09:19 , 1402/8/20
کد خبر: 000036037
بازدید: 1252
جلوگیری از تشدید کرونا با غرغره آب نمک

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که استفاده از غرغره کردن و شستشوی مجاری بینی با محلول آب نمک ممکن است از ابتلا به کرونا جلوگیری و از بستری شدن در بیمارستان در این زمینه پیشگیری کند.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، در این تحقیق کوچک، محققان به این نتیجه رسیدند که غرغره کردن چهار بار در روز به مدت ۱۴ روز با آب نمک، باعث کاهش علائم کووید-۱۹ می‌شود و احتمال بستری شدن در بیمارستان را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

دکتر "جیمی اسپینوزا"، محقق ارشد از دانشگاه بهداشت تکزاس، توضیح داد: "ما معتقدیم که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کووید-۱۹ خود را در دستگاه تنفسی فوقانی تکثیر می‌کند."

در این تحقیق، محققان بررسی کردند که آیا غرغره کردن با آب نمک در درمان کووید-۱۹ موثر است یا خیر. از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲، آن‌ها ۵۸ فرد مبتلا به کووید-۱۹ را به غرغره کردن با آب نمک، با دوز زیاد یا کم، درمان کردند و نتایج خود را با نزدیک به ۹۴۰۰ بیمار از جمعیت عمومی مقایسه کردند.

هر دو گروه آب نمک و گروه عدم غرغره داشتند نرخ مشابهی برای واکسیناسیون کووید.

نتایج نشان داد که ۱۹ درصد از افرادی که دوز کم نمک را استفاده کردند، در بیمارستان بستری شدند، در حالی که این نرخ برای افرادی که دوز بالای نمک را استفاده کردند ۲۱ درصد بود. دکتر اسپینوزا گفت: "این درصدها به طور قابل توجهی کمتر از نرخ ۵۹ درصد بستری شدن در افرادی بود که غرغره نمی‌کردند."

او افزود: "اثربخشی این درمان هنوز باید در مطالعات بزرگ‌تر تأیید شود که آیا غرغره کردن با آب نمک علیه همه سویه‌های ویروس مؤثر است یا خیر."

اسپینوزا تأکید کرد که غرغره کردن با آب نمک معنای جایگزینی برای واکسیناسیون یا داروهای ضد ویروسی ندارد. او اظهار کرد: "این یک مداخله بسیار ساده است. اما باید به عنوان جزءی از تدابیر پیشگیری مورد نظر قرار گیرد و نمی‌تواند به تنهایی به عنوان جایگزین مداخلات کلان تصور شود."

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار