08:58 , 1402/1/29
کد خبر: 000023370
بازدید: 1456
سفر ربع پهلوی به اسرائیل و واکنش مسئولان ایرانی

سفر رضا پهلوی به سرزمین های اشغالی واکنش خاصی از سوی مسئولان ایرانی نداشته و از نظر آنها فاقد اهمیت قلمداد شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، روز گذشته (دوشنبه، 28فروردین) رضا پهلوی وارد سرزمین اشغالی شد و از سوی وزیر اطلاعات این رژیم مورد استقبال قرار گرفت.

وی که به بهانه شرکت در مراسم هولوکاست در این کشور حضور یافته بود پس از این مراسم نیز دیداری با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و گیلا گملیل وزیر اطلاعات سرزمین اشغالی داشت.

رضا پهلوی در این سفر چنین مدعی شده که حامل پیام دوستی ملت ایران است و قصد دارد با کارشناسان اسرائیلی درباره سوء مدیریت حکومت ایران در حوزه منابع طبیعی صحبت کند.

وی همچنین بیانیه ای در توئیتر منتشر کرده است و در آن به صحبت درباره سفر خود و اهداف آن پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

جنجال بر سر سفر ربع پهلوی به اسرائیل

رابطه پهلوی ها با اسرائیل

اورشلیم‌پست گفته محمدرضا شاه پهلوی «برخلاف میراث پدرش» همیشه متحد اسرائیل بود و در جریان جنگ «یوم کیپور» به فروش نفت به اسرائیل ادامه داد. رضا پهلوی هم آشکارا از پیمان آبراهام حمایت کرده و موافق عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل است. او سال ۲۰۲۱ علیه بازگشت به توافق هسته‌ای برجام توسط دولت بایدن هم سخنرانی کرده است.

واکنش کنعانی به سفر رضا پهلوی

مقامات ایران تاکنون هیچ واکنش خاصی به این سفر نشان نداده‌اند و آن را بی‌ارزش خوانده‌اند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره سفر رضا پهلوی به سرزمین‌های اشغالی گفته «نه شخصی که شما از آن نام بردید و نه سفرش و نه جایی که سفر می‌کند، هیچ کدام ارزشی ندارند که من بخواهم در ارتباط با آن‌ها اعلام موضع کنم.»

عکس یادگاری رضا پهلوی با نتانیاهو و همسرش

وی در حاشیه این سفر عکسی یادگاری نیز با نتانیاهو و همسرش انداخته است.

واکنش مهاجرانی یه سفر ربع پهلوی

عطاالله مهاجرانی وزیر دولت اصلاحات نیز از اولین افرادی بود که در پستی توئیتری نسبت به این سفر واکنش نشان داده و خطاب به وی نوشت: «و اما! پدر گاگول شما هم در راه اسرائیل بود. اسحاق رابین و شیمون پرز در سفر محرمانه به ایران، با بابای خجسته شما قرارداد فروش کلاهک اتمی امضاء کردند و ١/٢ میلیارد دلار نفت گرفتند خوردند و بابات را سر کار گذاشتند. حالا تو در شرایطی که دولت نتانیاهو بحران‌زده است و جهان دگر شده است و جهان اسلام با فلسطینی‌ها متعاطف است و روابط منطقه‌ای ایران با عربستان و دیگر کشور‌ها بازسازی شده است و … در بدترین زمان ممکن در راه اسرائیل هستی!»

مهاجرانی همچنین در این توئیت آورده است: «یک آدم عاقل نبود که بگوید: شازده الان وقت سفر نیست، یا محرمانه برو! خاطرات علم رو بخوان! سر بابات کلاه گذاشتند و خندیدند! بابات فهمید! بلاهت دیگر شازده، انتخاب زمان سفر بعد از حضور فراگیر ملت ایران و ملت‌های مسلمان منطقه در روز قدس است. ملت ایران در روز قدس پیام خود را فرستاده‌اند، شازده حامل پیام چه کسانی است. می‌بایست به نصیحت استیون ساخر در برنامه هارد تاک BBC World گوش می‌کرد و با سیاست برای همیشه خداحافظی!»

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید