14:17 , 1402/2/9
کد خبر: 000023919
بازدید: 1295

انسیه خزعلی خبر داد

تصمیم جدید دولت برای سن بازنشستگی

انسیه خزعلی از تصمیمات جدید دولت در زمینه سن بازنشستگی خبر داده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور در این باره اظهار کرد: به دنبال این هستیم که در نظام های شغلی سن بازنشستگی را به شکلی منعطف و شناور داشته باشیم.

انسیه خزعلی با اشاره به توجه جدی دولت به طرح جوانی جمعیت و نیاز آن به پشتوانه و امکانات ویژه گفت: یکی از اهداف دولت سیزدهم عدالت و به طور خاص عدالت جنسی درباره زنان است که در این خصوص دولت گام اول را برای ارتقاء ساختار بانوان برداشته است و مصوباتی در راستای توانمندسازی زنان و حمایت ویژه از آنها داشته ایم.

وی با بیان اینکه دولت نظام‌نامه شغلی را به جدیت در دستور کار دارد؛ گفت: به طور ویژه مشاغل برای زنان دیده می‌شود و امتیازات خاصی که باید با توجه به مسئولیت‌های چندبعدی زنان در نظر گرفته شود، به صورت عملیاتی و به صورت آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ویژه ادارات ابلاغ می‌شود. امیدواریم این برنامه به زودی به ثمر برسد.

بیشتر بخوانید:

زیر گرفتن و چاقوکشی به سمت دو روحانی در قم

خزعلی ارزشیابی که در گذشته نسبت به دوران بارداری و شیردهی زنان باردار صورت گرفته بود را پائین ترین ارزشیابی از نظر میزان مرخصی دانسته است. در این زمینه نیز پیگیری هایی صورت گرفته و ماده‌ای در حال تصویب است که بالاترین ارزشیابی را خانم‌هایی بگیرند که در دوره بارداری و شیردهی هستند که این نشان‌دهنده نقش پررنگ خانم‌ها در حمایت از نسل و تربیت آن است و برای آن ارزش قائل هستیم.

معاون زنان رئیس جمهور در ادامه از بحث سن بازنشستگی به عنوان یکی از مواردی که همواره از زنان شاغل خواسته می شود توضیح داد: برخی زنان مایل هستند هرچه زودتر بازنشسته شوند و برخی دیگر نیز مایل هستند سنوات خدمت طولانی تری داشته باشند. ما نیز در نظام های شغلی خود به دنبال آن هستیم که برای سن بازنشستگی انعطاف در نظر گرفته شود و هر کدام از خانم‌ها با توجه به شرایطی که دارندآن را داشته باشند، همان گونه که سن کار می‌تواند شناور باشد. این موارد برای کشور استراتژیک و بسیار مهم است و مغفول مانده است.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید