13:53 , 1402/6/24
کد خبر: 000033300
بازدید: 1226
آخرین وضعیت کرونا در جهان

با توجه به آمار منتشر شده توسط سازمان جهانی ورلداُمتر، تعداد کل افراد مبتلا به کرونا (کووید-۱۹) در کشورهای مختلف به بیش از ۶۹۵ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۶۷۴ نفر افزایش یافته و تعداد مرگ‌های تأیید شده از این بیماری به شش میلیون و ۹۱۵ هزار و ۵۳۲ نفر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا و به گزارش ورلداُمتر، در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۱۱ هزار و ۲۴۵ ابتلا جدید به کووید-۱۹ گزارش شده و تعداد ۳۴ نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا نیز با ثبت ۳۳ فوتی و گزارش بیش از ۸۰۰۰ ابتلا جدید، بالاترین آمار تلفات و مبتلایان به کرونا را در شبانه‌روز گذشته اعلام کرده است.

سازمان ورلداُمتر از تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی، به ثبت آمار رسمی مرتبط با کرونا در سطح جهانی پرداخته است. در میان ۱۰ کشوری که در بالای جدول ورلداُمتر قرار دارند، آمریکا به عنوان کشوری با بیشترین تعداد ابتلا (بیش از ۱۰۸ میلیون نفر) و بیشترین تعداد فوتی (بیش از ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار نفر) به ترتیب قرار دارد.

پس از آمریکا، هند و فرانسه نیز با عبور از ۴۰ میلیون ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در آمار کل مبتلایان به کرونا در سطح جهان دارند. همچنین در لیست آمار مرگ‌ها، برزیل با بیش از ۷۰۰ هزار فوتی و هند با بیش از ۵۰۰ هزار فوتی بالاترین آمار مرگ‌ومیر کرونایی را دارند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ ۵ مه ۲۰۲۳ به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید-۱۹ در جهان را اعلام کرده و این وضعیت را از ابتدای شیوع در ژانویه ۲۰۲۰ تاکنون حفظ کرده بود. این سازمان در آغاز شیوع کووید-۱۹، این ویروس را به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

منبع: ایسنا

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار