14:47 , 1402/12/26
کد خبر: 000043484
بازدید: 1214
خبر خوب برای دوستداران تخت جمشید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اعلام کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۳، یک مسیر اصلی از آبراهه‌های ۲۵۰۰ ساله تخت جمشید به روی گردشگران باز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایونا به نقل از مهر، محمد ثابت اقلیدی اظهار کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۳، یک مسیر اصلی از آبراهه‌های ۲۵۰۰ ساله تخت جمشید برای گردشگران به راه می‌افتد.

همچنین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: این آبراهه‌ها از آثار بارز و منحصربه‌فرد در مجموعه جهانی تخت جمشید به شمار می‌روند و بازگشایی آنها جذابیت جدیدی به این مجموعه خواهد بخشید.

وی همچنین اعلام کرد که مرمت مجموعه سعدیه و ارگ کریم‌خانی نیز از جمله برنامه‌های این دستگاه برای ایام نوروز است و افزود: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با همکاری شهرداری شیراز، میدان نقاره‌خانه شیراز را احیا کنیم.

ثابت اقلیدی همچنین اعلام کرد که بهسازی قلعه دختر فیروزآباد و تنگ چوگان و آثار تاریخی والرین کازرون نیز برای ایام نوروز در دستور کار قرار دارد و افزود: تله کابین قله دختر فیروزآباد پس از یک دهه توقف، دوباره فعال خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین برخی از اقدامات مرمتی و بهسازی در دستور کار آثار تاریخی استان نظیر حمام و آسیب خرامه، سنگ نگاه اشکانی قیر و کارزین و… را برشمرد و گفت: مجمع خیرین میراث فرهنگی را ثبت کردیم و فعالیت آن رسماً شروع‌شده است زیرا منابع میراث فرهنگی با مأموریت آن تناسب ندارد و خیران باید یاریگر ما باشند.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید