17:26 , 1401/8/1
کد خبر: 000016136
بازدید: 1393
دل درد نوزادان چگونه برطرف می شود؟

دردهای شکمی یکی از شایع ترین دلایل گریه نوزادان از بدو تولد تا یک سالگی است. در اینجا به این سوال که "دل درد نوزادان چگونه برطرف می شود" پاسخ داده شده است...

چه چیزی برای دل درد نوزادان مفید است؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، آیا فکر می کنید کودک شما بی دلیل گریه می کند یا بی قرار است؟ این می تواند ناشی از دل درد باشد. دل درد شایع ترین درد در کودکان تا یک سالگی به خصوص در دوران نوزادی است. بنابراین، درد شکم در نوزادان چگونه است و چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟ در این مطلب می توانید در مورد دل درد در نوزادان بخوانید…

علائم دل درد در نوزادان

نوزادی که از دل درد رنج می‌برد، گریه می‌کند، پاهایش را به سمت شکمش می‌کشد، نمی‌تواند بخوابد، در معده‌اش تورم دارد و ممکن است گاهی استفراغ کند. علل درد شکم ممکن است بسته به سن متفاوت باشد. در حالی که کولیک نوزادی شایع ترین علت در ماه های اول است، دل درد بعد از 4 ماه ممکن است به دلایلی مانند گاستروانتریت یا عفونت ادراری باشد. پس با نوزادی که دل درد دارد چه کنیم؟

دل درد نوزادان چگونه برطرف می شود؟

درد شکم در نوزادان چگونه برطرف می شود؟

کولیک نوزادی

کولیک نوزادی با زور زدن، گریه کردن، کشیدن پاها به سمت معده، بی میلی به مکیدن و غیره مشخص می شود که تقریباً 2-3 ساعت در ساعات معینی از روز (بیشتر در عصر و تا صبح) در دوره بین 20 روز تا 3 ماه و نیم رخ می دهد. در این نوع کولیک، نوزادان بین حملات آرام هستند، می خوابند و پس از پایان حمله آرام می شوند.

چه کاری می توان کرد؟

به طور کلی می توان کودک را در بین حملات آرام کرد، محیطی آرام فراهم کرد، شیردهی و سپس گاز را خارج کرد. می توانید شکم را ماساژ دهید و آن را گرم نگه دارید، در هنگام حمله می توانید روش هایی مانند آرام کردن با موسیقی را در یک نوسان خاص امتحان کنید. داروهای گیاهی یا گاز طبی، پروبیوتیک ها، رازیانه و چای گیاهی مخلوط (بیش از 30 میلی لیتر) را می توان در حملات تجویز کرد.

آلرژی غذایی

از آنجایی که ممکن است در دوره نوزادی شروع شود، علت دردهای طولانی مدت گاز یا دردهای شدید ممکن است آلرژی غذایی باشد. در آلرژی، مخاط یا خون در مدفوع، مدفوع سبز رنگ، بثورات مکرر، افزایش استفراغ، واکنش آلرژیک نوزاد به غذاهای خورده شده توسط مادر و حملات کولیک دیده می شود.

چه کاری می توان کرد؟

در آزمایشات، علائم نوزاد با قطع کردن غذا که ممکن است باعث آلرژی شود یا با غذاهای خاص، پسرفت می کند.

رفلاکس

رفلاکس همچنین باعث بی قراری و گریه می شود. استفراغ بسیار زیاد، بیدار شدن با گریه، سکسکه بیش از 3-4 بار در روز، باعث شک به رفلاکس می شود.

چه کاری می توان کرد؟

در صورت عدم رفع مشکل با وضعیت صحیح، بالا بردن سر تخت و شیردهی عمودی، درمان رفلاکس توسط پزشک ترتیب داده می شود.

گاستروانتریت حاد

گاستروانتریت حاد؛ این بیماری با تب، استفراغ یا اجابت مزاج با تعداد، قوام و رنگ متفاوت از علائم معمول اسهال رخ می دهد. علت ممکن است ویروس، باکتری یا انگل باشد.

چه کاری می توان کرد؟

اسهال بیش از حد (8-10 یا بیشتر در روز) و استفراغ نیاز به مکمل مایع، پروبیوتیک ها و درمان دارویی برای عامل دارد.

عفونت مجاری ادراری

علائمی مانند تب یا استفراغ، گریه کردن، کشیدن پاها به سمت معده و کاهش وزن می‌توانند حتی به تنهایی از علائم عفونت ادراری باشند. تشخیص با آزمایش کامل ادرار، کشت ادرار و سونوگرافی سیستم ادرار انجام می شود.

چه کاری می توان کرد؟

درمان آنتی بیوتیکی لازم با توجه به تشخیص و علت توسط پزشک انجام می شود.

یبوست

اجابت مزاج سخت، کم، دردناک و یا تاخیر در اجابت مزاج دیده می شود. مشکلات تغذیه کودک می تواند باعث شود که او مایعات کافی دریافت نکند.

چه کاری می توان کرد؟

تنظیم تغذیه، پروبیوتیک ها، در صورت لزوم، پزشک آن را با درمان دارویی حل می کند.

انواژیناسیون (انسداد روده)

درهم تنیدگی روده، انسداد روده است. با شروع ناگهانی درد شکم، استفراغ، ناتوانی در دفع گاز یا نفخ غیر مکرر، تورم در شکم، وخامت حال عمومی، گریه و درد شکم مشخص می شود. تشخیص با معاینه انجام می شود.

چه کاری می توان کرد؟

انواژیناسیون با تنقیه یا در صورت عدم بهبود با جراحی درمان می شود.

چه زمانی برای دل درد به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر همراه با تب باشد و بیش از 5-4 ساعت طول بکشد، اگر نوزاد دائما گریه کند، اگر استفراغ 3-4 بار یا بیشتر رخ دهد، اگر با مسکن برطرف نشود، اگر تغییر رنگ در مدفوع ایجاد شود. خونریزی، مخاط، تورم و تنش در شکم، باید حتما به پزشک مراجعه شود.

*توجه* اطلاعات موجود در این مطلب برای راهنمایی افراد به تشخیص و درمان نیست. تمام مراحل تشخیص و درمان را بدون مشورت با پزشک خود اعمال نکنید.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار