیا نیز عرضه شده و با استقبال نسبی مواجه شده است.

کراس‌اور هاوال H6 با ۳ تیپ بدنه‌ی اسپرت، کوپه و استاندارد در چین تولید می‌شود. مدل کوپه (تصویر بالا)، به‌عنوان گران‌ترین و لوکس‌ترین نسخه، شانس کمتری برای حضور در بازار ایران دارد و البته مدل اسپرت هم، به‌زودی با توقف تولید در چین مواجه خواهد شد. مدل جدید H6 که فاقد پسوند است، یکی از جدیدترین محصولات هاوال به حساب می‌آید و احتمالا به‌زودی در ایران پیش‌فروش می‌شود. این کراس‌اور، در نمایشگاه خودروی تهران ۱۳۹۶ نیز، به غرفه‌ی گروه بهمن آورده شده بود.

طراحی ظاهری و بدنه

طبیعتا یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اورهای چینی در بازار جهانی، توجه ویژه‌ای به ظاهر و طراحی بدنه داشته است. فراموش نکنیم، گروهی از برترین مهندسان و طراحان خودروی دنیا، برای هاوال کار می‌کنند که در راس آن‌ها، پیر لکلرک (Pierre Leclercq)، طراح اصلی بی‌ام‌و X5 و X6 قرار دارد. پیش‌تر اشاره کردیم که هاوال H6 در سال‌های اخیر، تیپ بدنه‌های متفاوتی داشته است. به همین دلیل و با توجه به عدم واردات رسمی به ایران، به معرفی و بررسی جدیدترین نسخه‌ که در نمایشگاه خودروی تهران ۱۳۹۶ نیز حضور داشت، پرداخته‌ایم‌.

این نسخه از H6، کاملا اسپرت و جوان‌پسند به‌نظر می‌رسد؛ ضمن اینکه نمایی مدرن و خلاقانه ارائه می‌کند. هرچند که بعضی از محصولات هاوال مثل شاسی‌بلند H9 الگوگرفته از خودروهای خارجی نظیر تویوتا پرادو هستند، اما نمی‌توان H6 را مشابه کراس‌اورهای مشهور دنیا دانست. برند هاوال سعی می‌کند در محصولات مدرن خود، از جلوپنجره‌ی ۶ ضلعی به‌عنوان زبان طراحی خود استفاده کند و چراغ‌های اصلی هم با نمای باریک، لزوما پایین‌تر از لبه‌ی کاپوت جلو ارائه شوند.

هاوال H6 مشابه دیگر کراس‌اورهای برند سازنده، تأکید زیادی بر خطوط افقی و پهن روی جلوپنجره‌ دارد. فلز براق کروم در این قسمت، حس یک محصول لوکس را تداعی می‌کند؛ هر چند که حالتی یک‌نواخت در سراسر جلوپنجره دارد. مثل همیشه، لوگوی هاوال با فونت انگلیسی، توی ذوق می‌زند؛ البته می‌تواند رنگ زمینه‌ی قرمز یا آبی (در تیپ‌های مختلف) داشته باشد. اضلاع جانبی در ۶ ضلعی جلوپنجره، هماهنگی بسیار خوبی با نمای چراغ‌های جلو دارند و حالتی واحد برای مجموعه‌ی روشنایی اصلی، فراهم می‌کنند.

چراغ‌های جلو به تنهایی، حالتی بی‌تفاوت و ساده دارند؛ اما کاملا مدرن و هماهنگ با طراحی خودروهای امروزی به‌نظر می‌رسند. یک هالوژن قدرتمند، روشنایی اصلی مرکز کاسه چراغ است و با نوار LED روشنایی روز در پایین، حمایت می‌شود.

یکی از مهمترین نکات مثبت در طراحی نمای رو‌به‌روی H6، حجم‌دهی بسیار خوب کاپوت جلو است که با برجستگی واضح از ستون اصلی تا نزدیکی چراغ‌ها و جلوپنجره دیده می‌شود. حجم‌دهی پیچیده‌ای در سپر وجود ندارد. در عوض با حفره‌های مربوط به مه‌شکن در گوشه‌ها و فضای خالی آرواره‌ای شکل در مرکز، حالتی اسپرت و جذاب فراهم می‌شود. بخش میانی سپر، تزئینی است و تقریبا هیچ فضایی برای هدایت هوا به سمت پیشرانه و رادیاتورها ندارد. این قسمت هم به‌سادگی رها نشده و دارای قطعه‌ای نقره‌ای رنگ در پایین است. هرچند که این نسخه با مه‌شکن‌های دایره‌ای و قدیمی ارئه می‌شود؛ برای زیبایی بیشتر، خطوط باریک فلزی به همراه دارد.

نمای جانبی هاوال H6 به شدت تحت تأثیر رینگ‌های اسپرت خودرو است که در نمونه‌ی فول، ۱۹ اینچ و در نسخه‌ی پایه ۱۷ اینچ هستند. از این زاویه، هنر طراحان خارجی هاوال بیش از پیش نمایان می‌شود. شیب چشم‌نواز سقف، همراه با نمای جذاب پنجره‌ها، حس اسپرت و آیرودینامیک H6 را افزایش می‌دهند. این خودرو، با ریل باربند فلزی، آنتن کوسه‌ای، فریم فلزی شیشه‌ها و بال عقب، جوان‌پسند و مدروز به‌نظر می‌رسد. در مقایسه با دیگر کراس‌اورهای چینی، حجم‌دهی بدنه‌ی H6 نسبتا ساده و یکنواخت است. خطوط کم‌رمق در محل دستگیره‌ها و نزدیک رکاب‌ها، در ترکیب با پوشش پلاستیک سیاه‌رنگ گلگیرها و قطعه‌ی فلزی پایین درهای ورودی، در عین سادگی دارای ظرافت و هماهنگی هستند.

از نمای پشت، شباهتی غیرقابل انکار بین هاوال H6 و جک S5 وجود دارد. البته این موضوع می‌تواند به‌دلیل تبعیت خودروسازان چینی از برندهای مطرح آلمانی باشد. استفاده از چراغ‌های کشیده برای روشنایی عقب، درحالی‌ که بالاتر از لبه‌ی درپوش صندوق و محل نصب پلاک باشند، تقریبا در تمامی کراس‌اورهای فولکس‌واگن و آئودی دیده می‌شود./زومیت

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید