10:48 , 1401/5/26
کد خبر: 000014853
بازدید: 2111
توهین یک روحانی به علی کریمی و ماجرای استوری آن+فیلم

توهین شدید یک روحانی به علی کریمی در روزهای اخیر حاشیه ساز شده و واکنش های متعددی به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایونا، علی کریمی را می توان از آن دسته فوتبالیست هایی دانست که طی سالهای اخیر اظهارات صریح او حاشیه های متعددی به همراه داشته است. 

با این وجود وی نزد فوتبال دوستان  و مردم طرفداران بسیار دارد.

استوری اینستاگرامی علی کریمی

 وی روز تاسوعای امسال یک استوری با موضوع نذری دادن منتشر کرد که این مطلب حاشیه های متعددی برای او ایجاد کرد. 

علی کریمی که از او با عنوان جادوگر فوتبال یاد می کنند در استوری خود اینگونه نوشته بود که: «میلیارد ها تومان خرج میکنیم نذری بدهیم …و در پایان آرزوی شفای بیماری را داریم که برای نداشتن پول درمان می‌میرد …» 

توهین شدید یک آخوند به علی کریمی

 انتشار این استوری اما با واکنش تند و شدید اللحن یک روحانی به نام حامد رضا معاونیان مواجه شد. 

این روحانی در پاسخ به استوری کریمی در یکی از سخنرانی های خود به توهین به وی و طرح انتقاداتی از وضعیت فوتبال پرداخته و در صحبت های خود می گوید: « دیدم یک بی شرفی در صحبت های خود گفته میلیاردها پول هزینه می کنید برای نذری و همه تان جمع می شوید یک مریض را می گویید خدا شفا دهد. خب این پول را بدهید او را درمان کنید. تمام شیعه در تمام دنیا برای شفای مریضانشان اقامه عزا می کنند که تو نادان احمق می گویی میلیاردها خرج می کنید آن را بدهید یک نفر را درمان کنید؟» 

وی ادامه می دهد: «بعد زمانی که به فوتبال شما چهار تا الدنگ سلبریتی می رسد اگر میلیاردها پول از بیت المال هدر برود اینها را یادت نیامد که اگر خرج بیماران و مریض ها بشود چقدر درمان می شوند؟ خود بی شرفت چقدر پول گرفتی؟ مربی هایت چقدر گرفته اند؟ چند میلیارد چند میلیارد می گیرید در مافیای فوتبال؟ کثافتی درمافیای فوتبال برپا شده که در فوتبال هست خودتان هم می گویید و همه خلق هم می گویند بعد تو آمدی میگویی که نذری ندهند پول نذری را بدهند که مریضها درمان شوند؟ تو دلت برای فقرا می سوزد؟ بیا رو کن چه کار کرده ای برای فقرا؟ برای درمان فقرا چه کار کرده ای؟»

 این روحانی صحبت های خود را اینگونه ادامه می دهد که: «ما میلیاردها پول را نذری نمی دهیم برای شفای مریضان که بگوئیم مریض شفا پیدا کرد یا نکرد سر من و مریضم به نیزه وقتی سری به نیزه بلند است. کدام امام حسینی کدام هیاتی نذری داده تا مریضش خوب شود> میدهند برای عزای امام حسین. نذری می دهند اقامه عزا می کنند. خرج می کنند مودتا لالرسول و لالبتول. خرج می کنند کنارش هم می گویند مریض داریم آقایی می خواهی شفا بده میخواهی شفا نده. اگر هیچ مریض ما را ابی عبدالله شفا ندهد همین بساط هست...» 

حامدرضا معاونیان کیست؟

 این روحانی که متولد 1355 در تربت حیدریه است، از جمله سخنرانان مذهبی است که موسس و مدیر شبکه جهانی ثامن نیز بوده و مدیریت مرکز تخصصی بنیاد فرهنگی جعفری قم را نیز دارد. 

پیج اینستاگرام معاونیان

 این روحانی در فضای مجازی و به طور خاص در اینستاگرام نیز فعالیت داشته و یکی از پیج هایی که با نام او فعالیت دارد 70.1k فالور یا دنبال کننده دارد. 

در آخرین پستی که روی این صفحه منتشر شده بخش هایی از یک مصاحبه علی دایی را می بینیم که از تاثیرات حضرت زهرا و خاندان عصمت و طهارت بر زندگی اش می گوید. 

این پیج فیلمی از صحبت های معاونیان و انتقادات او به علی کریمی منتشر نکرده است.

 البته در اینستاگرام صفحه دیگری نیز منتسب به این روحانی است که 3666 دنبال کننده داشته و فیلم صحبت های معاونیان درباره علی کریمی روی این پیج قرار گرفته است. 

جمع آوری بیلبوردهای علی کریمی از سوی شهرداری 

به دنبال این اتفاق شهرداری تهران نیز بیلبوردهای علی کریمی را از سطح شهر جمع آوری کرد و در رسانه ها اینگونه عنوان شد که این اتفاق به دلیل اهانت علی کریمی به شعائر حسینی، رخ داده است. اما این اقدام شهرداری نیز با حاشیه هایی مواجه شد و افرادی چون محمد جواد آذری جهرمی(وزیر ارتباطات دولت دوازدهم) و رسول خادم (کشتی گیر پیشکسوت و قهرمان سابق المپیک) واکنش نشان دادند. 

واکنش آذری جهرمی در حمایت از علی کریمی

 آذری جهرمی در این باره با انتشار در فضای مجازی نوشت: «ما چقدر پیشرفت کردیم که از ممنوع‌ التصویری رؤسای جمهور رسیدیم به ممنوع التصویری مجری و فوتبالیست. عزیزان، با جمع کردن این بیلبوردها نه از دارایی علی کریمی کم میشه و نه جواب آن مطلب اشتباه داده میشه. فقط کلونی از مردم بر اثر هیجاناتی که ما بهشون تزریق می‌کنیم جمع‌تر میشند. این‌همه مردم رو به سمت مقابله‌گری سوق ندیم. علی کریمی را همه‌ی ما میشناسیم. یک فوتبالیست درجه یک آسیا هست که زحمت کشیده و به یک جایی رسیده با پاهای خودش. چیزی توی دلش نیست. مطلبی رو دیده، ناراحت شده، منتشر کرده. این رو رد نمی‌کنم که چون حرف ایشون شنیده میشه نباید در مقابل مطلبی که به نادرست گفته میشه سکوت کرد. ولی چنگ هم‌ نباید انداخت روی صورت.» 

پست رسول خادم در حمایت از علی کریمی

 رسول خادم نیز در این باره یک پست اینستاگرامی منتشر کرده و نمونه ای از کارهای خیر علی کریمی را رسانه ای کرده است. 

او در این پست نوشته است: «در دوران اوج‌ گیری کرونا که دانش اموزان مدرسه نمیرفتند و مجبور به استفاده از “سامانه شاد” شدند، بسیاری از دانش آموزان روستانشین و مناطق حاشیه نشین شهرها ، بدلیل محرومیت مالی ، امکان تهیه گوشی تلفن و یا تبلت را برای استفاده از سامانه شاد نداشتند. وقتی در روستاها و حاشیه شهرها به سراغ این قشر از دانش آموزان میرفتی، یاس و سرخوردگی عجیبی بر شرایط روانی این کودکان و نوجوانان دانش آموز که بدلیل تنگنای مالی امکان خرید گوشی و تبلت را نداشتند، حاکم بود. یکی از مردانی که قدم پیش گذاشت و مبلغی حدود دو میلیارد تومان را برای خرید تبلت اختصاص داد، قهرمان ملی فوتبال ایران علی کریمی عزیز بود. در حالیکه خیلی از سازمانهای مسئول این مشکل جدی دانش آموزان را حتی جزئی از اولویتهای برنامه ای شان قرار نداده بودند …، بگذریم. در میانِ ما مردم‌، قهرمانان ملی که در رشته های ورزشی مختلف نسبت به دردهای مردمشان در حد توانشان احساس مسئولیت میکنند ، فراموش نخواهند شد. برخی بداخلاقی ها ، بدکلامی ها و تلاش برای تخریبها چه کوشش بیهوده ای است …»

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید