16:48 , 1401/9/1
کد خبر: 000016710
بازدید: 1275
گوشی موبایل ارزان شد

گزارش های میدانی از بازار تلفن همراه گویای آن است که طی ماه های اخیر به دنبال کاهش تقاضا قیمت گوشی های تلفن همراه کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، دو ماه از بازگشایی مدارس پس از دوران شیوع کرونا می گذرد و همین موضوع ظاهرا باعث شده بخش قابل توجهی از تقاضایی که پیش ازاین در این بازار وجود داشت از بین برود. از سوی دیگر طی ماه های گذشته و به دنبال بالا رفتن سرسام آور قیمت گوشی های تلفن همراه، توان خرید مردم به مراتب کاهش یافته و مجموع این شرایط دست به دست هم داده تا خریداران این بازار هر یک به دلیلی عطای خرید گوشی موبایل را به لقای آن ببخشند.

این در حالی است که انتظار می رفت نیمه دوم امسال وضعیت این بازار رونق بگیرد.

میثم غنی زاده یکی از فروشندگان موبایل است که در این باره معتقد است: قیمت سرسام آور گوشی های تلفن همراه و پائین آمدن توان خرید مردم موجب شده این بازار طی ماه های اخیر با رکود مواجه شود. البته حضوری شدن مدارس و دانشگاه ها نیز تاثیر زیادی در این شرایط داشته است.

وی گفت: حوادث اخیر و شرایط پیش آمده نیز در تمامی بازارها نقش دارد و بازار موبایل هم از این قاعده مستثنی نیست و در این مدت ناآرامی ها موجب شد ساعت کاری بسیاری از کسبه با کاهش مواجه شود تا امنیت سرمایه آنها محفوظ بماند.

نکته قابل توجه اینکه طی هفته های گذشته و به دنبال افزایش نرخ ارز انتظار می رفت قیمت گوشی های تلفن همراه نیز با افزایش مواجه شود اما ظاهرا رکود در این بخش به قدری شدت گرفته که با وجود افزایش 10 درصدی نرخ ارز از مهر ماه تاکنون، قیمت گوشی کاهشی شده و قیمت ها حدود 5 تا 10 درصد در این بازار پائین آمده است.

این وضعیت تاجایی پیش رفته که حتی گوشی های پرچمدار برندهایی مانند سامسونگ یا شیائومی حدود دو تا سه میلیون تومان کاهش قیمت داشته اند.

البته در مورد آیفون با توجه به رجیستر نشدن آیفون 14 فعلا قیمت آیفون 13 کاهش چندانی نداشته ولی حتی در همین زمینه هم قیمت آیفون 13 پرومکس 256 از 58 میلیون تومان به حدود 56 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.

           

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید