14:25 , 1402/9/9
کد خبر: 000037159
بازدید: 1209
قهوه ترک برای لاغری

افراد زیادی مصرف روزانه قهوه ترک را در برنامه غذایی خود قرار داده و این رژیم لاغری با قهوه جزو محبوب‌ترین‌ روش ها شناخته می‌شود. اگر در طول روز مصرف کالری دریافتی خود را کاهش داده و به جای آن چندین فنجان قهوه ترک میل کنید خیلی زود لاغر خواهید شد.

 نوشیدن قهوه ترک در رژیم غذایی سبب لاغری، چربی سوزی و افزایش انرژی شما می شود. در این مقاله انواع رژیم های کاهش وزن با قهوه بررسی شده و تاثیرات آن در لاغری به طور کامل توضیح داده می شود. 

قهوه ترک برای لاغری

آیا نوشیدن قهوه ترک شما را لاغر می‌کند؟

با نوشیدن قهوه ترک که در کنار یک رژیم غذایی کاملاً سالم و فعالیت‌های ورزشی می‌توانید چربی سوزی در پهلوها و شکم و دیگر قسمت‌های بدن را کم کرده و لاغر شوید. این نوشیدنی دوست داشتنی و محبوب در سرتاسر جهان برای رژیم‌های لاغری مورد استفاده قرار گرفته و نتایج بسیار خوبی در کاهش وزن داشته است.‌

کافئین قهوه ترک بسیار بالا بوده و با مصرف یک فنجان از آن میزان متابولیسم و انرژی بدن شما نسبت به قبل بیشتر شده و این باعث می‌شود با فعالیت بیشتر، خود را لاغر کنید.‌ در واقع یکی از خاصیت‌های بی‌نظیر قهوه ترک، چربی سوزی بالای آن بوده ولی باید در کنار مصرف آن، رژیم متعادل و مناسب غذایی داشت. 

برای لاغری چه زمان قهوه ترک بنوشیم؟

بعد از صبحانه به صورت روزانه می‌توانید صبح‌ها، به نوشیدن قهوه ترک پرداخته و فرایند چربی سوزی را در بدن افزایش داده و خیلی زود لاغر شوید. در حقیقت نوشیدن قهوه ترک در صبح بسیار توصیه شده و اثر بیشتری در لاغری شما می‌گذارد. 

قهوه ترک چگونه سبب چربی سوزی می‌شود؟

با نوشیدن قهوه ترک میزان کافئین بدن شما بالا رفته و بدن برای چربی سوزی روزانه تحریک می شود. در واقع برای اینکه کالری اضافی در روز دریافت نکنید می‌توانید برای کم کردن اشتها، یک فنجان قهوه ترک میل کنید.‌ قهوه ترک خاصیت آنتی اکسیدانی و چربی سوزی بسیار زیادی داشته و فرایند گوارش غذا را در بدن شما سریعتر می‌کند. 

چرا قهوه در لاغر کردن ما تاثیر دارد؟

قهوه در لاغری ما تاثیر شگفت‌انگیزی داشته و دلیل آن وجود کافئین فراوان در دانه‌های قهوه ای رنگ آن است که اشتهای ما را نسبت به قبل کمتر می‌کند. لازم است بدانید مصرف قهوه در یک رژیم اصولی و مناسب غذایی بسیار به کاهش وزن، حفظ سلامت بدن و تناسب اندام زنان و مردان کمک می کند. 

زمانی که ما شروع به ورزش کرده و سبک زندگی و رژیم غذایی خود را عوض کنیم، با مصرف منظم قهوه می‌توانیم به طور معجزه آسایی به وزن دلخواه خود برسیم. قهوه برای لاغری بدن مانند یک محرک ویژه بوده که با کمک آن خستگی در فعالیت‌های ورزشی دیرتر ایجاد می‌شود. با نوشیدن روزانه قهوه اشتها بسیار کم شده، کالری‌های اضافی جذب بدن شما نشده و چربی بیشتری در طول روز توسط بدنتان سوزانده می شود. 

به این نکته دقت کنید که نوشیدن قهوه تنها در رژیم لاغری اثر لازم را نداشته و شما باید فعالیت های ورزشی خود را نیز بیشتر کنید تا شاهد چربی سوزی بیشتر و لاغری سریع تر باشید. 

کدام نوع قهوه در لاغری تاثیر بیشتری دارد؟

تاکنون دانه های قهوه ترک، روبوستا و عربیکا برای رژیم لاغری و تناسب اندام توصیه شده اند. باید بدانید هر چقدر میزان کافئین دانه قهوه بیشتر باشد، تاثیر آن در کاهش وزن و لاغری بیشتر خواهد بود. کافئین قهوه روبوستا نسبت به عربیکا دو برابر بوده و مصرف آن در رژیم لاغری تاثیر گذارتر است‌، زیرا کالری و چربی بیشتری با نوشیدن آن سوزانده می شود. 

فواید رژیم لاغری با قهوه 

میزان تاثیر نوشیدن قهوه در کاهش وزن براساس عواملی از جمله ساختار بدن، سن، وزن و جنسیت فرد مشخص می شود. با مصرف قهوه ترک در رژیم لاغری می‌توانید از ایجاد چربی در کبد خود جلوگیری کرده و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. 

مصرف قهوه علاوه بر اینکه شما را به تناسب اندام رسانده، هورمون شادی یعنی سروتونین را در بدن شما آزاد کرده و شما را از افسردگی، اضطراب، استرس و بحران روحی نجات می‌دهد و با کمک قهوه خوش اندام و شاد خواهید بود. 

ترکیبات بسیار مفید و تاثیر گذاری مثل اسید کلروژنیک، کافئین، تئوفیلن و تئوبرومین در قهوه ترک باعث کاهش وزن فوری شما می شود و به تناسب اندام و لاغری شما بسیار کمک می کند. 

چطور با قهوه ترک لاغر شویم؟

حتماً نوشیدنی قهوه ترک خود را در طول روز کاملاً تلخ بدون هیچ گونه افزودنی نوش جان کنید. اضافه کردن شکر، قند، شکلات و خامه به قهوه ترک سبب چاقی و افزایش وزن شما خواهد شد و دیگر تاثیری در لاغری شما نمی گذارد. در این برنامه رژیمی با استفاده از قهوه ترک باید فعالیت‌های بدنی بیشتری انجام داده و دمنوش های گیاهی مفید برای لاغری مصرف کنید تا قهوه ترک اثر خود را بگذارد. 

قهوه ترک برای لاغری

لاغری با قهوه و لیمو

کاهش وزن سریع با ترکیب لیمو و قهوه ترک امکان‌پذیر می‌باشد. قبل از اینکه شروع به فعالیت بدنی کنید یک فنجان قهوه درست کرده و با آب نصف لیمو ترش را به آن اضافه کنید. بر اساس طب سنتی ترکیب قهوه با لیمو می‌تواند چربی سوزی را چندین برابر کرده و سبب کاهش وزن فوری گردد. 

در کنار مصرف معجون قهوه با لیمو برای لاغرشدن، حتماً غذاهای بسیار شیرین و پرکالری را از رژیم غذایی خود حذف کرده و به ندرت مصرف کنید تا به نتیجه مطلوب در لاغری برسید. 

قهوه ترک ‌و لاغری شکم و پهلوها

نوشیدنی تیره و بسیار تلخ قهوه ترک کمک زیادی می کند تا چربی ناحیه پهلوها و شکم را سریع تر بسوزانید. با مصرف این نوع قهوه گرسنگی شما به طور موقت ازبین رفته و سبب می‌شود غذای کمتری میل کنید. 

مصرف یک جرعه قهوه ترک در رژیم لاغری قبل از تمرین باعث می‌شود شما فعالیت خود را شدیدتر انجام داده و مدت زمان بیشتری ورزش کنید. بنابراین با مصرف قهوه ترک، فعالیت شما با شدت بیشتری انجام شده و به چربی سوزی در پهلوها و شکم کمک زیادی خواهد کرد. 

روش استفاده از قهوه برای لاغری

در رژیم لاغری با قهوه باید بسیار آگاهانه و هوشمندانه اقدام کنید و به تمام توصیه‌های لازم توجه کنید تا سلامتی شما با کافئین زیاد قهوه به خطر نیفتد. مصرف قهوه ترک قبل از ورزش و در شروع روز بسیار مفید بوده و می‌توان حدود یک الی سه فنجان قهوه را در این رژیم قرار داد. 

می‌توانید برای لاغری سریع‌تر یک قاشق بذر کتان را به همراه پودر کاکائو و یک قاشق چای‌خوری پودر قهوه مخلوط کنید، بعد از اینکه در قهوه ساز آماده شد می‌توانید آن را مصرف نمایید. معمولاً بیشتر افراد در دنیا آبمیوه‌ها و مرکبات مختلف را به همراه قهوه مصرف کرده تا تاثیر بیشتری در کاهش وزن خود ببینند. 

احتیاط در مصرف انواع قهوه برای لاغری 

برای اینکه سلامتی شما به خطر نیفتد و مشکلات متعدد در بدن ایجاد نشود، در رژیم لاغری خود در حد اعتدال به نوشیدن قهوه بپردازید تا سالم بمانید. نوشیدن افراطی قهوه در رژیم غذایی به صورت روزانه باعث می‌شود که دچار افزایش ضربان قلب، حمله‌های قلبی، خشکی پوست دست و صورت، بی قراری، فشار خون بالا، کم خوابی و افسردگی شوید.  

توجه داشته باشید زمانی که رژیم لاغری خود را با قهوه آغاز کردید، به خاطر دفع زیاد ادرار، حتما به مقدار زیاد مایعات و آبمیوه‌های طبیعی مصرف کنید تا بدن خشک و کم آب نشود. در نظر داشته باشید که مصرف قهوه در آخر شب برای لاغری، موجب بی‌خوابی شده و این کم خوابی شما را چاق تر خواهد کرد. 

مصرف غیر اصولی و بیش از حد قهوه ترک در رژیم لاغری میزان تراکم استخوان‌های شما را کمتر کرده و مانع جذب کلسیم می‌شود. کافئین بالای قهوه در رژیم غذایی شما باعث تهوع و کم خونی نیز خواهد شد، پس اگر می خواهید رژیم لاغری سالمی را با قهوه تجربه کنید باید حداکثر نوشیدن سه فنجان از آن را در برنامه خود قرار دهید. 

سخن پایانی 

طبق این مقاله متوجه می‌شویم برای اینکه محبوب‌ترین نوشیدنی جهان یعنی قهوه ترک در لاغری ما تاثیر بگذارد، حتماً باید به میزان کالری مصرفی و دریافتی و نوع فعالیت‌های روزانه خود توجه ویژه داشته باشیم. با در نظر گرفتن یک رژیم غذایی کاملاً مناسب و فعالیت‌های ورزشی روزانه در کنار نوشیدن قهوه می‌توانیم تاثیرات چشمگیر آن را ببینیم و هرچه سریع تر به تناسب اندام برسیم. 

زنان و مردان برای لاغری در ابتدا باید رژیم غذایی نامطلوب و سبک زندگی اشتباه خود را تغییر داده و سپس می توانند برای تاثیر بیشتر از نوشیدنی قهوه نیز استفاده کنند. در رژیم لاغری با قهوه حتماً عوارض جانبی مصرف بیش از حد این نوشیدنی کافئین‌دار ‌را در نظر گرفته و تمام نکات لازم را رعایت کنید. 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید