08:40 , 1402/7/10
کد خبر: 000034111
بازدید: 1265
فوری/ «پیرولا» خطرناک است اما کشنده نیست

مدیر عامل "انجمن بهداشت عمومی آمریکا" اظهار می‌کند که سویه BA.۲.۸۶ کرونا، که با نام مستعار "پیرولا" شناخته می‌شود، اگرچه سرعت گسترش بیشتری نسبت به برخی از سویه‌های قبلی دارد، اما به نظر نمی‌رسد که دارای توان بیشتری برای ایجاد بیماری باشد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، "ژرژ بنجامین" در مورد بررسی‌های اخیر درباره این زیرسویه کروناویروس اظهار می‌کند: تاکنون، ما با انواع مختلفی از کروناویروس روبه‌رو شده‌ایم. در حالی که برخی از آنها سریع‌تر منتشر می‌شوند، اما به رغم تعداد زیادی جهش که دارند، به طور کلی کشنده‌تر نیستند.

وی همچنین توضیح می‌دهد: با این حال، بزرگترین خطر این است که همه این سویه‌ها اندکی بیشتر توانایی فرار از مصونیت ایجادشده توسط واکسن را دارند. به این معنی که هر بار که یک سویه جدید ظاهر می‌شود، واکسن‌ها به میزان کمی کمتر مؤثر خواهند بود.

بنجامین همچنین پیش‌بینی می‌کند که در زمستان سال آینده میلادی، افرادی که در نیمکره جنوبی زندگی می‌کنند، اوج بیماری‌های تنفسی از جمله کووید۱۹ را تجربه می‌کنند.

در مقابل، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) نیز اعلام کرده است که تست‌ها و درمان‌های موجود برای تشخیص و درمان کووید۱۹ در برابر این سویه نیز موثر می‌باشند.

در بیانیه این سازمان آمده است که سویه BA.۲.۸۶ به نسبت سویه‌های قبلی ممکن است حتی در افرادی که قبلاً از کووید۱۹ بهبود یافته یا واکسینه شده‌اند، توانایی بیشتری برای ایجاد عفونت داشته باشد.

اگرچه تاکنون با توجه به تعداد محدود موارد ابتلا به پیرولا در سراسر جهان، علائم خاصی که مختص این سویه کرونا باشد شناسایی نشده است.

با این حال، پزشکان اعلام کرده‌اند که به طور کلی علائمی مانند تهوع شدید، سرفه، گلودرد، دیسه، عطسه، خستگی، سردرد، درد عضلانی و تغییر در حس بویایی در بیمارانی که به این سویه نوظهور کرونا مبتلا شده‌اند، مشاهده شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار