14:43 , 1402/8/23
کد خبر: 000036243
بازدید: 1258

وزیر ارشاد:

تعداد کتابخانه‌های سیار بیشتر می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که تعداد کتابخانه‌های سیار در کشور افزایش خواهد یافت و گفت: هر چه کودکان و نوجوانان بیشتر با کتاب و کتابخوانی در ارتباط باشند، این ارتباط مثبت آثار بسزایی در آینده کشور به جا خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایونا، محمدمهدی اسماعیلی، در حاشیه مراسم آغاز هفته کتاب در مدرسه دخترانه فرهنگ، اظهار داشت: ما با خوشحالی اعلام می‌کنیم که امسال با ابتکار دوستان خوبمان، هفته کتاب را با زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس آغاز کرده‌ایم. جامعه دانش‌آموزی با بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز در کشور، بزرگترین سرمایه فرهنگی جامعه ماست و اگر ما توجه خود را به گسترش کتاب و کتاب‌خوانی بپردازیم، باید اولویت اصلی را به کودکان بدهیم. هرچه کودکان بیشتر با کتاب خواندن آشنا شوند، این ارتباط مثبت تأثیرات بزرگی در آینده کشور به جا خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: اگرچه برخی از بچه‌ها فاصله دارند، اما این فاصله در آینده کشور تأثیرات منفی خواهد گذاشت. بنابراین، امسال تصمیم گرفتیم که به مدارس برویم و برخی از کتاب‌ها را به کتابخانه‌ها برسانیم. همچنین به همراه عزیزانمان تصمیم گرفتیم که حتی در کلاس‌های درسی نیز کتاب‌های مورد نیاز بچه‌ها را قرار دهیم.

وزیر ارشاد افزود: در نمایشگاه کتاب امسال، آقای رئیس‌جمهور بیان کردند که ما باید کتابخانه‌ها را فقط در مکان‌های خاصی در شهر نگه نداریم که تنها برای یک گروه مخاطب حرفه‌ای قابل دسترس باشد؛ بلکه باید بتوانیم کتابخانه‌ها را گسترش دهیم. من از وزیر صمت تشکر می‌کنم که پذیرفتند که چندین خودروی کتابخانه‌سیار داشته باشیم. این کتابخانه‌های سیار در آغاز با ۲۵ خودرو شروع شدند که اکنون این آمار را دوبرابر کرده‌ایم. با این تدابیر دولت، تاکونش داریم که در دو سال آینده به ۵۰۰ کتابخانه سیار برسیم که شامل کامیون و مینی‌بوس و سایر خودروهایی است که می‌توان آن‌ها را تجهیز کرد، تا بتوانیم به همه مناطق عشایری و روستایی این عدالت فرهنگی را که گفتیم، از طریق کتابخانه‌های سیار پیش ببریم.

منبع: ایسنا

نظر شما






نظرات