09:20 , 1402/2/4
کد خبر: 000023637
بازدید: 1193

وضعیت سقط جنین غیرقانونی در کشور؛

وزارت بهداشت: بیش از ۱۰۰ پرونده سقط‌ غیرقانونی به مراجع قضایی ارسال شده است

دکتر کریمی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ پرونده سقط جنین غیر قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، معاون درمان وزارت بهداشت درباره سقط های غیر قانونی گفت: پرونده هایی در این زمینه وجود دارد که برای رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور ارسال کرده ایم. برخورد با افرادی که سقط غیرقانونی انجام می دهند کار تنها یک ارگان نیست؛ زیرا این اقدام در جاهایی صورت می گیرد که به دور از نظارت وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت نمی تواند وارد خانه مردم شود و نظارت داشته باشد افزود: این اقدامات به صورت زیرزمینی انجام می شود و وقتی کار به خونریزی می رسد آن زمان است که به بیمارستان مراجعه می کنند و ما هم در آن شرایط اورژانسی بیمار را پذیرش می کنیم.

پیشگیری از سقط جنین غیرقانونی نیازمند کار مشترک بین بخشی

دکتر سعید کریمی ادامه داد: توزیع داروی سقط جنین باید مورد نظارت بیشتر قرار بگیرد. برخورد با سقط جنین غیر قانونی باید کاری مشترک بین پلیس، قوه قضائیه، وزارت بهداشت، نهادهای امنیتی و ... باشد. اثبات سقط جنین هم کاری است دشوار و نیاز به ادله دارد تا قاضی قبول کند و در این راستا قوه قضائیه باید ورود کند.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین گفت: «وزارت بهداشت نیز در جاهایی که وظیفه دارد، نظارت‌هایش را انجام داده است. پرونده‌های متعددی در این زمینه بوده که برخوردهای لازم اعم از پلمب و ... را انجام داده‌ایم. با این حال موارد این موضوع متعدد است. باید توجه کرد که بیش از ۱۰۰ پرونده در این زمینه که در جلسه مذکور مطرح شد، به مراجع قضایی ارسال شد و این‌ها مواردی بود که در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و قرارگاه نظارت بررسی شده بود و موارد کلانی بود که ارسال کردیم و امیدواریم برخوردهای جدی و بازدارنده با این پرونده‌ها انجام شود.»

بخوانید:

ابلاغ بیمه رایگان ناباروری به مراکز درمانی

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید