12:06 , 1401/8/10
کد خبر: 000016328
بازدید: 1791
فاطمی امین همچنان وزیر صمت می ماند/ تفکیک وزارت صمت منتفی شد

نمایندگان مجلس پس از استیضاح امروز وزیر صمت بار دیگر به او اعتماد کردند.

به گزارش خبرنگار مجلس ایونا، در جلسه استیضاح این وزیر طبق قانون دو ساعت زمان در اختیار نمایندگان قرار می گرفت و وزیر مربوطه نیز دو ساعت فرصت داشت تا توضیحات و دفاعیات خود را  مطرح کند اما تصمیم گرفته شداین تایم کوتاهتر شود تا در جلسه صبح امروز نتیجه این استیضاح مشخص شود.

بر این اساس پس از ارائه صحبت های نمایندگان وزیر صمت نیز 50 دقیقه فرصت یافت تا به دفاع از عملکرد خود بپردازد.

وی در این جلسه تاکید کرد که نقطه ضعف ها را قبول داشته و می پذیرد اما دولت و مجلس باید با یکدیگر همراه باشند تا مشکلات کشور رفع شود.

فاطمی امین در عین حال گفت: باید توجه داشت که ما این وزارتخانه را در چه وضعیتی تحویل گرفتیم. در دولت قبلی طی مدت چهار سال پنج سرپرست و وزیر برای این وزارتخانه تعیین شد که این موضوع گویای آن است که چالش و دردسر در این وزارتخانه کم نیست.

در نهایت نیز نمایندگان پس از شنیدن صحبت های موافقان و مخالفان این استیضاح و توضیحات فاطمی امین باردیگر به وی اعتماد کردند و وی با 84 رای موافق، 182 رای مخالف، 6 رای ممتنع و دو رای باطله بار دیگر بر کرسی وزارت صمت تکیه زد.

قالیباف: تفکیک وزارت صمت منتفی است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نیز در این جلسه اعلام کرد: بر اساس برررسی های مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون و کارشناسان موضوع تفکیک وزارت صمت به نتیجه نرسید و این افراد برای انجام این کار به جمع بندی نرسیدند.

وی این توضیحات را پس از طرح سئوالی از سوی لطف‌الله سیاهکلی که از موافقان استیضاح وزیر صمت بود ارائه کرد.  

 

           

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید