08:40 , 1402/11/9
کد خبر: 000040518
بازدید: 1180
شاخص آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه 9 بهمن ماه

شاخص آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه 9 بهمن ماه اعلام شد.

به گزارش خبرنگار محیط زیست ایونا، شاخص آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه 9 بهمن ماه به شرح زیر است:

شاخص آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه 9 بهمن 

با توجه به اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه 9 بهمن ماه به شرایط قابل قبولی دست یافته است. در طول ۲۴ ساعت گذشته، آلاینده شاخص "ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون" با میانگین 53به نقطه ای مناسب رسیده و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول تشخیص داده شده است. در حال حاضر، میانگین این آلاینده به 56 کاهش یافته و وضعیت کیفیت هوا همچنان در حد قابل قبول می باشد.

شاخص آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه 9 بهمن ماه

شاخص آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه 9 بهمن ماه: شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم می شود. از عدد صفر تا ۵۰، هوا به عنوان "پاک" در نظر گرفته می شود. از ۵۱ تا ۱۰۰، هوا به عنوان "قابل قبول (سالم) یا متوسط" دسته بندی می شود. از ۱۰۱ تا ۱۵۰، هوا به عنوان "ناسالم برای گروه های حساس" شناخته می شود. از ۱۵۱ تا ۲۰۰، وضعیت هوا به عنوان "ناسالم" تعریف می شود. از ۲۰۱ تا ۳۰۰، هوا به عنوان "بسیار ناسالم" دسته بندی می شود. و از ۳۰۱ تا ۵۰۰، شرایط کیفیت هوا به عنوان "خطرناک" در نظر گرفته می شود.

با توجه به میانگین مطلوب این دسته بندی در تاریخ اعلامی، مشاهده می شود که هوا در تهران هم اکنون در شرایط مطلوب و قابل قبولی قرار دارد. این بهبود در کیفیت هوا نقش مهمی در حفظ سلامتی شهروندان و کاهش آثار منفی بر اثر آلودگی دارد.

منبع: شرکت کنترل کیفیت هوا تهران

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار