13:41 , 1402/1/4
کد خبر: 000022290
بازدید: 1179
پارلمان انگلیس، تیک تاک را ممنوع کرد

طبق مصوبه پارلمان انگلیس، نصب تیک تاک روی دستگاه‌های الکترونیکی متعلق به پارلمان ممنوع می‌شود.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایونا، بر اساس تصمیم گرفته شده توسط پارلمان انگلستان، استفاده از اپلیکیشن تیک تاک بر روی دستگاه‌های الکترونیکی مرتبط با پارلمان غیر مجاز است. با این حال، نمایندگان مجازند از این برنامه کاربردی روی گوشی تلفن همراه خود استفاده کنند، در صورتی که به شبکه وای فای پارلمان متصل نشوند.

نمایندگان و مجلس اعیان انگلستان در جلسه‌ای تأکید کردند که امنیت سایبری یکی از اولویت‌های اصلی پارلمان است. این تأکید، پس از اعلام انگلیس در راستای سیاست‌های دیگر متحدان غربی خود در خصوص ممنوعیت استفاده از نرم‌افزار تیک تاک بر روی تلفن‌های دولتی صورت گرفته است. باید توجه داشت که این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که بسیاری از کشورهای غربی، از جمله آمریکا، نرم‌افزار تیک تاک را به اتهام همکاری با دولت چین و انتقال اطلاعات کاربران به مقامات این کشور متهم کرده‌اند.

با توجه به ظهور چین، بزرگترین تهدیدی که به هژمونی آمریکا در نظام بین المللی وارد شده است، واشنگتن و متحدانش به دنبال اعمال سیاست مهار علیه پکن به هر شکل ممکن هستند. برای این منظور، کشورهای غربی از جمله آمریکا، به تدابیری مانند محدود کردن دسترسی چین به فناوری‌های پیشرفته و همچنین محدود کردن دسترسی به تولیدات فناوری این کشور روی می‌آورند.

بیشتر بخوانید:

چالش چسب دهان تیک تاک/ خطر مرگباری که برای آن صف می کشند!

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید