15:20 , 1402/7/12
کد خبر: 000034224
بازدید: 1281
ثبت  ۸۰ مرگ کرونایی در 24 ساعت گذشته

به گزارش جهانی «ورلداُمتر»، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف به بیش از ۶۹۶ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۶۹۱ نفر افزایش یافته و تعداد مرگ و میرها نیز به شش میلیون و ۹۲۲ هزار و ۷۴۸ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، با توجه به آمار به‌روزشده در جدول جهانی ورلداُمتر، تعداد ابتلای جدید به ویروس کووید-۱۹ در روز گذشته به ۱۳ هزار و ۹۹۷ نفر افزایش یافته و تعداد فوتی‌ها نیز به ۸۰ نفر افزایش یافته است.

همچنین، کشورهای برزیل و آمریکا با ثبت بیش از ۲۸ فوتی و بیش از ۴۹۰۰ ابتلا جدید به ترتیب بالاترین آمار تلفات و مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ را در شبانه‌روز گذشته گزارش داده‌اند.

به علاوه، آمریکا همچنان با بیش از ۱۰۸ میلیون ابتلا و بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار فوتی به ترتیب رکورد ابتلا و مرگ‌های کرونایی را در کل دنیا در اختیار دارد.

از جمله دیگر کشورهای بالا در جدول جهانی ورلداُمتر، هند و فرانسه نیز با عبور از ۴۰ میلیون ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در آمار مبتلایان به کووید-۱۹ اشغال کرده‌اند.

در اروپا نیز، روسیه با ثبت بیش از ۴۰۰ هزار فوتی، بالاترین آمار مرگ‌های کرونایی در این قاره را داشته است.

جهانی ورلداُمتر به تفکیک کشورها و با تقسیم‌بندی‌های مختلف در جدول خود، آمار به‌روزرسانی می‌شود. همچنین، در تاریخ ۵ مه ۲۰۲۳، سازمان جهانی بهداشت (WHO) پایان وضعیت اضطراری کووید-۱۹ در جهان را اعلام کرد. این وضعیت از ژانویه ۲۰۲۰ به‌صورت رسمی اعلام شده بود.

منبع: ایسنا

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار