17:26 , 1403/2/17
کد خبر: 000047231
بازدید: 1150
استعلام آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی

استعلام آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی را در این مطلب مطالعه کنید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا به نقل از ثبت شاخص، استعلام و پیگیری ثبت تغییرات شرکت به دو طریق قابل انجام است. روش اول مراجعه به سایت اداره ثبت شرکت ها و روش دوم نیز مراجعه به وبسایت روزنامه رسمی کشور می باشد.

در واقع بعد از ثبت نهایی صورتجلسه تغییرات توسط نماینده قانونی، امکان استعلام تغییرات شرکت وجود دارد و کاربران می توانند از طریق یکی از دو روش ذکر شده نسبت به مشاهده و پیگیری آخرین تغییرات شرکت اقدام نمایند.

در ادامه این دو روش را گام به گام به صورت تصویری به شما آموزش می دهیم تا خودتان بتوانید به راحتی وضعیت صورتجلسه تغییرات شرکتتان را استعلام بگیرید.

پیگیری صورتجلسه تغییرات شرکت

بسیاری از شرکت ها بعد از تاسیس نیاز دارند که یکسری تعییرات را در شرکت اعمال کنند. تغییرات مهمی نظیر تغییر نام، تغییر آدرس، تغییر موضوع فعالیت و… به دلیل اهمیت زیاد آن باید در سامانه اداره ثبت شرکت ها ثبت شوند.

این سامانه شرایطی را فراهم کرده که کاربران بدون نیاز به مراجعه حضوری و به صورت آنلاین بتوانند برای ثبت تغییرات شرکت خود اقدام کرده و همچنین آخرین وضعیت صورتجلسه تغییرات را مشاهده نمایند. 

در ادامه شرایط پیگیری این تغییرات را به همراه سامانه استعلام آن معرفی می کنیم و بعد از آن نحوه پیگیری ثبت تغییرات شرکت را به صورت کامل بررسی می نماییم.

شرایط پیگیری ثبت تغییرات شرکت چیست؟

شرایط پیگیری ثبت تغییرات شرکت

پیگیری و استعلام تغییرات شرکت و دریافت صورتجلسه آن نیازمند وجود یکسری شرایط است. این شرایط به شرح زیر می باشد:

  • ثبت صورتجلسه تغییرات در سامانه
  • دریافت کد پیگیری

در خصوص مورد اول نماینده قانونی شرکت به عنوان باید صورتجلسه تغییرات شرکت را در سامانه اداره ثبت شرکتها ثبت نماید. پس از انجام این کار یک کد پیگیری به منظور استعلام در اختیار نماینده قرار می گیرد.

در مورد دوم نیز داشتن کد پیگیری که زمان ثبت دریافت شد برای استعلام صورتجلسه تغییرات مورد نیاز است. در صورتی که این در دسترس نباشد می توان آن را از طریق گزینه مربوط به فراموشی کد پیگیری بازیابی نمود.

حتما بخوانید:   افزایش سرمایه شرکت | شرایط، مراحل و نحوه افزایش سرمایه

استعلام تغییرات شرکت به چه طریقی انجام می شود؟

استعلام تغییرات شرکت ها به طور کلی از طریق مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها و مراجعه به سایت روزنامه رسمی امکان پذیر می باشد.

در واقع ابتدا  صورتجلسه تغییرات بوسیله نماینده قانونی شرکت در سامانه ثبت شرکت ها ثبت شده و سپس آگهی ثبت صورتجلسه در روزنامه رسمی کشور منتشر می گردد. بعد از ثبت نهایی یک کد پیگیری دریافت می شود که می توان از آن برای استعلام و پیگیری ثبت تغییرات شرکت استفاده کرد.

سامانه استعلام تغییرات شرکت ها

سامانه پیگیری تغییرات شرکت

سامانه استعلام آخرین تغییرات شرکت از طریق وبسایت رسمی اداره ثبت شرکت ها (www.irsherkat.ssaa.ir) و سایت روزنامه رسمی کشور (www.rrk.ir) در دسترس کاربران قرار دارد.

نحوه استعلام و پیگیری ثبت تغییرات شرکت

همان طور که پیش تر گفته شد برای استعلام و پیگیری ثبت تغییرات شرکت لازم است که کاربران به سامانه اداره ثبت شرکتها یا سایت روزنامه رسمی مراجعه کرده و اقدام به دریافت آخرین صورتجلسه تغییرات خود کنند.

روش اول استعلام تغییرات شرکت از طریق سامانه اداره ثبت شرکتهاست که توسط نماینده شخص حقوقی انجام می شود. در ادامه مراحل انجام آن را به صورت تصویری و قدم به قدم توضیح می دهیم.

پیگیری تغییرات شرکت از سامانه اداره ثبت شرکتها

۱. در ابتدا شما (نماینده قانونی شرکت) باید از طریق آدرس irsherkat.ssaa.ir وارد سامانه اداره ثبت شرکتها شوید.

پیگیری تغییرات شرکت از اداره ثبت شرکتها

۲. پس از ورود به سامانه مذکور لازم است که بخش پیگیری درخواست را انتخاب کنید تا صفحه مربوط به استعلام درخواست ها نمایش داده شود.

پیگیری ثبت تغییرات شرکت از اداره ثبت شرکتها

۳. در ادامه لازم است از قسمت نوع درخواست گزینه صورتجلسه تغییرات را انتخاب کنید تا سایر فیلدهای این بخش نشان داده شود.

۴. پس از انتخاب گزینه صورتجلسه تعییرات، کد پیگیری دریافت شده در زمان ثبت صورتجلسه را در بخش کد پیگیری وارد کرده و پس از درج شناسه ملی و نوشتن کد امنیتی بر روی دکمه بازیابی درخواست بزنید.

حتما بخوانید:   انحلال شرکت با مسئولیت محدود

در صورتی که کد پیگیری را به خاطر ندارید می توانید با انتخاب گزینه شماره پیگیری خود را فراموش کرده ام! کد پیگیری خود را بازیابی کنید.

استعلام آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی

۱. در ابتدا لازم است که از طریق آدرس www.rrk.ir وارد سایت زورنامه رسمی کشور شوید.

استعلام آگهی تغییرات شرکت

۲. پس از اینکه وارد صفحه اصلی شوید کمی به پایین صفحه بروید و بر روی قسمت آگهی های قانونی کلیک کنید.

۳. در ادامه وارد صفحه ای می شوید که در آن فیلدهای مختلفی نظیر نام شرکت / متن آگهی، شماره ثبت شرکت، شماره نامه ثبت / شماره مکانیزه و… وجود دارد.

در این مرحله وارد کردن نام شرکت الزامی است و برای مشاهده نتایج دقیق تر می توانید شماره ثبت شرکت و نوع آگهی را به صورت اختیاری انتخاب نمایید.

لازم به ذکر است استعلام آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی می تواند توسط هر کاربری انجام شود و لزوما نیازی به وجود نماینده قانونی برای پیگیری درخواست نیست.

همچنین در سایت روزنامه رسمی صرفا با وارد کردن نام شرکت می توان آخرین صورتجلسه تغییرات شرکت را دریافت کرد.

سوالات متداول درباره پیگیری ثبت تغییرات شرکت

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید