16:50 , 1401/7/18
کد خبر: 000015760
بازدید: 1375
10 نکته برای افزایش تمرکز  و دوری از حواس پرتی

اگر می خواهید از حواس پرتی اجتناب کنید و به بزرگترین اهداف خود برسید، باید یاد بگیرید که چگونه تمرکز کنید.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، وقتی کاملاً متمرکز هستید، حذف عوامل حواس‌پرتی آسان‌تر است. شما می توانید به سمت اهداف خود پیشرفت کنید و بهره وری بیشتری داشته باشید. اما حواس پرتی بسیار آسان است. ایمیل‌ها، اعلان‌های تلفن، و فهرست طولانی کارهایی که باید انجام دهید می‌توانند شما را جذب کنند.

افراد حواسشان پرت می شود زیرا اهدافشان به اندازه کافی هیجان انگیز نیست و روش اندازه گیری یا ضرب الاجل مناسبی وجود ندارد. شما می توانید با ایجاد یک چشم انداز بلند مدت و تمرکز بر تعداد کمی از اهداف، تمرکز بیشتری داشته باشید. اهداف کوچکتری را تعیین کنید که باید هر 90 روز یکبار برای رسیدن به آنها تلاش کنید. این کار تمرکز شما را بر روی فعالیت هایی که شما را به چشم اندازتان نزدیک تر می کند، آسان تر می کند.

چگونه تمرکز و انگیزه را افزایش دهیم؟

وقتی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم که در آن مهارت نداریم و از انجام آن‌ها لذت نمی‌بریم، می‌توانیم تمرکز و انگیزه خود را از دست بدهیم. تمرکز فقط روی یک کار دشوار می شود. کاری را انجام دهید که در آن مهارت دارید و دوست دارید تمرکز و انگیزه را افزایش دهید. وقتی فعالیتی را که انجام می‌دهیم دوست داریم، دوست داریم روی آن تمرکز کنیم. زمانی که فعالیت بی معنی و بی انگیزه باشد، از دست دادن تمرکز آسان تر است.

ایجاد تمرکز و انگیزه

برای اینکه متمرکز و با انگیزه بمانید، در مورد آنچه می خواهید به دست آورید، شفاف باشید. تفاوتی که این کار در کار و زندگی شما ایجاد می کند را درک کنید. یک معیار موفقیت برای پروژه یا کار خود ایجاد کنید و روی دستیابی به آن نتیجه تمرکز کنید. این به شما کمک می کند از زمان خود بهتر استفاده کنید. همچنین به شما کمک می کند تا لیست کارهای خود را کاهش دهید و به شما امکان می دهد فعالیت های بی معنی را حذف کنید.

10 نکته برای افزایش و حفظ تمرکز

چگونه متمرکز بمانیم

داشتن 20 کار در لیست کارهای روزانه شما باعث می شود که حواس پرت شوید. زمان زیاد یا کم منجر به اهمال کاری و رفتارهای پرکار می شود. پاسخ ساده سازی است. هر روز سه چیز را که قطعاً می خواهید به آن برسید بنویسید و از زمان خود فقط برای این سه فعالیت استفاده کنید. زمان خود را به بلوک ها تقسیم کنید تا هیجان و انرژی خود را از دست ندهید.

در اینجا 10 نکته برای کمک به تمرکز وجود دارد:

برای افزایش تمرکز، پیروزی های خود را جشن بگیرید

وقتی هر موفقیتی را تجربه می کنیم، اعتماد به نفس ما را افزایش می دهد. هر روز زمانی را برای جشن گرفتن اتفاقات خوب و دستیابی به موفقیت اختصاص دهید تا بتوانید متمرکز بمانید. هر روز پنج دقیقه وقت بگذارید و روی درآمد خود تمرکز کنید. این باعث ایجاد تمرکز مثبت در شروع روز می شود. 

برای افزایش تمرکز یک برنامه روتین شبانه ایجاد کنید

جشن گرفتن بردها باید بخشی از روتین شبانه شما باشد و به یک عادت مثبت تبدیل شود. در پایان هر روز، سه موردی را که می خواهید روز بعد روی آن تمرکز کنید، یادداشت کنید. سپس در مورد اینکه کجا باید زمان خود را متمرکز کنید، عمدتر خواهید بود.

10 نکته برای افزایش و حفظ تمرکز

نه گفتن را یاد بگیر

ایجاد محدودیت در زمان خود برای تمرکز ضروری است. ما معمولاً انتخاب های زیادی داریم. اما وقتی اهدافتان شفاف باشد، نمی‌توانید بیشتر از این بگویید. وقتی برای زمان خود برنامه ریزی دارید، می توانید به فرصت هایی که با آن اهداف مناسب نیستند، نه بگویید.

در مورد نیت خود برای زمان خود شفاف باشید

ما فقط 24 ساعت در روز فرصت داریم و برخی از ما در استفاده از زمان خود بسیار مفیدتر از دیگران هستیم. مشخص کنید چه زمانی بیشترین تمرکز و بهره وری را دارید. سپس در این مواقع روی بهترین فرصت های خود کار کنید. اگر در صبح تمرکز بیشتری دارید، این زمان را افزایش دهید. اگر در عصر بهتر هستید، سعی کنید در آن ساعات پرانرژی و انگیزه بیشتری داشته باشید. تعیین کنید که چه زمانی و کجا بهترین تمرکز را دارید. سپس مهمترین پروژه های خود را در این زمان برنامه ریزی کنید.

به اندازه کافی خوابیدن

بی خوابی باعث از دست دادن انرژی، تمرکز و تمرکز می شود. بسیاری از مردم به اندازه کافی نمی خوابند. آنها خسته و فرسوده می شوند. بدون کافئین و سایر مکمل‌ها، آنها در تمرکز کردن مشکل دارند. همه افراد به ۸ تا ۹ ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند. اگر به اندازه کافی نمی خوابید، کارهایی وجود دارد که می توانید برای بهتر خوابیدن انجام دهید.

زمان را برای ایجاد تمرکز مسدود کنید

متمرکز ماندن کمک می کند تا مهمترین وظایف را در زمان کمتری انجام دهید. این کار شما را سخت‌تر نمی‌کند، اما باعث می‌شود هوشمندتر کار کنید. زمانی که از تکنیک‌های مسدود کردن زمان استفاده می‌کنید، می‌توانید تمرکز و انرژی بیشتری داشته باشید. مسدود کردن زمان به شما کمک می کند تا انرژی خود را متمرکز کنید و به جای چند وظیفه روی یک کار واحد تمرکز کنید. 50 دقیقه کار کنید و سپس 10 دقیقه استراحت کنید. همین روند را تکرار کنید و سپس 30 دقیقه استراحت کنید. اگر تکمیل نشد، به همان کار ادامه دهید یا کار جدیدی را شروع کنید. این فرآیند همچنین به مدیریت امور کمک می کند.

10 نکته برای افزایش و حفظ تمرکز

یک محیط کاری خوب ایجاد کنید

محیطی ایجاد کنید که به شما کمک کند تمرکز خود را حفظ کرده و از حواس پرتی جلوگیری کنید. وقتی از نظر جسمی و ذهنی درهم ریخته هستیم، از دست دادن تمرکز آسان تر است. اطمینان حاصل کنید که میز کارتان مرتب و بدون حواس پرتی باشد. به یک مکان آرامش بخش بروید، یک کافه یا طبیعت. اگر ذهن شما خیلی پر است، آن را روی کاغذ بنویسید تا پاک شود. همچنین می توانید برای مدت کوتاهی مدیتیشن کنید.

سستی را متوقف کنید

اهمال کاری دشمن تمرکز است. سستی زمانی اتفاق می افتد که:

بدانیم که باید کاری انجام دهیم اما اقدامی انجام ندهیم

اگر می دانیم که نباید کاری را انجام دهیم اما به هر حال آن را انجام دهیم

وقتی سستی می کنیم، زمان را تلف می کنیم.

با شناسایی فعالیت هایی که در زمان سستی انجام می دهیم، می توانیم یاد بگیریم که آن را متوقف کنیم. سپس می توانیم تصمیم بگیریم در مورد مهمترین آنها کاری انجام دهیم.

صرفه جویی در انرژی برای افزایش تمرکز

زمانی که احساس خستگی و فرسودگی می کنید، برای حفظ سطح انرژی، استراحت های کوچکی انجام دهید.

سریع پیاده روی کنید.

کمی ورزش کن.

کمی کشش انجام دهید.

یک چرت کوتاه بزنید.

هر کاری که لازم است انجام دهید تا کمی از کارتان فاصله بگیرید و انرژی بگیرید.

با انرژی بیشتر و تمرکز ذهنی بهتر به سر کار باز خواهید گشت.

10 نکته برای افزایش و حفظ تمرکز

عوامل حواس پرتی را حذف کنید تا متمرکز بمانید

برای متمرکز ماندن و بهره وری، باید عوامل حواس پرتی را حذف کنید. حواس پرتی شامل افراد، ایمیل ها، اعلان های رسانه های اجتماعی و تماس های تلفنی است. از بین بردن تمام عوامل حواس پرتی سخت است. برای کمک به افزایش تمرکز، سعی کنید:

اعلان های رسانه های اجتماعی را خاموش کنید

پاسخ های خودکار به ایمیل ها را تنظیم کنید

درهای دفتر را ببندید و به مکان های ساکت بروید

همه چیز به شما بستگی دارد.

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید