11:16 , 1402/2/16
کد خبر: 000024296
بازدید: 1472

اظهارات جنجالی یک نماینده:

گدا بازی است / به شاسی بلند نمایندگان گیر ندهید

فریدون عباسی در اظهاراتی عجیب از جریانی که به خودروهای شاسی بلند نمایندگان می گویند انتقاد کرد و گفت: چرا با گدابازی به شاسی بلند نماینده ها گیر می دهید؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایونا، طی روزهای گذشته حاشیه های متعددی درباره موضوع تحویل خودروی شاسی بلند به برخی نمایندگان مجلس ایجاد شده و حال یکی از نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس در گفتگویی با ایرنا اظهارات جالبی در این باره داشته که بخش هایی از این صحبت ها در ادامه آمده است:

فریدون عباسی با بیان اینکه برای تحویل خودروی شاسی بلند با او نیز تماس گرفته شده، اظهار کرد: « با من هم تماس گرفتند و گفتند چنین خودرویی از شرکت بهمن خودرو به نام های دیگنیتی و فیدلیتی است که خارج از نوبت و یک روزه به نماینده ها تحویل داده می‌شود، با قیمت ۷۴۰ تا ۷۸۰ میلیون تومان .»

واگذاری خودرو به نمایندگان ربطی به وزیر صمت ندارد

وی در عین حال تاکید کرده که موضوع واگذاری این خودروها مربوط به دو سال پیش بوده و ارتباطی با  وزیر صمت نداشته است.

نماینده کازرون و کوه چنار در عین حال گفت: «رفاهیات مجلس با دفاتر نمایندگان برای ارائه درخواست واگذاری خودرو تماس گرفتند. با من هم تماس گرفتند و گفتند چنین خودرویی از شرکت بهمن خودرو به نام های دیگنیتی و فیدلیتی است که خارج از نوبت و یک روزه به نماینده ها تحویل داده می‌شود، با قیمت ۷۴۰ تا ۷۸۰ میلیون تومان و بر مبنای اینکه کدام مدل را انتخاب کنیم قیمت گذاشته بودند. من نه نیاز داشتم و نه اعتقاد داشتم که خودرو را بگیرم و اقدامی هم انجام ندادم.»

عباسی با اشتباه برشمردن استیضاح وزرا در سال های اول فعالیت دولت گفت: «  معتقدم تا دوسال استیضاح وزرا اشتباه است، باید اجازه بدهیم که دولت ثبات داشته باشد و اگر کسی می‌خواهد کنار برود شخص رئیس‌جمهور باید تصمیم بگیرد که آن شخص کنار برود و نارسایی‌ها را به عهده مجلس نیفتد.»

این نماینده با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید جهت انتصابات خود پاسخگو باشد اظهار کرد: « شفافیت خوب است دولت همه باید اعلام کند، کمیته انتصاباتش چه کسانی هستند و اینها چه تخصص‌هایی دارند و چگونه درباره افراد نظر می‌دهند لذا در بحث شفافیت دولت هم باید شفاف باشد.»

آقای فاطمی امین از این کارها بلد نیست

وی با تاکید بر اینکه نبود شفافیت باعث می شود در مباحث این چنینی حاشیه هایی ایجاد شود، افزود: « در بحث واگذاری خودروها هم اگر شفافیت وجود داشت این وضعیت پیش نمی آمد که این موضوع را به وزیر ببندند و به دروغ اعلام کنند که وزیر خودرو داده است آقای فاطمی امین از این کارها بلد نیست.»

عباسی در پاسخ به این سئوال که آیا نمایندگان مجلس از بحث واگذاری این خودروها اطلاع داشته اند توضیح داد: « خیر. در هر اداره‌ای قسمت رفاهی می رود و مسافرت یا هتلی را هماهنگ می‌کند و بعد اعلام می‌کند این هتل با این قیمت است در بحث خودروها نیز شرکت های لیزینگی قبلاً در دانشگاه‌ها و ادارات بودند و این کارها را انجام می‌دادند. در مجلس هم تماسی که گرفته شد از طرف اجرایی مجلس و امور رفاهی بود و نماینده آن شرکت خودروسازی هم فعالیت می‌کرد که به نظرم از شرکت بهمن خودرو بود.»

بیشتر بخوانید:

حبیب فرج الله اعدام شد/ اسیود که بود و چرا اعدام شد؟

خوش و بش رئیسی با زنان کم حجاب سوری و واکنش کیهان

واگذاری خودرو به نمایندگان غیر قانونی نیست

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی واگذاری این خودروها را امری غیرقانونی ندانست و گفت: « عده‌ای هم فکر می‌کنند که این یک موضوع غیرقانونی نیست و امتیازی به آنها داده می‌شود و واقعا هم نیاز دارند به خصوص نماینده‌هایی که مرتب و هر هفته در راه‌ها رفت و آمد می‌کنند تا به حوزه انتخابیه سر بزنند من اگر بخواهم در این زمینه اظهارنظر کنم می‌گویم که باید برای رفت و آمد خودروی ایمن به آنها داده شود.»

وی افزود: « اینطور که ما ماشین‌های داخلی را می‌بینیم که در شهر اینگونه مشکل دارند و مرتب با آنها گرفتار هستیم بهتر از خود نظام فکر کند که خوروهای محکمتر که کمتر دچار خرابی شوند را به صورت رسمی در اختیار نمایندگان قرار دهد.»

این عضو کمیسیون انرژی گفت: «بالاخره این همه هزینه می‌کنند برای اینکه کسی نماینده بشود و در مجلس بماند و این همه سرویس به او می‌دهند فقط خودرو نیست که مردم به خودرو توجه کنند و تصور کنند خرج زیادی برای نماینده می‌شود من که این حرف را به شما می‌زنم حقوقم را از مجلس نمی‌گیرم من حقوقم را از محل خدمتم می‌گیرم ضمن اینکه حقوق من از مجلس هم بیشتر است.»

دروغ پخش نکنیم که به نماینده ها باج می دهند

این نماینده در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد:« بهتر است که این حرف‌ها را در جامعه به دروغ پخش نکنیم که به نماینده‌ها باج می‌دهند و یا الکی به آنها پول می دهند. مشخص است کسی که شغل و درآمد ندارد فکر می‌کند در مجلس چه خبر است در صورتی که نمی‌داند که چقدر خرج یک نماینده مجلس است.»

نظام روزانه‌ای و دقیقه‌ای هزینه می‌کند تا یک نماینده در مجلس بنشیند

عباسی افزود: «نظام روزانه‌ای و دقیقه‌ای هزینه می‌کند تا این نماینده در مجلس بنشیند این همه کارمند، خودرو و ساختمان که نگهداری همه اینها هزینه است، چقدر پول هواپیما داده می‌شود و چقدر پول دفاتر نمایندگان است. چرا باید این گدابازی‌ها را درآوریم و به ماشین شاسی بلند گیر بدهیم؟ مگر قیمت ماشین شاسی بلند چقدر است؟»

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در پاسخ به  سئوالی درباره اینکه غضنفرآبادی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام کرد ادعای بیگی کذب است در حالی که درویشیان اعلام کرد که اینگونه نبوده است، توضیح داد:« اینکه موضوع را به وزیر صمت ربط بدهند کذب است و آقای درویشان از این جنبه گفته است.»

عباسی افزود:« این یک روال اداری بوده است که کسی رفته چیزی را آورده و در اختیار نمایندگان مجلس بگذارد برخی از نماینده‌ها در این مسیر رفتند و خودرو را گرفتند حدود ۷۵۰ میلیون تومان پول دادند. اینکه برخی نماینده‌ها خودرو را فروختند و کاسبی کردند و برخی هم استفاده می کنند من اطلاعی ندارم.»

نماینده مردم کازرون و کوه چنار بیان کرد: «حتی شخصی به من گفت که اگر شما نیازی به این خودرو ندارید آن را بگیرید و به ما بدهید تا ما که نیاز داریم از آن استفاده کنیم من گفتم از آنجایی که به اسم من تمام می‌شود من چنین کاری نمی‌کنم شما برو از بازار آزاد تهیه کن.»

این نماینده در پاسخ به اینکه گفته شده این خودروها در پارکینگ مجلس است ، تصریح کرد: «من از این موضوع اطلاعی ندارم زیرا من از پارکینگ رفت و آمد نمی‌کنم و از بالا رفت و آمد می‌کنم و نمی‌دانم در پارکینگ چه چیزهایی پارک شده است.»

بیشتر بخوانید:

آخرین اخبار پیگیری پرونده واگذاری رانتی خودرو/ تایید شد!

پس لرزهای تایید اهدای خودروی شاسی‌بلند به نمایندگان

تقصیر نماینده‌ها نیست که ارزش پول ملی سقوط کرده

وی گفت: «شما این را به مردم بگویید که حواسشان را جمع کنند فریب کارهای رسانه‌ای و جریانات سیاسی را نخورند که نماینده‌ها و دولت تضعیف نشوند من نمی‌گویم که همه چیز پاک و سالم است، همه جا خطا صورت می‌گیرد. اکثر نماینده‌هایی که من می‌بینم دلسوز هستم و برای حوزه انتخابیه کار می‌کنند چرا باید تا این حد تحت فشار فکری قرار بگیرند تقصیر نماینده‌ها نیست که ارزش پول ملی سقوط کرده است. مردم به این نکات توجه کنند که برای نماینده خیلی بیشتر از اینها هزینه می‌شود.»

باید فرض را بر این بگذاریم که هزینه درست انجام می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین عنوان کرد: «شما نگاه کنید از قبل از انتخابات شورای نگهبان چقدر نیرو دارد و چقدر باید کار کند که گزینش کنند و داوطلبانی را که مشکلی ندارند را به مردم معرفی کنند ما باید فرض را بر این بگذاریم که هزینه درست انجام می‌شود ضمن اینکه برای شورای نگهبان هم خطا در نظر بگیریم که درصدی ممکن است خطا باشد و نماینده‌ها کاملا درست از فیلتر عبور نکنند. یعنی هم کسی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده و هم کسی که عبور نکرده می‌تواند دقیق نباشد ما درصدی خطا در موارد باید در نظر بگیریم.»

این نماینده افزود: «زمانی که نماینده می‌خواهد انتخاب شود وزارت کشور چقدر باید هزینه می‌کند تا انتخابات را برگزار کند چقدر هیات‌های نظارت هستند و چقدر بنزین مصرف می‌شود تا یک شخصی نماینده شود. ما روزانه هزینه‌های مجلس را از نظر ستادی و اداری دربیاوریم می‌گوییم این باید روی ۲۹۰ نماینده سرشکن شود. ببینید روزانه چقدر برای نماینده هزینه می‌شود مردم بدانند که با یک ماشین شاسی بلند فریب نخورند و تصور نکنند که نماینده‌ها چیز اضافه‌ای از مردم دریافت می‌کنند.»

وی در ارتباط با این موضوع که مردم از نماینده‌ها تقاضای پول می‌کنند، تصریح کرد: «من در همین مدت یک ماه گذشته برای گروه جهادی، دارالقران چند شهرستان، هیات‌های ورزشی از من پول می‌گیرند. یعنی جایی نیست که کسی از ما پول نخواهد همه این روزها به دلیل افزایش قیمت‌ها از ما پول می‌خواهند و با یک میلیون تومان هم کارشان درست نمی‌شود.»

عباسی در عین حال اظهار کرد: «انواع و اقسام افراد و صنف‌های مختلف از مدرسه‌ها، هیات‌های ورزش، مسائل مذهبی، فرهنگی و گروه سرود از نماینده‌ها پول می‌گیرند». «ما چاره‌ای نداریم وقتی شخصی می‌آید و می‌بینی مستمند است و مشکل دارد مجبوری برویم قرض کنیم. من خودم مجبور شدم ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان قرض کنم که قسط‌های آن را بدهم که بتوانم پاسخ مراجعاتی که به ما می‌شود را بدهم چرا مردم باید فکر می کنند که پول اضافه‌ای به ما داده می‌شود.»

نماینده کازرون در پایان پیشنهاد خود به عنوان راهکار برای حفظ شان مجلس و نظام گفت: «باید همه چیز را شفاف بیان کنند. همانطور که من می‌گویم دولت شفاف باشد و بگوید چه کسانی مسئولین کشور را تعیین می‌کنند مجلس هم می‌تواند بگوید حقوق نمایندگان چقدر است. به ما اعلام کنند چقدر پول هواپیما می‌دهند بعضی وقت‌ها خود ما بیشتر پول می‌دهیم یعنی همه چیز را شفاف کنند چرا نمایندگان را تحت فشار قرار می‌دهند رای‌شان را شفاف کنند.»

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید