16:03 , 1401/8/16
کد خبر: 000016420
بازدید: 1297
قانون درباره موتورسواری  زنان چه می گوید؟

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اخیرا به اظهار نظر درباره موتورسواری زنان پرداخته است.

به گزارش خبرنگار انتظامی ایونا، برنا به نقل از سرهنگ علیرضا شریفی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ نوشت: قانون درباره موتورسواری زنان سکوت کرده و ما هم در این خصوص سکوت می کنیم.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه از نظر پلیس تفاوتی میان انواع مختلف موتورسیکلت وجود ندارد، درباره موتورسواری زنان اظهار کرد: قانون در این خصوص سکوت کرده و ما هم در این مورد سکوت می کنیم. طبق قانون هر فردی که گواهینامه موتورسیکلت دارد می تواند رانندگی کند حال اینکه هیچ خانمی گواهینامه موتورسیکلت ندارد و بر اساس تبصره ماده 20 ، صدور گواهینامه موتورسیکلت برای مردان وظیفه ای است که بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است.

وی درباره صحبت هایی که مبنی بر تفاوت میان موتورهای برقی و بنزینی مطرح می شود، اظهار کرد: بر اساس قانون و نظر پلیس، موتور موتور است و تفاوتی ندارد برقی باشد یا بنزینی؛ به همین دلیل اینکه عده ای می گویند موتورسواری با موتورهای برقی شامل قانون نمی شود تصور اشتباهی است چراکه موتور برقی هم نوعی از موتورسیکلت است.

وی تاکید کرد: اینکه گاه گفته می شود که موتورهای برقی نیازی به گواهینامه ندارند نوعی حقه شیادان است. برخی برای فروش موتورسیکلت به روش های مختلف متوسل می شوند و چنین شایعاتی را مطرح می کنند. در برخی موارد فروشندگان این موتورسیکلت ها می گویند چون موتورهای برقی سرعت کمتری دارند نیازی به گواهینامه و کلاه ایمنی ندارند که طرح این موضوع هم اشتباه است. تصور کنید فردی با یک موتور برقی با یک پیرمرد تصادف کند و پای او بشکند. در چنین مواردی از نظر قانون هیچ تفاوتی بین نوع موتورسیکلت ها وجود نداشته و از نظر مواردی مانند دیه و جریمه هیچ تفاوتی وجود ندارد.

 


 

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید