16:36 , 1402/6/26
کد خبر: 000033402
بازدید: 1241

در مبتلایان و فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا؛

آمریکا دوباره رکورد زد!

با توجه به آمار جدید منتشر شده توسط سازمان جهانی ورلداُمتر، تعداد کل مبتلایان به کرونا (کووید-۱۹) در کشورهای مختلف به بیش از ۶۹۵ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۴۶۶ نفر افزایش یافته و تعداد کل فوتی ها به شش میلیون و ۹۱۵ هزار و ۹۲۳ نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، آمار به‌روز شده نشان می‌دهد که در روز گذشته، ۴۴۵۰ مورد ابتلا جدید به این بیماری ویروسی ثبت شده و هشت بیمار دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا به عنوان یکی از کشورهای پرتبادل کرونا، با ثبت هفت مورد فوتی جدید و بیش از ۳۰۰۰ مورد ابتلا جدید، بالاترین آمار تلفات و مبتلایان به کرونا را در شبانه‌روز گذشته گزارش کرده است.

تاکنون، طبق پایگاه داده‌های جهانی ورلداُمتر که از تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است، آمار رسمی مرتبط با کرونا در سراسر جهان را به‌روز می‌کند.

در بین کشورهایی که در بالای جدول ورلداُمتر قرار دارند، آمریکا همچنان با بیش از ۱۰۸ میلیون مورد ابتلا و بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار مورد فوتی، رکورد ابتلا و مرگ‌های کرونایی را در سراسر جهان داراست.

پس از آمریکا، دو کشور هند و فرانسه هم با عبور از ۴۰ میلیون ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به لحاظ آمار کل مبتلایان اشغال کرده‌اند و همچنین در فهرست آمار فوتی‌های این بیماری در حال حاضر بعد از آمریکا، برزیل با بیش از ۷۰۰ هزار فوتی و هند با بیش از ۵۰۰ هزار فوتی، بیشترین مرگ‌ و میر کرونایی را به ثبت رسانده‌اند.

در اروپا نیز روسیه با ثبت بیش از ۴۰۰ هزار فوتی، بالاترین آمار مرگ‌های کرونایی در این قاره را تاکنون گزارش کرده است.

تازه‌ترین آمار کرونا در نقاط مختلف دنیا به تفکیک کشورها و با تقسیم‌بندی‌های قاره‌ای، زمانی و موضوعی در جدول جهانی ورلداُمتر به‌روزرسانی می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

منبع: ایسنا

نظر شما






نظرات