14:39 , 1402/11/29
کد خبر: 000041824
بازدید: 1255
اعلام نرخ تورم عربستان با یک عدد عجیب

تورم عربستان سعودی در ماه ژانویه در ۱.۶ درصد ثابت باقی ماند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش اخیر اداره کل آمار عربستان، شاخص قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه ژانویه اصلی‌ترین تحت تاثیر قرار گرفته است که عمدتا ناشی از افزایش ۱.۱ درصدی قیمت مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها بوده است. افزایش اجاره بهای واقعی مسکن با ۱.۲ درصد نقش اساسی در این افزایش داشته است. همچنین در ماه ژانویه، هزینه‌های غذا و نوشیدنی با ۰.۳ درصد و قیمت رستوران‌ها با ۰.۲ درصد افزایش داشته‌اند.

در مقابل، قیمت کالاها و خدمات شخصی با ۰.۵ درصد کاهش نسبت به ماه قبل رفته و هزینه‌های حمل و نقل با ۰.۱ درصد و قیمت پوشاک و کفش با ۰.۶ درصد کاهش یافته‌اند. هزینه‌های بهداشت و درمان و قیمت دخانیات نیز به ترتیب با ۰.۶ درصد و ۰.۷ درصد کاهش داشته‌اند.

در مقایسه با ماه ژانویه ۲۰۲۳، قیمت مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها با ۷.۸ درصد افزایش روبرو شده‌اند که اصلی‌ترین عامل آن افزایش ۹.۳ درصدی اجاره بهای واقعی مسکن است.

همچنین، در ماه ژانویه ۲۰۲۴، هزینه‌های غذا و نوشیدنی با یک درصد افزایش و هزینه رستوران‌ها و هتل‌ها با ۲.۴ درصد صعود کرده‌اند. در مقابل، قیمت اثاثیه، لوازم خانگی و نگهداری با ۳.۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت شده‌اند.

به علاوه، در ماه ژانویه ۲۰۲۴، هزینه‌های فرآورده‌های نفتی پالایش شده نیز با ۱۲ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل روند صعودی داشته‌اند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید