10:21 , 1401/7/6
کد خبر: 000015528
بازدید: 1371
این میوه‌ها آلرژی زا هستند/ تشخیص + درمان

میوه ها و سبزیجات بخشی از یک رژیم غذایی سالم هستند. مصرف آن برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و اختلالات متابولیک توصیه می شود.گاهی اوقات مصرف میوه ها و سبزیجات مختلف می تواند باعث ایجاد حساسیت شود.

آلرژی به میوه چگونه تشخیص داده می شود و آیا درمان وجود دارد؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، میوه ها و سبزیجات جزء جدانشدنی یک سبک تغذیه ای سالم هستند اما مصرف برخی از این مواد غذایی گفته شده منجر به بروز حساسیت می شود. علاوه بر علائم خفیف حساسیت به میوه ها مانند تورم لب، خارش در دهان، خارش گلو پس از مصرف میوه، گاهی اوقات واکنش های آلرژیک جدی کشنده نیز دیده می شود.

همه ما میوه مصرف می کنیم. علاوه بر مصرف میوه خام، می توانیم میوه ها را بعد از پاستوریزه شدن به صورت کیک، دسر، مربا و ژله، به عنوان مواد غذایی و به عنوان آب میوه مصرف کنیم. همچنین در عصاره‌های میوه «آرایش‌های بیولوژیکی» استفاده می‌شود و ممکن است خطر غیرمنتظره‌ای را در بیماران حساس ایجاد کند.

آیا آلرژی به میوه یک آلرژی رایج است؟

اگرچه میزان بروز آلرژی به میوه با توجه به منطقه سکونت متفاوت است، اما گزارش شده است که از هر صد نفر در پنج نفر آلرژی به میوه مشاهده می شود. بسیاری از ما به علائم حساسیت میوه اهمیت نمی دهیم، اما گاهی اوقات واکنش های جدی ممکن است رخ دهد.

این میوه‌ها آلرژی زا هستند/ احتیاط کنید!

کدام میوه ها بیشتر باعث آلرژی می شوند؟

رایج ترین میوه آلرژی زا هلو است. ثانیاً سیب و سپس کیوی باعث ایجاد حساسیت می شود. با این حال، هر میوه ای می تواند باعث آلرژی شود. اجزای موجود در میوه ها گاهی اوقات می توانند با ایجاد واکنش های متقاطع در میوه های دیگر باعث ایجاد حساسیت شوند.

آیا میوه ضد حساسیت وجود دارد؟

متأسفانه تاکنون هیچ میوه ضد حساسیتی در دسترس نبوده به همین دلیل اگر مصرف غذاهای حساسیت زا باعث بروز علائم آلرژیک شود، مصرف نکردن آنها بسیار مهم خواهد بود.

کدام میوه ها واکنش‌های آلرژیک جدی‌تری ایجاد می‌کنند؟

سیب، هلو، زردآلو، گیلاس، آلو، گلابی، تمشک قرمز، توت فرنگی، توت، انگور، پرتقال، گلابی، کیوی و موز می توانند باعث واکنش های آلرژیک جدی شوند. البته می توان برخی از میوه های حساسیت زا را برای کاهش اثر حساسیت آن پخت اما این روش برای تمامی میوه ها موثر نبوده و می تواند نتیجه عکس نیز داشته باشد.

چه عواملی خطر آلرژی به میوه ها را افزایش می دهد؟

آلرژی به میوه اغلب در افرادی که به گرده غان و گرده علف آلرژی دارند شایع تر است. آلرژی سیب اغلب در کسانی که به گرده آلرژی دارند رخ می دهد. اگر آلرژی میوه پس از فرآوری و قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد ایجاد شده باشد، خطر ابتلا به آلرژی های جدی بیشتر است. در آزمایش‌های آلرژی، کسانی که حساسیت بالایی به گرده دارند، آن‌هایی که آلرژی‌های چندگانه به گرده دارند، کسانی که علائم آلرژی به گرده بیشتری دارند و کسانی که در مناطقی با آلرژی بالای گرده چمن زندگی می‌کنند بیشتر احتمال دارد به میوه‌ها حساسیت داشته باشند.

آلرژی چگونه تشخیص داده می شود؟

در صورت مشکوک بودن آلرژی به میوه، علائم بالینی بررسی می شود. اگر علائم بالینی برای آلرژی میوه مناسب باشد انجام تست آلرژی مفید خواهد بود. آزمایش خراش پوست یا آزمایش خون می تواند به عنوان تست آلرژی انجام شود.

این میوه‌ها آلرژی زا هستند/ احتیاط کنید!

درمان آلرژی چگونه انجام می شود؟

شدت آلرژی به میوه در درمان مهم است. مصرف نکردن میوه آلرژیک در افرادی که حساسیت شدید به میوه دارند بسیار مهم است

دارو برای علائم آلرژی

در کسانی که با مصرف میوه دچار خارش و قرمزی در بدن هستند می توان از داروهای آنتی هیستامین برای اصلاح این علائم استفاده کرد. برای کاهش خطر علائم آلرژی جدی باید به پزشک مراجعه کرد.

توجه این مطلب برای افزایش اطلاعات فردی گرداوری شده و جنبه درمانی ندارد.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار