17:28 , 1401/9/16
کد خبر: 000017028
بازدید: 1325

صحبت ها و حواشی حضور رئیسی در دانشگاه تهران؛

یادم هست درباره اینترنت چه گفتم/ وزیر سوریه می گفت دقیقا همین نسخه ایران را اول در دمشق اجرا کردند

ابراهیم رئیسی گفت: چند روز پیش وزیر خارجه سوریه میهمان ما بود و می گفت دقیقا نسخه ای که در ایران اجرا می شود را اول در دمشق اجرا کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، ابراهیم رئیسی صبح امروز(چهارشنبه، 16 آذر) به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه تهران حضور یافت تا ضمن تبریک این روز، پاسخگوی مطالبات دانشجویان باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه روز دانشجو نماد دشمن شناسی ، دشمن ستیزی، بصیرت و احساس مسئولیت از سوی دانشجویان عزیز است گفت: دانشگاه اتاق فکر و مرکز مشاوره است؛ من به ارتباط دانشگاه و دولت باور دارم و دانشجویان باید برای حل مسائل دولت را یاری دهند.

توصیه کردند به دانشگاه نیایم

وی گفت: پیش از حضور در این مراسم برخی توصیه کردند در این مراسم شرکت نکنم اما در پاسخ گفتم آنهایی که به دنبال تعطیلی علم هستند به دانشگاه نمی‌روند. بنای دولت سیزدهم از ابتدا تقویت علم و علم‌افزایی در دانشگاه‌ها بوده و پس از بهبود شرایط کرونایی نیز اولین اولویت ما از سرگیری فعالیت دانشگاه‌ها بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز دانشگاه ما به دشمن ضربه زده، اظهار کرد: به همین دلیل است که می خواهند در این فضا آشوب ایجاد کنند و کلاس‌ها را تعطیل کنند البته اساتید و دانشجویان فرهیخته این را ندادند.

مشکل معترضان اقتصادی نیست

وی با تاکید بر تفاوت میان اغتشاش و اعتراض تصریح کرد: قطعاً ایران قوی مطلوب آمریکایی‌ها نیست و آنها مانند افغانستان، سوریه، لیبی و دیگر کشورهای مورد تجاوز قرار گرفته به دنبال ایران ویران شده هستند، اما ایران متفاوت بوده و زنان و مردانی با عزت و باغیرت دارد که هرگز اجازه نمی دهند چنین توطئه‌هایی رخ دهد.

وی با اشاره به شهادت برخی دانشجویان و مدافعان امنیت در وقایع اخیر،تاکید کرد: معترضان مسئله‌شان مشکلات اقتصادی نیست. مردم و جامعه دانشجویی ما تفاوت اعتراض و اغتشاش را می‌دانند و به همین دلیل آنها را ناکام گذاشتند.

دیدید چه بلایی سر بیچاره ای که یک شکلات به ما تعارف کرد آوردند

رئیسی در ادامه به سفر اخیرش به کردستان و حضورش در بازار سنندج اشاره کرد و با بیان مشکلاتی که اغتشاشگران برای برخی از بازاریان از ایجاد کرده بودند، تصریح کرد: چرا به دروغ می‌گویید به دنبال زندگی و آزادی هستید؟ همه دیدید با بنده خدایی که یک شکلات به ما تعارف کرد چه کار کردند،حال چه کسی دیکتاتور است؟ امروز مستبدترین و دیکتاتورترین حکومت دنیا آنهایی هستند که بر ایالات متحده آمریکا حکومت دارند. لعن و نفرین بر آنها که داعش را پایه‌گذاری کرده و جنایاتی مانند شاهچراغ را رقم زدند.

رئیسی در ادامه صحبت های خود با اشاره به عدم توقف پیشرفت کشور افزود: آمریکایی ها فکر می کردند کشور متوقف می شود؛ برای ارتباط با همسایگان می گفتند تا عضو fatf نشوید اجازه تجارت به شما نخواهیم داد اما در این مدت همه دیدید که ارتباط ما با کشورهای منطقه و زیر ساخت های تجاری منطقه مانند شانگهای و اوراسیا فعال شد .

وی ادامه داد: فروش نفت ما هم دارد به میزان قبل از تحریم می رسد و صدها واحد تولیدی احیا شده است . ضمن اینکه رشد اقتصادی 0.4 درصد بود اما در اوایل امسال به 5 درصد رسید؛ آنها می خواستند به انحای مختلف مانند مطالبات اقشار و ... ما را متوقف کنند اما به لطف خدا متوقف نشدیم.

وزیر ما مریض نبود، مریض شد

رئیس جمهور گفت: مدیرانی که به دنبال بکارگیری آنها هستیم اولین شرط ما توانمندی آنها برای انجام ماموریت است. نکته ای که مطرح کردند درباره انتصاب وزیر مریض؛ این وزیر مریض نبود مریض شد! چکار کنیم؟ ایشان در این مدت اگر عملکرد ش را به شما گزارش دهد در حوزه های مختلف هوایی ریلی مسکن و شهرسازی اقدامات بسیار خوبی داشته است در هر صورت به مریضی سختی مبتلا شد که زمینگیر شد.

درباره اینترنت خودم یادم هست چه گفتم

رئیس جمهور در بخشی دیگر از صحبت های خود به قطع نشدن گاز و برق پرداخت و ادامه داد: در تابستان امسال دیدیم که خاموشی نداشتیم ما که نیروگاه نساختیم بلکه با مدیریت توانستیم بدون خاموشی از تابستان عبور کنیم در حالی که سالها ی گذشته همه خاموشی ها در تابستان را به خاطر دارند.

رئیسی درباره اینترنت و اختلالات آن گفت: من در انتخابات حرفی زدم که گاهی هم بعضی ها می خواهند آن را یادآوری کنند! من خودم یادم هست هر آنچه را که گفتیم به خاطر داریم.

سخن ما این است که اگر دشمن آمد در فضا و بستری دشمنی کرد و خواست کشور را بهم بریزد شما می گویید به او اجازه بدهیم؟

محدودیت های ایجاد شده به دلیل اخلال دشمن و ایجاد ناامنی است که در آن ایجاد کرد؛ محدود سازی شده و حتما بدانید با شرایط امن وضعیت متفاوت خواهد بود . به وزیر مسئول مربوطه گفتم برای کسب و کارها کاری کنید تا بستر های داخلی فعالیت کنند تا بتوانیم فضا را امن کنیم .


رئیس جمهور پیش از حضور در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران با حضور بر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه نسبت به مقام والای شهدای گمنام ادای احترام کرد.

چندین دانشجو به نمایندگی از دیگر دانشجویان در تشکل های مختلف پشت تریبون سوالات قرار گرفتند و سوالات را مطرح کردند که در ادامه به صحبت های دانشجویان در حضور رئیس جمهور می پردازیم:

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی: آشوب های سه ماه گذشته حاصل فعالیت های دشمن است . ساز و کاری برای اعتراض اقشار مختلف فراهم کنید.

نماینده بسیج دانشجویی: جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. دولت صدای معترضین را که صف خودرا از اغتشاشگران جدا کرده اند بشنود.

نماینده کانون های فرهنگی از دانشگاه تهران : ما در ایران می مانیم و ایران را می سازیم . ما پای کار شما هستیم برای ساختن آینده ای بهتر.

در این میان رئیس جمهور در پاسخ به اعتراض یک دانشجو : ان شالله حرف های شما را می شنوم .

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید