09:31 , 1402/11/10
کد خبر: 000040601
بازدید: 1224
شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه شنبه 10 بهمن

جزئیات شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه شنبه 10 بهمن اعلام شد.

به گزارش خبرنگار محیط زیست ایونا، شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه شنبه 10 بهمن به تفکیک مناطق اعلام شد.

با توجه به داده های ۱۶ ایستگاه سنجش فعال در کلان شهر اصفهان، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته، تا ساعت ۸ صبح امروز سه شنبه، با میانگین ۶۸ وضعیت قابل قبول را نشان می دهد.

شاخص آلودگی هوای اصفهان در ایستگاه های مختلف

شاخص آلودگی هوای اصفهان در ایستگاه های مختلف: در ایستگاه های مختلف کلان شهر اصفهان، شاخص کیفیت هوا در ساعت انتشار گزارش به ترتیب بر اساس اطلاعات سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط زیست (منطقه اصفهان)، در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

شاخص آلودگی هوای اصفهان در مناطق

شاخص آلودگی هوای اصفهان در مناطق: اطلاعات به دست آمده از ایستگاه های مانیتورینگ هوای اصفهان نشان می دهد که در خیابان ۲۵ آبان با ۵۹، خیابان احمدآباد با ۸۴، میدان انقلاب با ۶۲، پارک زمزم با ۸۲، خیابان های زینبیه و پروین با ۷۸، بزرگراه خرازی با ۷۱، دانشگاه صنعتی با ۶۳، رهنان با ۶۶، خیابان های میرزا طاهر، فرشادی و فیض با ۵۶، بولوار کاوه با ۵۴، کردآباد با ۹۰ و ایستگاه ولدان با ۶۳ AQI در وضعیت قابل قبول قرار دارند.

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه شنبه 10 بهمن

وضعیت شاخص آلودگی هوا در شهرهای مجاور اصفهان

وضعیت شاخص آلودگی هوا در شهرهای مجاور اصفهان: در شهر سجزی با ۲۸ AQI در وضعیت پاک و خمینی شهر با ۵۷، زرین شهر با ۷۳، شاهین شهر با ۶۳، قهجاورستان با ۹۹ و مبارکه با ۵۴ AQI نیز شاخص هوا در حد قابل قبول قرار گرفته است. ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرهای مجاور اصفهان مانند نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان در حال حاضر قطع است.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index)، یک معیار جهانی است که غلظت آلاینده های مختلف هوا را اندازه گیری می کند. این شاخص معمولاً برای پنج آلاینده هوا اندازه گیری می شود و به ترتیب میونوکسید کربن (CO)، اوزون (O3)، دی اکسید نیتروژن (NO2)، دی اکسید گوگرد (SO2) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) را در نظر می گیرد. این اطلاعات به صورت روزانه در ایستگاه های پایش هوا ثبت می شود.

منبع: مهر

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید