09:21 , 1401/9/13
کد خبر: 000016932
بازدید: 1555

دادستان کل کشور مطرح کرد

گشت ارشاد چطور تعطیل شد؟

دادستان کل کشور از تعطیلی گشت ارشاد خبر داد و گفت: این گشت ربطی به قوه قضاییه ندارد و از همانجایی که قبلا تشکیل شده بود حالا هم تعطیل شده است.

به گزارش خبرنگار قضایی ایونا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در سلسله نشست‌های جهاد تبیین که با موضوع «تبیین ابعاد جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر» برگزار شد به صحبت درباه حجاب پرداخته و در پاسخ به یکی از سئوالات مطرح شده درباره چرایی جمع شدن گشت ارشاد گفت: بدحجابی در همه کشور و به ویژه شهرهایی مانند قم یکی از دغدغه های اصلی محسوب می شود اما باید به این نکته نیز توجه کرد که در برخورد با این پدیده نهادی مانند قوه قضاییه در مرحله آخر قرار دارد و بیش از هر چیز دیگری در این زمینه ها اقدامات فرهنگی اهمیت دارند.

وی در عین حال از تمام فعالان عرصه فرهنگ به ویژه نهاد هایی مانند حوزه های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی خواست با عمل به وظایف ذاتی خود، در قالب طرح هایی علمی تدابیر خود برای این حوزه را ارائه کنند تا منجر به دفع اقدامات دشمن شود.

دادستان کشور با بیان اینکه سخنرانی های علما و صدور پیام از سوی آنها و بیان مطالبات جامعه انقلابی می تواند در زمینه مقابله با اقدامات فرهنگی دشمن موثر باشد و پشتوانه ای برای فعالیت های قوه قضا محسوب می شود.

دادستان کل کشور در پاسخ به سئوالی درباره چرایی تعطیلی گشت ارشاد نیز گفت: گشت ارشاد از همانجایی که تاسیس شده بود تعطیل شد اما به هر صورت قوه قضاییه نظارت های خود را بر کنش های رفتاری سطح جامعه ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: به عنوان دادستان کشور به مردم قول می دهم که در برخورد با مسببان اصلی حوادث اخیر کوتاه نخواهیم آمد اما باید به این نکته نیز توجه داشت که شرایط فعلی کشور نیازمند برخورد و اقدامات خردمندانه قوه قضاییه است.

در بخش دیگری از این نشست در قالب صحبتی درباره کوتاهی دادستانی در زمینه احقاق حقوق عامه، اظهار کرد: برای تعریف حقوق عامه دامنه بسیار گسترده ای در نظر گرفته می شود و دستگاه قضا و دادستانی نیز تمام تلاش خود را برای احقاق حق در این بخش ها به کار می گیرند اما در سال های اخیر و در مواجهه با برخی موضوعات جدید نیازمند قوانین جدید هستیم که با جدیت به دنبال این موضوع هستیم.

منتظری همچنین متذکر شد: عامه مردم از قوه قضا انتظار رسیدگی به جرائم اخیر را دارند که خواسته به حقی هم هست اما در برخورد با اغتشاشگران هدف قوه قضاییه این است که مهره های اصلی و سرکردگان این حوادث را مورد برخورد قرار دهد که این امر هم نیاز به مدتی زمان دارد.

وی در پایان گفت: برای افرادی که در ناآرامی های اخیر بازداشت شده اند و بر اساس هیجان و گره های ذهنی به این اقدامات رو آورده بودند دوره های تبیینی برگزار شده است که نتایج خوبی هم داشته و جا دارد از اقدامات معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی در این زمینه تشکر کنیم.

بیشتر بخوانید: هیچ مصوبه ای با عنوان گشت ارشاد نداریم

نباید برای مهسا امینی نباید اینهمه تلفات داد/ پنج ماشین گشت ارشاد داریم که دو تای آنها خراب است/ واقعا گشت ارشاد با 18 میلیون زن درگیر است؟

انسیه خزعلی: همه بازداشت شده های زیر 18 سال آزاد شدند/ درباره گشت ارشاد جلسات متعددی داشته ایم

ماجرای پرت شدن یک زن از ون گشت ارشاد و توضیحات پلیس+فیلم

واکنش پلیس به مادری که جلوی ون گشت ارشاد ضجه می زد، چه بود؟

 

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید