14:09 , 1402/7/22
کد خبر: 000034679
بازدید: 1310
جدیدترین آمار جهانی کرونا؛ آلمان همچنان رکورددار است

به گزارش وب‌سایت جهانی «ورلداُمتر»، تعداد کل مبتلایان به کروناویروس (کووید-۱۹) در کشورهای مختلف به بیش از ۶۹۶ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۶۲۱ نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، بر اساس آمار به‌روزشده ارائه شده توسط سایت جهانی "ورلداُمتر"، بیماری ویروسی کووید-۱۹ در جهان به بیش از ۶۹۶ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۶۲۱ نفر از افراد منتشر شده و در روز گذشته ۸,۳۸۷ ابتلا جدید را ثبت کرده و موجب فوت ۴۷ بیمار شده است.

در این سیاق، آلمان با ثبت ۲۵ مورد فوتی و آمریکا با بیش از ۳,۰۰۰ مورد ابتلا جدید به ترتیب بالاترین آمار تلفات و ابتلا به ویروس کرونا را در طول شبانه‌روز گذشته اعلام کرده‌اند.

پایگاه داده جهانی "ورلداُمتر" از تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی، جمع‌آوری و انتشار آمارهای رسمی مرتبط با کووید-۱۹ را آغاز نموده است.

در میان ۱۰ کشوری که در بالای جدول "ورلداُمتر" قرار دارند، آمریکا همچنان با بیش از ۱۰۸ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار مورد فوتی، بالاترین آمار ابتلا و مرگ‌های کووید-۱۹ در سطح جهان را دارد.

پس از آمریکا، دو کشور هند و فرانسه با ثبت بیش از ۴۰ میلیون مورد ابتلا به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار دارند. همچنین در لیست آمار مرگ‌های این ویروس، برزیل با بیش از ۷۰۰,۰۰۰ مورد فوتی و هند با بیش از ۵۰۰,۰۰۰ مورد فوتی بعد از آمریکا بالاترین نرخ مرگ‌ و میر را به ثبت آورده‌اند.

در اروپا نیز، روسیه با ثبت بیش از ۴۰۰,۰۰۰ مورد فوتی بالاترین نرخ مرگ‌های کووید-۱۹ را در این قاره داشته است.

آمارهای جدید درباره شیوع کووید-۱۹ در مناطق مختلف جهان به تفکیک کشورها، تقسیم‌بندی‌های قاره‌ای و زمانی، و موضوعی در جدول جهانی "ورلداُمتر" به‌روز می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ ۵ مه ۲۰۲۳ به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری جهانی مربوط به کووید-۱۹ را اعلام کرده است. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰ ابتدا شیوع ویروس کرونا را به عنوان وضعیت اضطراری بهداشت عام و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

منبع: ایسنا

نظر شما






نظرات