16:27 , 1402/3/1
کد خبر: 000025183
بازدید: 1206
گلایه بانوی مربی ایرانی از فدراسیون فوتبال عراق

شهناز یاری از رفتار غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی فدراسیون فوتبال عراق ناراحت شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایونا، شهناز یاری سال گذشته هدایت تیم ملی عراق را بر عهده گرفت و پس از مدت کوتاهی با این تیم در مسابقات غرب آسیا حاضر شد. یاری موفق شد پس از پیروزی برابر عربستان میزبان در مسابقه فینال، عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست بیاورد، اما با وجود کسب این دستاورد بزرگ با فدراسیون فوتبال عراق قطع همکاری کرد.

یاری چند روز قبل با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامی خود، از فدراسیون فوتبال عراق گلایه کرد و نوشت: «امروز فدراسیون فوتبال عراق جوایز مسابقات قهرمانی غرب آسیا را به همه بازیکنان تیم زنان عراق در بغداد پرداخت خواهد کرد. مربیان ایرانی تیم بانوان عراق که به مقام قهرمانی دست یافتند اطلاعی از این موضوع ندارند. این رفتار از سوی فدراسیون فوتبال عراق بسیار غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی است.»

انتشار این پیام از سوی سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران باعث شد تا حواشی پیرامون او به اوج برسد. به خصوص که یاری در گفتگو با یک رسانه عراقی هم اعلام کرد مترجم تیم ملی این کشور که یکی از دوستان نزدیک فراس، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال عراق بوده، از او درخواست ده درصد از قراردادش را داشته است.

اما این پایان ماجرا نبود و امروز مترجم تیم ملی عراق، ضمن رد صحبت‌های یاری مدعی شد که او در جلسات برگزار شده، با یونس محمود، اسطوره فوتبال عراق، درگیر شده است.

به همین بهانه تماسی با شهناز یاری داشتیم و از او درباره این حواشی سوال کردیم. یاری در ابتدا در خصوص دلیل قطع همکاری خود با تیم ملی عراق توضیح داد: قرارداد من هشت ماهه و تا پایان سال میلادی بود. در آن دوره پیشنهاد قرارداد دو ساله به من ارائه شد، اما من نپذیرفتم و گفتم اگر پس از پایان هشت ماه قصد ادامه همکاری داشتیم، باید قرارداد من بالاتر برود. قرارداد ما به پایان رسید و قطع همکاری ما ارتباطی به درخواست ده درصد قرارداد من نداشت.

یاری سپس در خصوص درخواست مترجم خود برای دریافت ده درصد از قرارداد او و کادرش توضیح داد: من بدون مدرک صحبت نمی‌کنم و وویس‌های آن آقا موجود است. ایشان اصالتا اهوازی و دوست آقای فراس هستند و من آشنایی خاصی با ایشان نداشتم. ایشان قرار بود فقط هماهنگی‌های سفر من به عراق را انجام بدهد، اما پیش از سفر به من گفتند، زمان محدودی داریم و شما هر چه سریع‌تر یک وکالت به من بدهید تا ما قرارداد را ثبت کنیم. من یک وکالت دو روزه به ایشان دادم و اعلام کردم اگر دیر رسیدم، همه چیز با نظر و هماهنگی خودم پیش برود. آن فرد با این ترفند از من وکالتنامه گرفت که البته از آنجایی که من فکر می‌کردم ممکن است سواستفاده‌ای صورت بگیرد، با یک وکیل حرفه‌ای صحبت کردم و کوچک‌ترین امتیازی به این آقا ندادم که بخواهد در حق و حقوق من تصرفی داشته باشد.

او ادامه داد: ده روز از این اتفاق گذشته بود که من وارد عراق شدم و دیگر نیازی نبود که ایشان امضا کند. نکته این است که ایشان اصلا ایجنت هم نیست و من از طریق شخصی به نام علی خفاجی که در کمیته فوتسال عراق مسئولیت داشت و همچنین شخص خانم رعنا، ارتباط برقرار کردم و این دو نفر رزومه من را خواستند. این آدم فقط به عنوان یک واسطه می‌خواست بلیت سفر من به عراق را فراهم کند، اما بعد از اینکه از عربستان برگشتیم، به من پیام داد که باید ۱۰ درصد از قرارداد خودت و همکارانت را به من بدهی و من هم پرسیدم بر چه اصل و اساس و مدرکی؟ گفت بر اساس همان وکالتی که به من داده بودی و من هم گفتم آن یک وکالت دو روزه بود که اگر نتوانستم به موقع به عراق سفر کنم، بتوانی به جای من مواردی را که من می‌خواهم، امضا کنی که من هم رسیدم و قرارداد فسخ شد. در این‌باره باید بگویم من نگفته بودم که ایشان ۱۰ درصد از قرارداد را برای آقای فراس می‌خواست و مصاحبه قبلی من درست ترجمه نشده بود.

یاری در ادامه در خصوص گلایه‌ای که بابت عدم دریافت پاداش از فدراسیون عراق داشت، گفت: آن مترجم صرفا به این دلیل که زبان عربی‌اش خوب است، سیاه‌نمایی می‌کند. من قبلا هم گفته بودم این پاداش اصلا اهمیتی نداشت و آن‌ها موظف بودند حتی با وجود اتمام قرارداد، پاداش ما را پرداخت کنند؛ هر چند پاداش ۳۰۰۰ دلاری در مقایسه با پاداشی که به آقایان داده بودند، خیلی ناچیز بود، اما باز هم تاکید می‌کنم بحث ما پاداش نبود.

وی تاکید کرد: ما موضوع درخواست ۱۰ درصدی آن فرد را به آقای عدنان، رییس فدراسیون فوتبال عراق، اعلام کردیم و ایشان طی نامه‌ای این آقا را اخراج کردند. اگر من اعتراض کردم به این دلیل بود که برایم جالب بود این فرد در مراسم حضور داشت؛ قشنگ نبود که او باشد، اما مربیان ایرانی که بار اصلی را بر گردن داشتند، غایب باشند. درست است که همه تیم نقش داشتند، اما ما کار اصلی را انجام دادیم و من گفتم این از نظر من بی‌احترامی است.

یاری همچنین عنوان کرد: این آقا ما را تهدید کرد و گفت اگر این مبلغ را ندهید، کاری می‌کنم که نتوانید اینجا کار کنید. من حاضر نیستم تحت هر شرایطی در هر جایی کار کنم و می‌دانستم ایشان هم دوست شفیق آقای فراس است و ممکن است هر کاری از دستش بربیاید. من برای خودم اصولی دارم و حاضر نیستم اصول را زیر پا بگذارم.

او در پایان در واکنش به شایعه درگیری با یونس محمود گفت: این آدم می‌خواهد خودش را تبرئه کند و به همین دلیل ممکن است هر حرفی بزند. من فقط به مسائلی پاسخ می‌دهم که واقعی باشد. من فقط یک‌بار ایشان را در فرودگاه دیدم که به استقبال ما آمده بود.

بیشتر بخوانید: استقلال برای گرفتن حق خود به مقر AFC می‌رود

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید