13:56 , 1402/11/7
کد خبر: 000040355
بازدید: 1204
برترین فیلم های جهان

در این مطلب به معرفی برترین فیلم های جهان پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایونا، فیلم سینمایی فرصتی برای تماشای یک داستان واقعی یا فیلم تخیلی و یا حتی مستندی علمی است. فیلم هایی که امروزه به لطف تکنولوژی می توانند بر روی صفحه های تلوزیون، لپ تاپ، تبلت، گوشی و ... برای ما نشان داده شوند. اکثر ما هنگامی که می خواهیم فیلم سینمایی را تماشا کنیم، بیشتر دنبال فیلم هایی هستیم که بیشترین امتیاز را از نظر بینندگان قبلی آن فیلم یا سایت های معتبری مثل IMDb دریافت کرده اند.

بهترین فیلم های علمی تخیلی دنیا

  • فیلم Blade Runner 2049

این فیلم نقدهای خوبی دریافت کرده است و همچنین دو جایزه اسکار، دو جایزه اسکار بریتانیا و یک جایزه Saturn برای بهترین فیلم علمی تخیلی کسب نموده است.

  • بعد از یانگ

سال تولید: 2021

ساخت کشور: آمریکا

کارگردان: کوگونادا

بازیگران: کالین فارل، جودی ترنر اسمیت، هیلی لو ریچاردسون، جاستین اچ مین.

امتیاز: IMDb 6.7

پس از یانگ دومین فیلم بلند کوگونادا است که قبلاً در مقاله‌های ویدئویی درباره کارهای کارگردانان دیگر تخصص داشت. این درام تاثیرگذار داستان اندرویدی به نام یانگ را روایت می کند. وقتی حیوان خانگی خانوادگی به کما دیجیتال می‌رود، شخصیتی به نام  کالین فارل به دخترش قول می‌دهد که با کندوکاو در خاطرات ربات او را درست کند. این فیلم یکی از جوایز جشنواره فیلم مستقل ساندنس آمریکا را دریافت کرد و همچنین یکی از شرکت‌کنندگان در برنامه Un Certain Regard در کن بود.

  • فیلم خیر

سال تولید: 2022

ساخت کشور: آمریکا

کارگردان: جردن پیل

بازیگران: دانیل کالویا، کیکه پالمر، براندون پریا، استیون یانگ.

امتیاز: IMDb 6.8

جردن پیل برای اولین پروژه خود Get Out، اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال را دریافت کرد. «نه» سومین فیلم پیل است. این فیلم بینندگان را به مزرعه ای می برد که در آن اسب ها برای فیلمبرداری آموزش می بینند. یک روز، صاحبان مزرعه که پس از مرگ پدرشان آن را به ارث برده بودند، متوجه یک بشقاب پرنده در آن نزدیکی می شوند و.... این فیلم برنده جایزه Saturn در بخش بهترین فیلم علمی تخیلی شد.

  • مکس دیوانه: جاده خشم

سال تولید: 2015

ساخت کشور: استرالیا

کارگردان: جورج میلر

بازیگران: تام هاردی، شارلیز ترون، نیکلاس هولت، هیو کیز-بیرن.

امتیاز: IMDb 8.1

20 فیلم برتر درام تاریخ سینما

هرفردی فیلم های مورد علاقه خود را دارد و همیشه سعی می کند از آن ها طرفداری کند، بنابراین هر بحثی در مورد اینکه چه چیزی یک فیلم را به بهترین فیلم تاریخ تبدیل می کند، می تواند شامل موارد بسیاری باشد مثل: ژانر های مختلف، تعداد جوایز دریافتی مثل اسکار، یا حضور در فرش قرمز و موارد دیگر. به عنوان یک ژانر سینمایی، درام در طول دهه ها شکل های مختلفی به خود گرفته است.

  • "بر باد رفته"، 1939

«بر باد رفته» نمونه ای از آثار کلاسیک ادبیات جهان و سینمای جهان است. این یک فیلم داستانی است که یکی از تعیین کننده ترین قهرمانان قرن بیستم را به جهان معرفی کرد. مارگارت میچل، نویسنده رمان "فردا به آن فکر خواهم کرد"، جایزه پولیتزر را برای این کتاب دریافت کرد و فیلم به کارگردانی ویکتور فلمینگ، هشت جایزه اسکار دریافت کرد، رکوردی که هیچ فیلمی نتوانست آن را برای بیست سال بشکند.

  • "شهروند کین"، 1941

شهروند کین" یکی از برترین فیلم های تاریخ سینما محسوب می شود. فیلم شاخص اورسن ولز که او در سن 25 سالگی آن را کارگردانی کرد، برای همیشه زبان سینما را تغییر داد و جایگاه کارگردان را به عنوان یک مبتکر تثبیت کرد. داستان شهروند کین ظهور و سقوط یک مرد ثروتمند را دنبال می‌کند. روش‌هایی که ولز برای اجرای آن فیلم استفاده کرد، تقریباً 80 سال بعد هنوز بی‌نظیر است.

  • "پدرخوانده"، 1972

اثر بزرگ فرانسیس فورد کاپولا، پدرخوانده است که این فیلم ژانر مافیایی دارد. داستان مملو از فساد یک خانواده مهاجر قدرتمند را دنبال می کند که با ارزش های متناقض دولت و مذهب مبارزه می کنند. این تناقضات اخلاقی در سکانس غسل تعمید افسانه‌ای متبلور می‌شوند که به‌طور عالی به موازات قتل چهار دان رقیب ویرایش شده است. این فیلم با جزئیات بی‌شماری نمادین مثل سر بریده اسب، صدای خشن مارلون براندو، والس ترسناک نینو روتا، همه این ها نشان می دهد که اقتدار پدرخوانده تزلزل ناپذیر است.

برترین فیلم های جهان

  • دفترچه یادداشت (2004)

امتیاز: 8.2

اقتباسی از رمان نیکلاس اسپارکس که بسیار پر معنی است. داستانی فوق‌العاده تاثیرگذار درباره دو زوج که با وجود سختی‌ها، زندگی خود را با عزت و احترام فراوان به یکدیگر سپری کردند.

10 فیلم برتر در مورد امور مالی و اقتصادی

جالب‌ترین فیلم‌ها به نقل از Econs، داستان‌های قابل دسترس و جذابی است که در مورد نحوه عملکرد اقتصاد و بازارهای مالی و چگونگی تأثیرپذیری آن‌ها از ویژگی‌های رفتار انسانی روایت می‌کنند. یک فیلم خوب می‌تواند نه تنها جالب، بلکه آموزشی باشد و به درک بهتر دنیای اقتصاد و امور مالی کمک کند.

  • "کوتاه بزرگ"، 2015

کارگردان: آدام مک کی

مایکل بری نابغه مالی و مدیر صندوق تامینی (شخصی واقعی با بازی کریستین بیل) به این نتیجه می رسد که بازار اوراق وام مسکن در شرف فروپاشی است و حدود 1 میلیارد دلار از سرمایه مشتری خود را در برابر این خطر بیمه می کند. چندین سرمایه‌دار دیگر نیز از این موضوع مطلع می‌شوند و با متقاعد شدن از صحت نتیجه‌گیری بری، سعی می‌کنند از سقوط اجتناب‌ناپذیر پول به دست آورند.

ترکیدن حباب اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن باعث بحران جهانی سال 2008 شد که اقتصاد جهان را وارد رکود بزرگ کرد. "بازی کوتاه" شاید بهترین "راهنمای فیلم" در مورد علل این بحران باشد که فرآیندهای ایجاد ابزارهای مالی مشتقه و مکانیسم های تشکیل یک حباب را نشان می دهد که بر اساس تضاد منافع همه شرکت کنندگان کلیدی بازار بود (از مدیران وام مسکن بانک ها گرفته تا موسسات رتبه بندی).

اصطلاحات پیچیده در این فیلم، بر اساس کتابی به همین نام توسط روزنامه‌نگار مالی مایکل لوئیس، با کمک «وسائل بداهه» و «ستاره‌های مهمان» توضیح داده شده‌اند. برای مثال ریچارد تالر اقتصاددان برنده جایزه نوبل به خواننده معروف، سلنا گومز توضیح می‌دهد که تعهدات بدهی وثیقه‌ای مصنوعی (CDOs) با استفاده از شرط‌بندی کازینو چیست؟ و همچنین در ادامه توضیح میدهد که مثلا شرایطی را در نظر بگیرد که اگر سلنا شرط بندد، تماشاگران حاضر در میز روی شرط او شرط می‌بندند، سپس روی شرط‌بندی یکدیگر شرط می‌بندند. این فیلم نامزد پنج جایزه اسکار شد و در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی برنده شد.

  • «ذهن زیبا»، 2001

 کارگردان: ران هاوارد

داستان جان نش، ریاضیدانی باهوش است که کمک های اساسی به نظریه بازی ها کرد و به همین دلیل جایزه نوبل اقتصاد به او اعطا شد. یکی از مفاهیم اساسی این نظریه، مفهوم اثبات شده توسط نش به نام "تعادل نش" بود: این وضعیتی است که در آن هیچ یک از بازیکنان نمی توانند با تغییر استراتژی خود، در صورتی که سایر بازیکنان استراتژی خود را تغییر ندهند، سود اضافی به دست آورند. نظریه بازی در اقتصاد، علوم سیاسی، جامعه شناسی، مردم شناسی، زیست شناسی، سایبرنتیک و همچنین در علوم نظامی استفاده می شود.

«ذهن زیبا» چهار جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد و کتابی به همین نام از سیلویا ناسار روزنامه نگار آمریکایی که مبنای فیلمنامه بود، استفاده شد همچنین نامزد جایزه پولیتزر شد.

  • جادوگر دروغ ها، 2017

کارگردان: بری لوینسون

بر اساس رویدادهای واقعی، داستان افشای برنارد مادوف (رابرت دنیرو)، صاحب یک صندوق سرمایه گذاری و موسس بزرگترین هرم مالی تاریخ است که این فیلم این واقعیت را روایت می کند.

  • گرگ وال استریت، 2013

کارگردان: مارتین اسکورسیزی

داستان دلال ماجراجو جردن بلفورت (لئوناردو دی کاپریو) که ثروتمند شد و با سهام "آشغال" معامله کرد و همه چیز را تمام کرد، یک تراژیک کمدی سیاه بر اساس خاطرات خود بلفورت است.

برترین فیلم های جهان

گزیده ای از بهترین فیلم های بیوگرافی که بر اساس وقایع واقعی ساخته شده اند

  • "استیو جابز"

رتبه: Kinopoisk 6.7، IMDb 7.2

سال تولید: 2015

ساخت کشور: انگلستان، آمریکا

ژانر: درام، بیوگرافی، تاریخی

کارگردان: دنی بویل

بازیگران: ست روگن، جف دانیلز، کیت وینسلت، مایکل استالبارگ

محدودیت سنی: 18+

مدت زمان: 122 دقیقه

بودجه: 30،000،000 دلار

این فیلم به سه بخش معنایی تقسیم می شود که در مورد رویدادهای کلیدی در حرفه شخصیت اصلی صحبت می کند. برای دستیابی به حداکثر رئالیسم، کارگردان از گزینه های مختلف تصویربرداری برای هر فصل از زندگی غول دیجیتال استفاده کرد: 1984 با دوربین 16 میلی متری، 1988 با دوربین 36 میلی متری و 1998 با دوربین دیجیتال فیلمبرداری شد.

  • "شاه صحبت می کند"

رتبه: Kinopoisk 8.0، IMDb  8.0

سال: 2010

ساخت کشور: انگلستان، آمریکا

ژانر: درام، بیوگرافی، تاریخی

کارگردان: تام هوپر

بازیگران: کالین فرث، جفری راش، هلنا بونهام کارتر، گای پیرس، تیموتی اسپال

محدودیت سنی: 16+

مدت زمان: 118 دقیقه

بودجه: 15000000 دلار

جورج ششم به طور غیرمنتظره ای پس از اینکه برادر بزرگتر و وارث قانونی او تاج و تخت را به خاطر عشق ترک کرد، خود را در صف اول تاج و تخت یافت. حاکم آینده باید نه تنها بر ظرافت های مختلف حکومت تسلط پیدا می کرد، بلکه باید از لکنت زبانی که از کودکی رنج می برد خلاص میشد. پادشاه جورج، کاری را انجام داد که غیرممکن به نظر می رسید.

  • "بازی ذهن"

رتبه: Kinopoisk 8.5، IMDb  8.2

سال: 2001

ساخت کشور: آمریکا

ژانر: درام، بیوگرافی، عاشقانه

کارگردان: ران هاوارد

نقش های اصلی: راسل کرو، اد هریس، جنیفر کانلی، کریستوفر پلامر، پل بتانی

محدودیت سنی: 12+

مدت زمان: 135 دقیقه

بودجه: 58,000,000 دلار

این فیلم درمورد داستان تکان‌دهنده ریاضی‌دان بزرگ جان نش است. او که از اسکیزوفرنی رنج می برد، با دوستان خیالی ارتباط برقرار می کند و معتقد است که می تواند به سازمان سیا کمک  کند تا کشورش را نجات دهد. با وجود بیماری، این دانشمند به مراتب علمی بالایی دست می یابد و جایزه نوبل را دریافت می کند.

  • "راپسودی بوهمی"

امتیاز: Kinopoisk  8.0، IMDb  7.9

سال: 2018

ساخت کشور: انگلستان، آمریکا

ژانر: بیوگرافی، موسیقی، درام

کارگردان: برایان سینگر

بازیگران: رامی مالک، لوسی بوینتون، گویلیم لی، بن هاردی، جوزف مازلو

محدودیت سنی: 18+

مدت زمان: 134 دقیقه

بودجه: 52,000,000 دلار

پس از پیوستن نوازنده با استعداد فرخ بولسارا، که جهان او را با نام مستعار فردی مرکوری می شناسند، به گروه کوچک Smile ملحق شد. با افزایش محبوبیت، نام گروه تغییر می کند و مسیر رسیدن به قله المپ موزیکال آغاز می شود جایی که موفقیت چشمگیری در انتظار او است.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید