12:08 , 1401/12/9
کد خبر: 000021051
بازدید: 2228
همه چیز درباره فاطمه رضایی دانش آموز 11 ساله/وی بر اثر مسمومیت درگذشت؟

درگذشت فاطمه رضایی دانش آموز قمی باعث شده بحث‌‌هایی درباره مسمومیت او در مدرسه مطرح شود.

به گزارش خبرنگار آموزش ایونا، موج مسمومیت در مدارس دخترانه از قم شروع شد و پس از آن شاهد این اتفاق در مدارس دیگری نیز بودیم و طی روزهای گذشته نیز اظهاراتی درباره دلایل احتمالی این موضوع منتشر شده است.

حال یک دانش آموز 11 ساله قمی درگذشته و این بحث شدت گرفته است که فوت وی به دلیل ابتلاء به مسمومیت ها بوده است.

فاطمه رضایی که بود و چگونه درگذشت؟

به دنبال درگذشت این دانش آموز دانشگاه علوم پزشکی قم اطلاعیه ای منتشر کرده و در قالب آن توضیحاتی ارائه کرده است.

بر این اساس دلیل درگذشت این دانش آموز اختلال در عملکرد کلیه و ایست قلبی اعلام شده است.

در متن منتشر شده از سوی این دانشگاه آمده است: « دانشگاه علوم پزشکی قم در پی درگذشت دختر ۱۱ ساله‌ای به نام خانم «فاطمه رضایی» ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار ایشان و به منظور تنویر افکار عمومی، به استحضار همشهریان عزیز می‌رساند؛ مرحومه خانم رضایی در روز چهارشنبه مورخه ۳ اسفند ماه ساعت ۱۵:۱۴ دقیقه به دلیل درد ناحیه شکم همراه والدینش به بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه می‌کند، والدین ایشان در توضیح روند بیماری میگویند چند روز است که باوجود اقدامات درمانی و مراقبت در منزل وضعیت دخترشان بهبودی نداشته است؛ پزشکان اقدامات اولیه درمانی را شروع و برای انجام معاینات بیشتر و درمان تخصصی بیمار را ۱۰ دقیقه بامداد پنجشنبه ۴ اسفند به بیمارستان حضرت فاطمه معصومه (س) منتقل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

علت مشکوک مسمومیت دانش آموزان چیست؟/ دادستان کل کشور: احتمالاتی داده می شود اما نمی توان نظر قطعی داد

مسمومیت دانش آموزان پسر در بروجرد

مرگ دانش آموز 11 ساله قمی به دلیل مسمومیت مدارس/ واقعیت ماجرا چه بود؟

بر اساس معاینات بالینی پزشکان بیمارستان، بیمار در بدو ورود به اورژانس دچار مشکلاتی از جمله اختلال عملکرد کلیه و علائم بیماری عفونی بوده که سریعاً بستری می‌شود.

بر اساس نتایج آزمایشات اوره و کراتین خانم رضایی به دلیل اختلالات کلیوی بالا رفته و از سوی دیگر با توجه به وجود عفونت در خون ایشان، پزشکان تشخیص بیماری ویروسی تنفسی (مشکوک به آنفلوانزا) و یا عفونت‌های ثانویه باکتریال را مطرح می‌کنند، اما BMI بالا و افت شدید پلاکت خون بر مشکلات قبلی بیمار افزوده و با وجود تلاش کادر درمانی متأسفانه ایشان در همان روز ساعت ۱۸ دچار ایست قلبی شده و فوت می‌کند.

نکته قابل توجه اینکه، مرحومه خانم فاطمه رضایی سه هفته بوده که مدرسه نرفته است و از سوی دیگر هیچ حادثه مشکوک به مسمومیت در مدرسه تولیت که محل تحصیل ایشان بوده تاکنون گزارش نشده است.

در پایان ضمن ابراز تأسف و همدردی، برای این عزیز از دست رفته غفران الهی و برای خانواده مکرمشان صبر جزیل را مسئلت داریم.»

فیلم مصاحبه پدر فاطمه رضایی

به دنبال ایجاد این جریانات خبرگزاری دولتی ایرنا ویدئویی منتشر کرده که در آن پدر فاطمه رضایی توضیحاتی ارائه کرده و تاکید دارد دخترش سه هفته بوده که به مدرسه نرفته است.

وی همچنین با نشان دادن شناسنامه ای چنین اظهار می کند که ممکن است عده ای بگویند این عکس فاطمه رضایی نیست اما این هم شناسنامه دخترم است و تاکید دارم به هیچ فردی اجازه نمی دهم بخواهد از نام دخترم سوء استفاده ای کند.

وی البته بر این نکته نیز تاکید داشت که آنچه درباره تاثیر مسمومیت بر بیماری و فوت می گوید تنها درباره فرزند خودش است و درباره دیگر دانش آموزان هیچ اظهار نظری ندارد.

ایرنا در بخش دیگری به نقل از این پدر عفونت شدید و بالا بودن کراتین خون را علت مرگ این دانش آموزان بنا بر تشخیص پزشکان یادکرده و آورده است: «درد و عفونت دختر من از درد پا شروع شد تا اینکه ظهر فردای آن روز با دل درد و استفراغ و تب همراه شد و بعد از این علائم دخترم را به بیمارستان بردیم اما بعد از تزریق سرم به خانه برگشتیم و بعد از آن بخاطر اصرار دخترم دیگر بیمارستان مراجعه نداشتیم، تا اینکه شرایط جسمی ایشان حاد شد و مراجعه به بیمارستان امام رضا (ع) و سپس بیمارستان خرمی، کمکی به بهبود ایشان نکرد و دخترم به سبب عفونت شدید فوت کرد.پزشکان و متخصصان هیچ علامتی از مسمومیت را تشخیص ندادند و علاوه بر این دخترم از حدود سه هفته قبل به‌صورت حضوری در کلاس درس حاضر نشده بود.»

اولین بار که بحث مسمومیت در مدارس دخترانه مطرح شد نهم آذر امسال بود که یک هنرستان در قم با مسمومیت ۱۸ دانش آموز دختر مواجه شد و این دانش‌آموزان با حضور عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند و در روز هفتم اسفندماه نیز هفت دانش آموز دختر در بیمارستان بستری بودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید