08:55 , 1402/12/7
کد خبر: 000042208
بازدید: 1197
بزرگترین آب شیرین کن جهان

فکر می‌کنید اندازه بزرگترین پروژه های آب شیرین کن صنعتی جهان چقدر است؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا به نقل از ویرگول، اندازهٔ بزرگترین پروژه‌های آب شیرین کن صنعتی جهان می‌تواند مورد بحث و توافق باشد. در حال حاضر، پروژه Rabigh 3 در عربستان سعودی با ظرفیت ۶۰۰۰۰۰ متر مکعب در روز، یکی از بزرگترین پروژه‌های آب شیرین کن صنعتی جهان است.

با این حال، برای تعیین کدام کارخانه‌های آب شیرین کن صنعتی بزرگترینند، نیاز به بررسی اطلاعات دقیق و کاملتری از پروژه‌ها و واحدهای تولیدی در سطح جهانی است.

به عنوان مثال، در نظر گرفتن توان تولیدی، حجم تولید روزانه، میزان سرمایه‌گذاری، ویژگی‌های فنی و فناوری مورد استفاده و سایر عوامل مهم می‌تواند به تعیین بزرگترین کارخانه‌های آب شیرین کن صنعتی جهان کمک کند. به علاوه، برخی از این کارخانه‌ها ممکن است در زمان‌ها و موقعیت‌های مختلف اندازهٔ بزرگترین را داشته باشند.

۱- کارخانه آب شیرین کن صنعتی راس الخیر

راس الخیر پروژه عظیمی که به عنوان بزرگترین کارخانه آب شیرین کن جهان در نظر گرفته می شود ، یک پروژه ترکیبی است که از هر دو فناوری فلش چند مرحله ای حرارتی (MSF) و فن آوری اسمز معکوس (RO) استفاده می کند.

این سایت در ۷۵ کیلومتری شمال غربی جوبیل عربستان سعودی واقع شده است ، همچنین دارای یک بخش قابل توجهی برای تولید برق با ظرفیت ۲۴۰۰ مگاوات و تولید ۱۰۳۶۰۰۰ متر مکعب آب شیرین در روز است.

پیمانکار اصلی احداث نیروگاه شرکت دوسان و شریک کنسرسیوم آن عربستان آرچیرودون بوده که شرکت پوری به عنوان مشاور پروژه فعالیت کرد.

راس الخیر در سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را آغاز کرد اما در سال ۲۰۱۷ توسط شرکت تبدیل آب شور (SWCC) برای شروع طرح های خصوصی سازی و فروش دارایی های خود به فروش رسید.

۲- کارخانه آب شیرین کن Taweela

علی رغم اینکه این پروژه در مراحل ابتدایی قرار دارد ، اما وقتی کامل شود پروژه امارات متحده عربی را باید در فهرست سه فهرست برتر قرار خواهد داد.

تا به امروز ، هفت کنسرسیوم مناقصه این پروژه مگا را ارائه می دهند ، این شرکت ها شامل:

: ACWA Power؛ Suez International Power SA شعبه دبی (Engie) ، با شرکت Marubeni؛ شرکت Sumitomo ، با Veolia خاورمیانه ؛ والوریزا آگوا ، با Utico FZC و IDB Infrastructure Fund II ؛ Cobra Instalaciones y Servicios ، با ساخت و ساز Orascom ؛ Acciona Agua ، با Pal Group ؛ و سوئز بین المللی ، با شرکت Sojitz و NV Besix SA.

پس از اتمام ، قدرت و آب کامل Taweela انتظار می رود که میزان تولید آب شیرین کن امارات توسط فناوری RO را از ۱۳ درصد امروز به ۳۰ درصد تا سال ۲۰۲۲ افزایش دهد.

۳- کارخانه آب شیرین کن Shuaiba3

کارخانه Shuaiba 3 در ۹۰ کیلومتری جنوب شهر تاریخی جده واقع شده است. مجموعاً ۴۰۰۰۰۰ متر مکعب در روز ظرفیت RO اضافه شده دارد .

کنسرسیومی با همکاری زیمنس آلمان برای نیروگاه و دوسان برای نیروگاه آب شیرین کن توسط ACWA Power برای تهیه مهندسی پروژه ، تهیه و ساخت نیروگاه انتخاب شد.

این پروژه وقتی کامل شود ، سرانجام به عنوان بزرگترین کارخانه آب شیرین کن با ظرفیت کل ۱،۲۸۲،۰۰۰ m3 در روز از Ras Al Khair  پیشی خواهد گرفت.

این توسعه بخشی از برنامه های گسترده شرکت آب و برق (WEC) برای افزایش قابل توجه ظرفیت آب شیرین کن صنعتی در کشور است.

۴- شرکت آب و برق جوبیل

یکی از برجسته ترین تأسیسات آب و برق یکپارچه (IWPP) در جهان ، کارخانه جوبیل است که با سرمایه گذاری مشترکی بین Marafiq ، شرکت برق عربستان (SEC) ، شرکت هلدینگ آب و برق و کنسرسیوم SGA Marafiq متشکل از ENGIE ، شرکت سرمایه گذاری خلیج فارس است.

عملیات بازرگانی در پایان سال ۲۰۱۰ با مدت زمان ۲۰ ساله برای فعالیت آغاز شد. یک تاسیسات دو منظوره ، JWAP شامل تولید چرخه ترکیبی مبتنی بر و تقطیر چند اثر (MED) است.

این نیروگاه به چهار بلوک عملیاتی تقسیم شده است. 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید