12:30 , 1401/9/6
کد خبر: 000016796
بازدید: 1315
یک استاد حوزه: مگر ما در کشور حجاب اجباری داریم؟/ قانون پوشش در همه دنیا هست

یک استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه در کشور حجاب اجباری نداریم گفت: حجاب طبق تعاریف شرع تعریف شرایط خاص خود را دارد.


به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ایونا، حجت‌الاسلام راجی، استاد حوزه و دانشگاه با حضور در یک برنامه تلویزیونی به صحبت درباره حجاب پرداخت و درباره نقدهایی که گاه به حجاب اجباری صورت می گیرد، اظهار کرد: جمله دقیق این افراد این است که حجاب اجباری نمی خواهیم. سئوال من این است که مگر ما در کشور حجاب اجباری داریم؟ حجاب از نظر فقهی تعریف دارد، یعنی اگر خانمی ذره ای از موهایش معلوم باشد یا ذره ای از دست او مشخص باشد طبق شرع حجاب اسلامی ندارد.
وی گفت: آنچه ما با آن مواجهیم پوشش اجباری است نه حجاب اجباری.
این استاد حوزه و دانشگاه همچنین اظهار کرد: پوشش اجباری در تمام کشورهای دنیا موجود است و هیچ کشوری را پیدا نمی کنید که هر فردی هرجور خواست راه برود.
راجی ادامه داد: همین خانمی که خود را برهنه کرد و در خیابان ها صحبت کرد همین که از پله ها پائین آمد او را دستگیر کردند و گفتند شما نمی توانستید با این پوشش باشید. همین امسال اردیبهشت ماه در کانادا دختران یک مدرسه اعتراض به نوع پوشش داشتند که پلیس آنها را دستگیر کرد.
وی افزود: در بسیاری دانشگاه های دنیا خانم ها نمی توانند با هر پوششی وارد شوند. کفش پاشنه بلند در عموم دانشگاه ها ممنوع است یا مثلا دامن بالای زانو ممنوع است.
این استاد دانشگاه همچنین گفت: قانون پوشش در همه دنیا هست همین الان جمهوری اسلامی بگوید روسری را بردارید اما بالاخره پیراهن که هست. حتی اگر بگوید اندازه این کاغذ هم شده باید پوشش داشت ممکن است فردی بگوید من نمی خواهم اینقدر پوشش داشته باشم  پس در پوشش بحث اجبار هست.
وی در پایان گفت: پوشش اجباری در همه دنیا هست و تنها حدود آن فرق دارد و اینجا هم جمهوری اسلامی است.

         

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید