20:39 , 1402/10/25
کد خبر: 000039672
بازدید: 1192
تورم در این کشور 200 درصد شد

اقدام دولت آرژانتین در پایین آوردن ارزش پول ملی این کشور موجب شده تا تورم آرژانتین به بیش از ۲۰۰ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا به نقل از مهر، اداره آمار آرژانتین اطلاع داد که در سال ۲۰۲۳، نرخ تورم در این کشور به میزان ۲۱۱ درصد رسیده است که بالاترین مقدار در بیش از ۳۰ سال گذشته محسوب می‌شود. این نرخ تورم در آرژانتین به عنوان بالاترین در میان کشورهای جهان، حتی بیشتر از ونزوئلا، برای نخستین بار در یک دهه گذشته اعلام شده است.

علت افزایش نرخ تورم در این کشور به اقدامات دولت آرژانتین و خاویر میلی، رئیس‌جمهور این کشور، برای کنترل تورم باز می‌گردد. در این راستا، ارزش پزوی آرژانتین به نسبت ۵۰ درصد کاهش یافته و نرخ بهره نیز به ۱۳۳ درصد افزایش یافته است. همچنین، توافقات مرتبط با ثبات قیمت در این کشور نیز لغو شده است.

نرخ تورم سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۲۲ به نسبت ۹۵ درصد افزایش یافته و در ماه دسامبر، تنها در یک ماه، تورم آرژانتین به ۲۵ درصد ارتقا یافته است. این افزایش تورم منجر به افزایش قیمت کالاهای اساسی و به ویژه مواد غذایی در این کشور شده است.

با توجه به اینکه افزایش دستمزدها در آرژانتین کمتر از نرخ تورم بوده، توان خرید مردم در ماه دسامبر به میزان ۱۰ درصد کاهش یافته است. اقدامات دولت در این زمینه تبعات جدی در افزایش قیمت کالاهای ضروری و به خصوص مواد غذایی در این کشور را به همراه داشته است.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید