07:31 , 1401/6/20
کد خبر: 000015217
بازدید: 1366
قیمت امروز دلار و میل به گرانی

روز گذشته (شنبه،19 شهریور) قیمت دلار در بازار ارز ایران بار دیگر افزایشی شد و به نظر می رسد امروز هم این روند ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، طی روزهای اخیر از سوی امریکا تحریم های جدیدی علیه برخی مسئولان ایرانی لحاظ شد که ظاهرا همین امر بر بازار ارز نیز اثرگذاشته و قیمت دلار را بار دیگر صعودی کرده است.

طی هفته های اخیر به دنبال بحث هایی که در خصوص احتمال رسیدن به توافقاتی میان ایران و امریکا مطرح بود نرخ ارز با کاهشی نسبی مواجه شد حال با انتشار برخی اخبار منفی از روند مذاکرات و اعمال برخی تحریم های جدید علیه ایران به نظر می رسد بار دیگر بازار ارز تحت الشعاع این موضوعات قرار گرفته است.

دلار در کانال 30 هزار تومان

دیروز و در اولین روز هفته نرخ دلار در بازار به بیش از 30 هزار تومان رسید و نرخ ارز در تاریخ 19 شهریور ماه به 30 هزار و 400 تومان رسید.

این در حالی است که در آخرین روز کاری هفته گذشته یعنی پنج شنبه، 17 شهریور نرخ هر دلار امریکا در بازار ارز 30 هزار و 160 تومان بود.

برخی رسانه ها طی روزهای گذشته حتی اینگونه عنوان کرده اند که در شرایط فعلی بازار حتی می تواند برای ورود به کانال 31 هزار تومان هم اقدام کند هرچند که در سمت مقابل این اظهارات برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این نکته تاکید دارند که این حد از افزایش قیمت طبیعی بوده و نوسانات قیمت جزئی از ذات بازار ارزی هستند. همچنین گفته شده مواردی مانند نزدیک شدن به ایام اربعین و در پیش بودن تعطیلات آخر شهریور نیز از دیگر مواردی هستند که می توانند در نرخ ارز تاثیرگذار باشند.

این در حالیست که نرخ رسمی ارز 28 هزار و 602 تومان و در بازار متشکل ارزی 28 هزار و 460 تومان تعیین شده است.

قیمت امروز دلار 

اگرچه اغلب قیمت ارز پس از ظهر اعلام می شود اما امروز(یکشنبه، 20 شهریور) بر اساس آنچه از سوی بانک مرکزی اعلام شده، نرخ ارز در صرافی ملی بدین صورت است که از میان 6 ارزی که قیمت آنها اعلام شده 16 ارز با افزایش، 19 ارز با کاهش و 11 ارز با ثبات نرخ مواجه شده اند.

طبق اعلام بانک مرکزی قیمت هر دلار امریکا در روز یکشنبه، 20 شهریور معادل 28 هزار و 623 تومان رسیده که این رقم در قیاس با روز گذشته حدود 40 تومان افزایش داشته است . قیمت هر یورو نیز 42 هزار و 449 تومان اعلام شده است.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید